Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej, någon kanske skulle kunna hjälpa mig?

Det är så att jag har en bakgrundsbild på datorn och jag har råkat raderat bilden, men den ligger fortfarande kvar som skrivbordsbakgrund och därför borde de väl ligga i någon windowskatalog någonstans?

Någon som vet?

//Fabian

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag skulle ta frågan hära, Eller i CS-tråden.

Jag fick ett CS:S account av en kompis för några dagar sedan, Kan jag ta reda på CD-keyn, Avregistrera det från hans konto och flytta över det till mitt eget på något vis?

Tror inte att det ska gå men du får väll höra med steam...

BTW ofta att man får ett CSS account av en kompis? och att du bara inte kan fråga han om cd-keyen... Låter som du har scammat nån... :(

Edit: Fabian - Om det är en bild du hittat på nätet får du väll googla efter den igen eller nått men är det en digitalbild du själv tagit så ligger den väll i Windows mappen nånstans... annars kan du pröva att centrera bilden om den inte är så stor och Print screena och klippa..

Redigerad av j3ns
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW ofta att man får ett CSS account av en kompis? och att du bara inte kan fråga han om cd-keyen... Låter som du har scammat nån... :(
Ja, nån kanske slutat spela och ger bort det av vänlighet.

Sen så är ju nyckeln använd till accet, ingen idé att fråga kompisen.. Vet inte om den går att flytta dock

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det ska gå men du får väll höra med steam...

Som sagt var, Han köpte HL2 och ville inte ha CSS efter det han hade testat spelet. Så jag kom som en ängel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjoo, var lite otydlig, den ska stå i syrrans rum - funkar inte att köra den 24/7 :/

Har hört att routrar med "QoS" ska göra nåt sånt här som jag vill ha, men hur funkar det egentligen?:ermm:

Jag såg igår att det finns någon sådant i själva Windows. Klicka dig in på "Lokalt nätverk" och därefter egenskaper. Ovanför TCP/IP-inställningarna har du en QoS-scheduler. Jag har ingen aning om hur det skulle fungera, men du kanske kan googla runt lite, kolla på andra forum och sådant. Om det verkligen inte löser sig, tryck F1 på skrivbordet och hoppas på det bästa :wub:

post-844-1166351023_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska testa det där då jag kommer hem, men jag tror inte att det "splittar" linan så att det inte känns när en dator tankar och en annan spelar :ermm:

Nej, i routern tror jag heller inte att det gör något märkvärdigt, men måhända kan man manuellt lägga in en spärr i nätverkskortet som endast tillåter en viss dator att bara använda en viss bandbredd? Förstår du? Det blir kanske lite pill med det var gång man vill ändra sin bandbredd, men det kanske fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...