Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har precis skaffat videodownloader till FireFox. När jag har laddat ner filmer från Youtube så ska jag ändra filtyp på dom. en kille sa att man kan göra det i Riva FLV Encoder. Men när jag ska öppna en fil i Riva så kan man inte ta den filen som filmen är på.

Själv använder jag en mer eller mindre registrerad version av Total Video Converter. Det är en fruktansvärt bra videokonverterare, tycker jag. Använd den! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator?

Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. :P

Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket tycker vi om mest? "Daemon Tools" eller "Alcohol 120%"? Vilket tycker datorn mest om?

Har ju aldrig testat alcohol 120%, men alla jag vet, jag ingår, nvänder Daemon Tools. Jag tycker det fungerar bra, har inute stött på något jätteproblem med Daemon tools.

Edit: Förresten så är mitt tangentbord helt cp just nu, man ser några exempel i min post nu... Och sen när ja spelade GTA och skulle "leana" bakåt så svände han vänster och lite allt möjligt...

(skriver en mening som exempel här:)Miutt tangentbord är helkt CP, gahhhh.

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det routrar som kan dela upp linan i flera, t.ex ge en dator 6mbit och en annan 2mbit, så det bli oberoende av varandra, typ då man spelar/tankar

Ingen?

Har 100 mbit, kom upp i 50mb/sek på ett test. Bara hälften

Menade du mig eller? :P

Kanske var RavenE eller?

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet ett par bra, tätt förslutna (Eller vad ska man säga? Dom ska inte släppa in mkt ljud utifrån.),billiga hörlurar med bra bas till dator?

Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. :P

Funderar på tillfället starkt på dom här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=542

Koss SB45

Det är ett riktigt bra headset

Har dem själv

Lurarna är silvriga istället för vita

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först kommer den lilla rutan fram. När jag trycker på kryss på den kommer den stora.

Du bör skaffa dig en CD-nyckel på ett eller annat sätt. Det finns en sida för sådant, men jag vågar inte nämna den här.

När du är vid huvudmenyn trycker du på "New Task". Efter det minns jag inte riktigt hur, men det är väldigt talande. Du väljer vad du vill konvertera till, sedan kanske du vill leka lite med inställningarna och så. Jag låter dig utforska det själv, det kommer av sig självt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar ingen roll om det är mikrofon på dom eller liknande. :D

Icemat Siberia , Världens bästa hörlurar, utvecklade av dom bästa spelarna.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision.../617189/reviews

Nip använder dom alla fall :P

050720-icemat_siebira_player2_815398_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svar till DimpZ

Jag tror inte att någon vet detta. Jag vet det då rakt inte, och jag har också letat efter det en hel del, ty det vore användbart.

Jag talade med min IT-lärare när jag gick i nian om saken. Han nämnde lätt att det kunde lösas om alla internetanslutna datorer vore klienter till en serverdator, som också skulle fungera som router, och denna serverdator skulle vara lättare att påverka på ett sådant sätt att den begränsade bandbredden till klienterna.

En annan sak han nämnde var att man själv lägger in en spärr över hur mycket man vill att nätverkskortet på sin dator skall få skicka och ta emot. Minns inte vad för program han rekomenderade, men en klar nackdel är ju då att man inte kan få ta del av 100 mbits i det lokala nätverket.

Några sätt att i teorin kringå problemet.

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...