R2D2 Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Mountar den i ett mount program(deamon tools, alcohol 120) och sedan öppnar du cd. ' Där borde avi:n vara. Så du behöver nog inte att konvertera. Fel. Då är det i så fall att .img-filen är en Video CD (då kan du om du trixar lite hitta en mpg-fil) eller DVD och då får du mounta och rippa precis som med en vanlig DVD. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Fel. Då är det i så fall att .img-filen är en Video CD (då kan du om du trixar lite hitta en mpg-fil) eller DVD och då får du mounta och rippa precis som med en vanlig DVD. Inte helt fel, min kusin hade en IMG fil, som sedan mountades i deamon tools och sedan var det en stor(på ca 2,3 gig) avi film. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Nåja. Tack för infon, Ska se om det funkar med att mounta den. Har ni någon aning om .avi till .img? Eller kan man på något sätt bränna en .avi till en DVD-R? Jag lyckades inte med Nero igår Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Nåja. Tack för infon, Ska se om det funkar med att mounta den. Har ni någon aning om .avi till .img? Eller kan man på något sätt bränna en .avi till en DVD-R? Jag lyckades inte med Nero igår Med dvdsanta kan man göra om avi filer till dvd filer( vob, sub). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Undrade varför datorn blev så varm 50c när jag spelade monopol med lillebrorsan. Kom på nu att jag hade skruvat ner fläkten till 50% Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Nu är datorn sådär härligt sjuk igen. När jag startar datorn får jag upp en ruta som säger såhär. a )Vad är Generic Host Process for win32 services ? b ) Kan jag göra någonting åt det här felet ? c ) Eller ska jag bara skita i allt eftersom jag ändå ska lämna in skräpet och begära pengarna tillbaka ? Svara helst inte c då jag bara skrev in det alternativet för att jag är äckligt trött på den här datorn. Redigerad 12 december, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Uppgraderade bredbandet till 8mbit/s men har bara fått 3,2mbit/s än sålänge Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Uppgraderade bredbandet till 8mbit/s men har bara fått 3,2mbit/s än sålänge Så är det med nästan alla bredbands leverantörer. Jag har 24 mbit, men får bara 10-14 på tptestet från konsumentverket. Klaga på att du inte får den hastighet du betalar för och be att e isåfall ska sänka din räkning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Så är det med nästan alla bredbands leverantörer. Jag har 24 mbit, men får bara 10-14 på tptestet från konsumentverket. Klaga på att du inte får den hastighet du betalar för och be att e isåfall ska sänka din räkning. Jag bor ungefär 600-700m ifrån sändaren. Om jag inte har full hastighet imorgon ska jag klaga Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Tror inte att någon får den hastigheten som sägs tror jag. Eller snarare så ska man aldrig förvänta sig att man ska få den hastigheten. Klaga inte på min meningsuppbyggnad :'( Redigerad 12 december, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Tror inte att någon får den hastigheten som sägs tror jag. Eller snarare så ska man aldrig förvänta sig att man ska få den hastigheten. Klaga inte på min meningsuppbyggnad :'( Men 8mbit borde dom väl kunna klara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Tror inte att någon får den hastigheten som sägs tror jag. Eller snarare så ska man aldrig förvänta sig att man ska få den hastigheten. Klaga inte på min meningsuppbyggnad :'( Jag får varenda liten Kbit enligt tptest. Men 8mbit borde dom väl kunna klara? Varför skulle 8Mbit vara mer speciell än alla andra ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det är trådlöst från en sändare Har endast 3mbit nu Har mailat Tror att jag får högre hastighet senare När jag hade 1mbit fick jag ut allt jag skulle få Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag bor ungefär 600-700m ifrån sändaren. Om jag inte har full hastighet imorgon ska jag klaga Bor samma längd, kanske lite längre, men det kan också vara kablarna från sändaren till huset som är lite äldre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag har 8mbit brukar få runt 7.5 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Bor samma längd, kanske lite längre, men det kan också vara kablarna från sändaren till huset som är lite äldre. Telefonkablarna eller? Det kom bredband ut hit för 3år sedan Har Gavlenet silver Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag har en anslutning till skolans nätverk här på min dator. Men lite slumpvis så kommer det fönstret upp och vill ansluta. Rätt störande ja! Hur gör man för att undika "Anslutning-popup"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det är trådlöst från en sändare Har endast 3mbit nu Har mailat Tror att jag får högre hastighet senare När jag hade 1mbit fick jag ut allt jag skulle få Och problemet kan inte vara att det är just trådlöst? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Och problemet kan inte vara att det är just trådlöst? Förstod inte riktigt? Ska prova med kabel om det blir bättre Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Var det inte trådlöst från stationen som var 600m bort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts