diarrehampus Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Båda är lika kanonbra! Vi ska kanske köpa nån av dom. Farsan har 45-70% rabatt Undrar vem som låter minst? Har hört att den äldre modellen låter som en dammsugare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Är dom här något att ha? http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...2-65230035.html http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...8-59114387.html Vilken är bäst? Jag skulle ta den första, eftersom den har bättre ljudkort och högtalare följer med, men eftersom hp är rädda för att lista priser så vet jag inte hur mycket det skiljer i pris. Båda är bra iaf. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) På begäran av Lindström postar jag här.. -- Som sagt har jag problem med min dator.. Det har jag alltid haft.. Men, när jag sitter och spelar ett spel, tex Half-Life 2, så hakar datorn upp sig totalt! Alla möjliga konstigheter händer! Tex; Bilden Fryses. Skärmen lägger av. Ljudet hackar upp sig+skärmen lägger av. Spelet stängs utan förvarning av. Rutan "Programet har stött på ett problem och måste avslutas" kommer upp och spelet stängs av.. Datorn startas om.. Denna lista kan säkert bli längre, men har någon nån aning om vad detta kan bero på? Jag har nyss Använt First Registry Aid och "rättat fel", Laddat ner nya drivrutiner till datorn och tagit bort lite onödiga saker.. Tacksam för svar.. Lägger in en bild på en ruta som brukar komma upp efter rutan "datorn har återställts efter ett allvaligt fel" har visat sig, Och lite info om datorn för er som är intreserade. Redigerad 30 oktober, 2005 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Mhm, det står att AGP är avaktiverat. Eftersom du har ett AGP-grafikkort, så behövs inget geni för att förstå att detta inte är bra. Testa att installera om ditt moderkort drivrutiner, och sedan grafikkortets drivrutiner. Om problemet fortfarande är kvar - så blir du tvungen att hoppa in i bios och leta efter någon inställning som säger AGP = OFF eller liknande. (är inte så bra på namn på inställningar i bios). Call of duty:UO brukade stänga av mitt AGP-strukturacceleration, och då fick jag liknande errors som du får just nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Ta bort alla utom Norton Antivirus Och Ad-Aware. Har du flera antivirusprogram så tar de varandra som virus, och datorn dör inombords. Kolla om det funkar. Jag hade en gång ett virus som gjorde att mina antivirusprogram inte hittade något. Det blir lätt så om man använder typ LimeWire eller BearShare. Ska pröva det. Hoppas bara att Norton & Ad-Adware snappar upp nog. Andvänder Limewire. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Jag kopplar S-Video ut från mitt ATI X850xt till s-video/scartadapter på min tv. Jag får svartvit bild. Vad är problemet? Det fungerar helt felfritt när jag kopplar till våran andra TV. Men den har dock en S-Video ingång. EDIT; jag kom på en till grej. Jag funderar på att köpa till lite mer ram-minne till datorn. 1 gb till för att vara exakt. Nu finns det ju massa olika ddr2, ddr4 osv. Jag vettefan vad dom heter. Vad ska jag köpa om jag vill få ut så mycket så möjligt av dom? Redigerad 30 oktober, 2005 av Infinite Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Du kan bara köpa det ditt moderkort stödjer. Köp samma "modell" som den du redan har (fast märke spelar ingen roll). Hoppas jag inte låter konstig, är rätt trött och skadad i huvudet just nu så jag kan inte se om jag har gjort något fel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Jag kopplar S-Video ut från mitt ATI X850xt till s-video/scartadapter på min tv. Jag får svartvit bild. Vad är problemet? Det fungerar helt felfritt när jag kopplar till våran andra TV. Men den har dock en S-Video ingång. EDIT; jag kom på en till grej. Jag funderar på att köpa till lite mer ram-minne till datorn. 1 gb till för att vara exakt. Nu finns det ju massa olika ddr2, ddr4 osv. Jag vettefan vad dom heter. Vad ska jag köpa om jag vill få ut så mycket så möjligt av dom? Ta reda på hur snabbt ditt nuvarande RAM-minne är (i mhz). DDR2 är det snabbaste som finns nu, dock finns en massa olika hastigheter. Skillnaden mellan DDR och DDR2 är att DDR2 är alla RAM-minnen som är snabbare än 400mhz. Men din totala RAM-hastighet kommer att vara lika snabb som ditt långsammaste minne. EX. du har 1gb 333Mhz minnen. Du köper en 256mb 400Mhz minne. 256mb 400mhz kommer att underklockas till 333Mhz. Så, du ska ta reda på vad du har just nu, och köpa ram av samma hastighet (då är du även säker på att det funkar till ditt moderkort). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Det här felmeddelandet kommer upp hela tiden Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 (redigerad) Jag köpte nyss SoF2, när jag har installerat det och tänker köra det så står det att jag ska sätta i orginal CD:n och det är den som sitter i? WTF? Redigerad 31 oktober, 2005 av Glockalnet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 (redigerad) Ta reda på hur snabbt ditt nuvarande RAM-minne är (i mhz). DDR2 är det snabbaste som finns nu, dock finns en massa olika hastigheter. Skillnaden mellan DDR och DDR2 är att DDR2 är alla RAM-minnen som är snabbare än 400mhz. Men din totala RAM-hastighet kommer att vara lika snabb som ditt långsammaste minne. EX. du har 1gb 333Mhz minnen. Du köper en 256mb 400Mhz minne. 256mb 400mhz kommer att underklockas till 333Mhz. Så, du ska ta reda på vad du har just nu, och köpa ram av samma hastighet (då är du även säker på att det funkar till ditt moderkort). Läste lite i instruktionsboken till mitt moderkort: You may install 256 MB, 512 MB and 1 GB unbuffered non-ECC DDR DIMMs into the DIMM sockets using the memory configurations in this section. • For dual-channel configuration, the total size of memory module(s) installed per channel must be the same for better performance (DIMM_A1+DIMM_B1=DIMM_A2+DIMM_B2). • Always install DIMMs with the same CAS latency. For optimum compatibility, we recommend that you obtain memory modules from the same vendor. Refer to the DDR400 Qualified Vendors List on the next page for details. Now what does that mean? Hur kan jag ta reda på hur mycket Mhz som mina minnen har? Jag har ett program som heter "FreshDiagnose" som kollar upp massa uppgifter om systemet. EDIT: Jag hittade detta: Memory Device Memory Array Handle $20 Memory Error Info Handle $FFFE Total Width 64 Bits Data Width 64 Bits Memory Size 512 MB Form Factor DIMM Device Set Not part of a set Device Locator A0 Bank Locator Bank0/1 Memory Type Unknown Memory Speed 12353 MHz Redigerad 31 oktober, 2005 av Infinite Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Hmm det är så att jag had etänkt att köpa 2 till 512 så då undrar jag vilka modeler jag ska köpa. Det jag får ut av sisoftware sandra är Memory Module 1 Type : 512MB DDR-SDRAM Technology : 16x(32Mx8) Speed : PC3200U 3.0-4-4-8 Date of Manufacture : den 25 december 1999 Set Timing @ 200MHz : 3.0-4-4-8 Set Timing @ 167MHz : 2.5-3-3-7 Så ska jag då köpa DDr pc3200 model eller typ SDRAM ?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Kan man tysta ner datorn på något sätt? Typ.. Vadda den eller något . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Kan man tysta ner datorn på något sätt? Typ.. Vadda den eller något . Ja det går att vadda med ngt skit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Är ATI X600 RV370 XT 256MB ett bra grafikkort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Är ATI X600 RV370 XT 256MB ett bra grafikkort? Rätt bra tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 @infinite: ladda ned sisoft sandra precis som gurgel gjort. Där får man se "PC3200", och det betyder att han ska köpa just sådanna minnen, alltså PC3200. Kolla efter vilken fart dina minnen har (t.ex. PC3200, PC2700 etc.), sen köper du av samma hastighet. @Gurgel: du kan köpa PC3200 minnen. De är vanligast (skulle jag tro) och mycket lätta att hitta för bra priser. @Alpha: X600 XT är dugligt. Men om du kan hitta ett Geforce 6600GT för samma pris/lite dyrare så tjänar du en massa prestanda (+ 3.0 shaders). Försök leta efter ett 6600GT. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Vet någon varför det ser så här jävla skadat ut?Det blåa runt ikonerna jag syftar på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Vet någon varför det ser så här jävla skadat ut?Det blåa runt ikonerna jag syftar på. Är det jag markerat på bilden ibockad? Om den är, så är det nog din bakgrund som trilskas, vissa filformat blir det väl sådär med? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Är det jag markerat på bilden ibockad? Om den är, så är det nog din bakgrund som trilskas, vissa filformat blir det väl sådär med? Funkade inte, tack endå. Och det är så med alla filtyper, tror jag... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts