DimpZ Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) @ Helpiswhatiwant Beror ju på vilken router du har..... Redigerad 21 december, 2006 av DimpZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Har stött på ett problem. Hände första gången när jag skulle konvertera en film från AVI till MPEG och nu hände det igen, när jag skulle kompilera en bana i Valve Hammer Editor. Den inbyggda högtalaren i datorn börjar tjuta som en ambulans eller liknande och slutar när man avbryter/stänger av konverteringen/kompileringen. Hade inte detta problem förrut. Någon som vet vad det kan vara och hur man fixar det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Filmen, eller hela skivan? Vill du skapa en image av skivan kan du använda det ärade Magic ISO, vilket förvisso behöver en cd-nyckel för att fungera fullt ut, men det är inte svårt att skaffa. Vill du bara ha en filmfil kan du använda DVD2AVI eller Total Video Converter, av vilka det första alternativet är sämst med gratis, och det senare är skitbra men behöver en nyckel för att helt fungera. Återigen är det inte svårt att få tag i. Asså jag har total video player. Men jag vill spara filmfilen i datorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 @ Helpiswhatiwant Beror ju på vilken router du har..... Har som princip att inte skriva i denna tråd eller läsa, men jag gör ett undantag. En port behöver nödvändigtvis inte var stängd i en router. Han kan mycket väl ha Windows XPs inbyggda brandvägg eller en annan nerladdad brandvägg eller helt enkelt en hårdvaruvariant. Om du har router kan du testa att skriva http://192.168.0.1 i din webbläsare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Jag kan inte sätta text på en film jag har Någon som har nåt tips? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Asså jag har total video player. Men jag vill spara filmfilen i datorn. Jag tror att det finns ett "Rip DVD"-alternativ vid "New task"-knappen som låter dig spara en vanlig DVD-film som en filmfil på datorn. Är det den du är ute efter? Eller hur menar du? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Jag kan inte sätta text på en film jag har Någon som har nåt tips? Du har nu lyckats med att göra ett väldigt informativt inlägg. Säg hur du gör, vad filmen är i för format, vad du har för undertext, vilket program, vilken färg din tröja har, vad du har provat, vad som inte funkar och lite sådant. Gissa är svårt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Har två frågor. Båda är angående CS, men den ena är mer dator-relaterad. 1. Om jag vill köra CS mot min kompis, som bor ungefär 30m ifrån mig. Hur gör vi då? Båda har CS 1.6. Alla i hela området har en gemensam server (se bild). 2. Hur får jag vapnet till andra sidan i CS? Ursäkta mina paint-skills. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Har två frågor. Båda är angående CS, men den ena är mer dator-relaterad. 1. Om jag vill köra CS mot min kompis, som bor ungefär 30m ifrån mig. Hur gör vi då? Båda har CS 1.6. Alla i hela området har en gemensam server (se bild). 2. Hur får jag vapnet till andra sidan i CS? Ursäkta mina paint-skills. 1 Ni skapar en server och lirar på. 2 Tryck på H > left hand. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 1 Ni skapar en server och lirar på. 2 Tryck på H > left hand. 1. Antingen så går du in i CS, tar New Game och väljer bana. Din kompis får då leta under LAN i Servers.. Där ska din server finnas. Om det inte funkar får ni ladda ner Hamachi båda två. 2. Ta ner consolen när du spelar CS.. (knappen under ESC, §) Skriv cl_righthand 1 Nu är det till höger. För att få till vänster, cl_righthand 0.. Nästa gång du startar CS ska du ha vapnet till höger, om inte, gå in i din config (ex. Steam/SteamApps/Karatemorfar/CounterStrike/cstrike/config) leta sedan upp var det står cl_righthand 0, sätt en 1 där, se till att filen inte är skrivskyddad, Spara, sen skrivskyddar du filen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Hej, har nu bytt webläsare från FF till Opera . Och trivs väldigt bra med opera faktiskt, bara en sak, går det inte ha flera startsidor? som alltsid restartas varje gång man öppnar som det är i Firedfox? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Funderade på vars man kan köpa en sån dära fingeravtrycks avläsare som låser datorn, annars kan man inte starta den. Nån som vet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Min text blev plötsligt sk*t stor på internet?! Hur ändrar man det till "Standard"? Jag använde FF inte IE! Bild: http://img183.imageshack.us/img183/5040/bil3ne2.png Redigerad 22 december, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) View/Text size Du kan också trycka Ctrl+- för att förminska och Ctrl++ för att förstora.! Ctrl+0 för normal. Redigerad 22 december, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Nu är texten normal igen. Och jag har inte tryckt någonting alls... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 2. Hur får jag vapnet till andra sidan i CS? Så ni krånglar till detr för han... Gå på Options bara... eller går inte det på 1.6? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Vice: Ctrl + scrollhjulet funkar också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Jag hade också det problemet innan. Jobbigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Jag får inte bort skrivskydd från mina mappar Nån som vet hur jag får bort det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Jag får inte bort skrivskydd från mina mappar Nån som vet hur jag får bort det? Jätteinformativt. Högerklicka> Unchecka "Skrivskydd" ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts