Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sätt helt enkelt en gräns i programmet på den som tankar, löst. Det du vill fixa blir bara massa krångel.

Men jag borde väl få en jäkla hög ping om nån tankar i typ 50kb/s, om jag skulle bromsa till 10kb/s så är det för lite, då är det inte roligt att tanka..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har en DVD-film som jag vill lägga upp på datorn, hur gör jag då? Efter att jag lagt i skivan vet jag inte vad jag ska göra.

Filmen, eller hela skivan?

Vill du skapa en image av skivan kan du använda det ärade Magic ISO, vilket förvisso behöver en cd-nyckel för att fungera fullt ut, men det är inte svårt att skaffa.

Vill du bara ha en filmfil kan du använda DVD2AVI eller Total Video Converter, av vilka det första alternativet är sämst med gratis, och det senare är skitbra men behöver en nyckel för att helt fungera. Återigen är det inte svårt att få tag i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen, eller hela skivan?

Vill du skapa en image av skivan kan du använda det ärade Magic ISO, vilket förvisso behöver en cd-nyckel för att fungera fullt ut, men det är inte svårt att skaffa.

Vill du bara ha en filmfil kan du använda DVD2AVI eller Total Video Converter, av vilka det första alternativet är sämst med gratis, och det senare är skitbra men behöver en nyckel för att helt fungera. Återigen är det inte svårt att få tag i.

Jag är stort tacksam till din hjälp :D

Ska testa allt det imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har en iPod har kanske stött på problemet "En iPod kan endast vara synkroniserad med ett iTunes-bibliotek åt gången. Vill du radera innehållet på din iPod och synkronisera den med detta bibliotek?".

Finns det något program som tar bort spärren på en iPod, eller gör på något annat sätt så jag kan lägga in låtar från andras datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har en iPod har kanske stött på problemet "En iPod kan endast vara synkroniserad med ett iTunes-bibliotek åt gången. Vill du radera innehållet på din iPod och synkronisera den med detta bibliotek?".

Finns det något program som tar bort spärren på en iPod, eller gör på något annat sätt så jag kan lägga in låtar från andras datorer?

Sharepod

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! :D

Men jag förstår inte riktigt hur jag ska göra för att kopiera musik till iPoden. :D

Jag kopierar in Sharepod.exe till min iPod, öppnar den och kommer till fönstret med min iPod's innehåll. Går in i All songs och där ligger alla låtar på iPoden. Då jag klickar på Copy to iPod, då kommer det upp en ruta som säger att filerna *** ska ligga i samma mapp som Sharepod, det gör dom.

Gör jag rätt om alla filer ligger i C:\Program\Sharepod, eller ska alla de tre filerna + Sharepod.exe ligga i en mapp i iPoden? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enklaste lösningen är ju att stänga av synkning i iTunes, problem löst.

Men som Kebab sa så är Sharepod bra också.

*edit*

Ditt senaste inlägg: Alla filer ska ligga i en mapp som heter Sharepod och den ska ligga på din iPod.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enklaste lösningen är ju att stänga av synkning i iTunes, problem löst.

Men som Kebab sa så är Sharepod bra också.

*edit*

Ditt senaste inlägg: Alla filer ska ligga i en mapp som heter Sharepod och den ska ligga på din iPod.

Tackar! Du har räddat min morgondag. :D

Creds till Kebab också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...