DimpZ Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Finns det routrar som kan dela upp linan i flera, t.ex ge en dator 6mbit och en annan 2mbit, så det bli oberoende av varandra, typ då man spelar/tankar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 (redigerad) Har 100 mbit, kom upp i 50mb/sek på ett test. Bara hälften Redigerad 14 december, 2006 av Ceone Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Jag har precis skaffat videodownloader till FireFox. När jag har laddat ner filmer från Youtube så ska jag ändra filtyp på dom. en kille sa att man kan göra det i Riva FLV Encoder. Men när jag ska öppna en fil i Riva så kan man inte ta den filen som filmen är på. Själv använder jag en mer eller mindre registrerad version av Total Video Converter. Det är en fruktansvärt bra videokonverterare, tycker jag. Använd den! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 (redigerad) Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator? Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542 Redigerad 14 december, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Har 100 mbit, kom upp i 50mb/sek på ett test. Bara hälften Tänk på att det är skillnad mellan MB (megabyte) och Mbit (megabit).. Om man har 100mbit lina så i teorin så ska man komma upp i 12,50MB/s Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator? Spelar ingen roll om det är headset på dom eller liknande. Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542 Go for it. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Vilket tycker vi om mest? "Daemon Tools" eller "Alcohol 120%"? Vilket tycker datorn mest om? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Vilket tycker vi om mest? "Daemon Tools" eller "Alcohol 120%"? Vilket tycker datorn mest om? Daemon Tools så klart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 (redigerad) Vilket tycker vi om mest? "Daemon Tools" eller "Alcohol 120%"? Vilket tycker datorn mest om? Har ju aldrig testat alcohol 120%, men alla jag vet, jag ingår, nvänder Daemon Tools. Jag tycker det fungerar bra, har inute stött på något jätteproblem med Daemon tools. Edit: Förresten så är mitt tangentbord helt cp just nu, man ser några exempel i min post nu... Och sen när ja spelade GTA och skulle "leana" bakåt så svände han vänster och lite allt möjligt... (skriver en mening som exempel här:)Miutt tangentbord är helkt CP, gahhhh. Redigerad 14 december, 2006 av Chilli_13 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Vilket tycker vi om mest? "Daemon Tools" eller "Alcohol 120%"? Vilket tycker datorn mest om? Din plånbok tycker i alla fall mest om Daemon Tools. Antar att datorn tycker mest om Alcohol eftersom det inte fråga om det får installera spyware vid installationen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 (redigerad) Finns det routrar som kan dela upp linan i flera, t.ex ge en dator 6mbit och en annan 2mbit, så det bli oberoende av varandra, typ då man spelar/tankar Ingen? Har 100 mbit, kom upp i 50mb/sek på ett test. Bara hälften Menade du mig eller? Kanske var RavenE eller? Redigerad 14 december, 2006 av DimpZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator? Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542 Koss SB45 Det är ett riktigt bra headset Har dem själv Lurarna är silvriga istället för vita Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 (redigerad) Jag lyckades lösa att datorn blev obrukbar genom att inaktivera "SYSTEM.INI" i Msconfig.exe, även om jag vet att detta inte bör göras. Hur illa är det att inaktivera detta? Överlever jag utan den, och vad gör denna .INI-fil? Redigerad 14 december, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Själv använder jag en mer eller mindre registrerad version av Total Video Converter. Det är en fruktansvärt bra videokonverterare, tycker jag. Använd den! Tack för hjälpen, jag har laddat ner det och allt nu. Men jag förstår ändå inte hur jag ska göra inne i programmet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Tack för hjälpen, jag har laddat ner det och allt nu. Men jag förstår ändå inte hur jag ska göra inne i programmet. Inte? Vari ligger problemet? Har du skaffat en nyckel så att du kan använda den registrerade versionen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Inte? Vari ligger problemet? Har du skaffat en nyckel så att du kan använda den registrerade versionen? Först kommer den lilla rutan fram. När jag trycker på kryss på den kommer den stora. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Först kommer den lilla rutan fram. När jag trycker på kryss på den kommer den stora. Du bör skaffa dig en CD-nyckel på ett eller annat sätt. Det finns en sida för sådant, men jag vågar inte nämna den här. När du är vid huvudmenyn trycker du på "New Task". Efter det minns jag inte riktigt hur, men det är väldigt talande. Du väljer vad du vill konvertera till, sedan kanske du vill leka lite med inställningarna och så. Jag låter dig utforska det själv, det kommer av sig självt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Finns det routrar som kan dela upp linan i flera, t.ex ge en dator 6mbit och en annan 2mbit, så det bli oberoende av varandra, typ då man spelar/tankar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator? Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542 Icemat Siberia , Världens bästa hörlurar, utvecklade av dom bästa spelarna. http://se.pricerunner.com/sound-and-vision.../617189/reviews Nip använder dom alla fall Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 (redigerad) Svar till DimpZ Jag tror inte att någon vet detta. Jag vet det då rakt inte, och jag har också letat efter det en hel del, ty det vore användbart. Jag talade med min IT-lärare när jag gick i nian om saken. Han nämnde lätt att det kunde lösas om alla internetanslutna datorer vore klienter till en serverdator, som också skulle fungera som router, och denna serverdator skulle vara lättare att påverka på ett sådant sätt att den begränsade bandbredden till klienterna. En annan sak han nämnde var att man själv lägger in en spärr över hur mycket man vill att nätverkskortet på sin dator skall få skicka och ta emot. Minns inte vad för program han rekomenderade, men en klar nackdel är ju då att man inte kan få ta del av 100 mbits i det lokala nätverket. Några sätt att i teorin kringå problemet. Redigerad 15 december, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts