diarrehampus Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Kan inte ställa in ljudet på min mick När jag ska spela in någonting blir det ljudet på låten jag lyssnar på. Screen: Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Antar att datorn tycker mest om Alcohol eftersom det inte fråga om det får installera spyware vid installationen. Frågar Daemon det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Frågar Daemon det? Nya versionen, japp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Någon som kan hjälpa mig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Kan inte ställa in ljudet på min mick När jag ska spela in någonting blir det ljudet på låten jag lyssnar på. Screen: Första menyn>Första alternativet>Välj inspelning>Ok. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Första menyn>Första alternativet>Välj inspelning>Ok. Nu förstår jag inte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Finns det något bra program så att jag kan bränna .avi-filer + subs till vanlig DVD? Jag har Sonic MyDVD som följde med datorn men den kan bara bränna .avi-filerna, så man kan inte lägga till subs. Tacksam för svar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Jag sitter här och funderar lite, och kommer att tänka på att jag på senaste tiden bara varit inne på at skaffa 2048 MB RAM till nya datorn. Men sedan tänker jag om och undrar om det är overkill att betala extra pengar för det, duger 1024MB fortfarande ? Sedan undrar jag vad som är viktigt att tänka på när man väljer moderkort, eftersom jag blir yr i huvudet av alla siffror och bokstäver som står där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Svar till DimpZ Jag tror inte att någon vet detta. Jag vet det då rakt inte, och jag har också letat efter det en hel del, ty det vore användbart. Jag talade med min IT-lärare när jag gick i nian om saken. Han nämnde lätt att det kunde lösas om alla internetanslutna datorer vore klienter till en serverdator, som också skulle fungera som router, och denna serverdator skulle vara lättare att påverka på ett sådant sätt att den begränsade bandbredden till klienterna. En annan sak han nämnde var att man själv lägger in en spärr över hur mycket man vill att nätverkskortet på sin dator skall få skicka och ta emot. Minns inte vad för program han rekomenderade, men en klar nackdel är ju då att man inte kan få ta del av 100 mbits i det lokala nätverket. Några sätt att i teorin kringå problemet. Tack, äntligen nån som svarade Har också hört att det ska funka med en dator som router, inte så smidigt med en sån om man ska ha den i samma rum dock :/ Nån annan som vet nåt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Tack, äntligen nån som svarade Har också hört att det ska funka med en dator som router, inte så smidigt med en sån om man ska ha den i samma rum dock :/ Nån annan som vet nåt? Du kan skaffa en routerdator med Linux på men då måste du ha ett nätverkskort för varje "port" utåt + ett för själva internet. Finns också vissa Netgear-routrar som man kan installera Linux-firmware på så att det går att ställa in lite mer saker (antagligen också gräns för varje dator). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Det är ju just det, det skulle inte funka med en dator, den ska inte stå i mitt rum.. Har nämligen en netgear router, var kan man läsa mer om det där med linux? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Alltså nu ladda jag ner winamp istället för windows media player. Och jag laddade även ner winamp msn plugin, eller vad det heter då andra i msn ser vilken låt du spelar. Så när jag är klar med installationen så fattar jag ingenting vad man ska göra sedan, har läst FAQ men av det förstår jag heller ingenting vad dom menar, någon som kan hjälpa ?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Alltså nu ladda jag ner winamp istället för windows media player. Och jag laddade även ner winamp msn plugin, eller vad det heter då andra i msn ser vilken låt du spelar. Så när jag är klar med installationen så fattar jag ingenting vad man ska göra sedan, har läst FAQ men av det förstår jag heller ingenting vad dom menar, någon som kan hjälpa ?? När du är klar med installationen är det ju bara att lyssna på musik så huset gungar ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Det är ju just det, det skulle inte funka med en dator, den ska inte stå i mitt rum.. Har nämligen en netgear router, var kan man läsa mer om det där med linux? Det verkade som att jag ljög lite. Det är wgt634u som redan har det installerat ur kartong men på dom går det ju då att ställa om lite hur man vill bara man vet vad man gör. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Det verkade som att jag ljög lite. Det är wgt634u som redan har det installerat ur kartong men på dom går det ju då att ställa om lite hur man vill bara man vet vad man gör. Mjoo, var lite otydlig, den ska stå i syrrans rum - funkar inte att köra den 24/7 :/ Har hört att routrar med "QoS" ska göra nåt sånt här som jag vill ha, men hur funkar det egentligen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 De är så att varje gång jag ska klicka upp en länk på en film eller spel här på forumet så laggar allting upp! Någon som vet vad problemet är? Det händer bara på detta forumet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 När du är klar med installationen är det ju bara att lyssna på musik så huset gungar ? Alltså jag vill veta hur man får msn-plugin:et att fungera ?? När man lyssnar på låtar så syns det på din Msn 'personal message' vikken låt du spelar och det börjar inte fungera för mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Alltså jag vill veta hur man får msn-plugin:et att fungera ?? När man lyssnar på låtar så syns det på din Msn 'personal message' vikken låt du spelar och det börjar inte fungera för mig Är funktionen ibockad i msn då ? Annars får man sätta igång pluginet via winamp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 De är så att varje gång jag ska klicka upp en länk på en film eller spel här på forumet så laggar allting upp! Någon som vet vad problemet är? Det händer bara på detta forumet. Det blir så automatiskt när man har haft tre hybernatingar eller mer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 (redigerad) Är funktionen ibockad i msn då ? Annars får man sätta igång pluginet via winamp. ojsan, det fixade sig, , startade bara om datorn Redigerad 16 december, 2006 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts