R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jo, nu hade jag tänkt att vara snäll och leta upp en bra dator åt min kompis, han är ingen vidare nörd men han vill kunna spela spelen som kommer ut nu och ett tag framåt... Ehhm, han vill inte heller betala för mycket för datorn, han hatar små företag, hm, ja, han vill gärna att Ljudsystem, tangentbord, mus o.s.v. hänger med, och... ehhm, ja.. Skulle väl kunna tillägga att han spelar och är inne på nätet mest, han håller inte på med Video/Bildredigering, falsh o.s.v... Är det nått mer ni undrar så får ni fråga, jag tror jag fick med allt Tack på förhand Säg något av spelen han vill spela. Spelar ganska stor roll för grafikkortet. Vill han spela Crysis behöver han ju DX10-kort men om han bara ska spela The Sims 2: Hundliv räcker det med något av dom billigaste. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Säg något av spelen han vill spela. Spelar ganska stor roll för grafikkortet. Vill han spela Crysis behöver han ju DX10-kort men om han bara ska spela The Sims 2: Hundliv räcker det med något av dom billigaste. Tja, han är väl något sorts allt-i-allo. Han har spelatr WoW,han spelar Sims om han inte har något att göra, har iaf gjort det , GTA SA/VC händer också, CoD2 ja, du ser han spelar det mesta. Han sa att han även vill kunna spela spelen som kommer nu, spela, alltså behöver det inte vara på högsta grafiken... Men det ska ju fortfarande vara dugligt.. Redigerad 10 december, 2006 av Chilli_13 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Jag installerade Hamachi igår. Och efter att jag installerat det så kommer det upp en ikon som säger "Anslutning till lokalt nätverk, en nätverkskabel är inte ansluten" Någon som vet hur jag gör för att fixa det ? Inte för att det stör nätverket, men ikonen är grymt irriterande. Redigerad 10 december, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Jag installerade Hamachi igår. Och efter att jag installerat det så kommer det upp en ikon som säger "Anslutning till lokalt nätverk, en nätverkskabel är inte ansluten" Någon som vet hur jag gör för att fixa det ? Inte för att det stör nätverket, men ikonen är grymt irriterande. Alltså om du nu har gjort rätt så borde den texten komma upp men den borde försvinna lika snabbt då hamachi skapar ett "nytt" lokalt nätverk och då kopplas ditt nuvarande lokala nätverk bort. Alltså om du nu laddade ner de här ifrån så borde de inte vara några problem, mer kan jag nog inte hjälpa dig. Redigerad 10 december, 2006 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Då jag lyssnar på musik i mediaplayer, så har jag den minimerad men då jag byter låt så öppnas spelaren igen. Kan man göra något så att spelaren håller sig minimerad. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Alltså om du nu har gjort rätt så borde den texten komma upp men den borde försvinna lika snabbt då hamachi skapar ett "nytt" lokalt nätverk och då kopplas ditt nuvarande lokala nätverk bort. Alltså om du nu laddade ner de här ifrån så borde de inte vara några problem, mer kan jag nog inte hjälpa dig. Den kom upp efter att jag stängt av hamachi, medan hamachi var igång kom inte den ikonen. Jag har ett hamachinätverk och några andra nätverk som det står när jag kollar på mina nätverk. Så jag kanske ska ansluta det lokala en gång och se om det fungerar. Nej, det fungerar inte, jag testade att ansluta det lokala, den aktiveras men det står att en nätverkskabel inte är ansluten. Ja, jag tankade ner hamachi från den sidan. Redigerad 10 december, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Den kom upp efter att jag stängt av hamachi, medan hamachi var igång kom inte den ikonen. Jag har ett hamachinätverk och några andra nätverk som det står när jag kollar på mina nätverk. Så jag kanske ska ansluta det lokala en gång och se om det fungerar. Nej, det fungerar inte, jag testade att ansluta det lokala, den aktiveras men det står att en nätverkskabel inte är ansluten. Ja, jag tankade ner hamachi från den sidan. Alltså kan nog inte hjälpa dig mer än att isåfall måste du sätta igång ditt vanliga "lokala nätverk" manuellt när du har släckt hamachi om du redan inte gör det. För mig funkar det utmärkt och när jag släckt hamachi kommer det också upp att lokala nätverks kabeln inte är ansluten men det försvinner efter 5-6 sekunder och så funkar allt igen. Alltså det kan också bero på att du har fler en ett lokalt nätverk och då när du släcker hamachi kan datorn inte bestämma sig vilket ditt "hem nätverk" eller vad man kan kalla det är och det borde man kunna fixa men vet inte hur. Hoppas någon annan här kan hjälpa dig mer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Alltså kan nog inte hjälpa dig mer än att isåfall måste du sätta igång ditt vanliga "lokala nätverk" manuellt när du har släckt hamachi om du redan inte gör det. För mig funkar det utmärkt och när jag släckt hamachi kommer det också upp att lokala nätverks kabeln inte är ansluten men det försvinner efter 5-6 sekunder och så funkar allt igen. Alltså det kan också bero på att du har fler en ett lokalt nätverk och då när du släcker hamachi kan datorn inte bestämma sig vilket ditt "hem nätverk" eller vad man kan kalla det är och det borde man kunna fixa men vet inte hur. Hoppas någon annan här kan hjälpa dig mer. Jag kan ju inte sätta igång det eftersom det står att en nätverkskabel inte är ansluten. Men det andra lokala nätverket var hamachi's nätverk såg jag, så det beror nog inte på den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag kan ju inte sätta igång det eftersom det står att en nätverkskabel inte är ansluten. Men det andra lokala nätverket var hamachi's nätverk såg jag, så det beror nog inte på den. Jahaaa, men då kanske det beror på att din dator inte hittar din ip-adress när du har stängt hamachi för när du loggar in på hamachi så får du en helt ny ip och när du stänger den borde den "vanliga" ip:n komma tillbaka men det kanske den inte gör för dig. Isåfall måste du "refresha" din ip, en guide till det hittar du här. Och om det inte hjälper så kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig mer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Ikonen är fortfarande kvar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Ikonen är fortfarande kvar. Den vet jag tyvärr inte hur man ska ta bort...... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Den vet jag tyvärr inte hur man ska ta bort...... Jag har märkt någonting tror jag, jag gick och startade om routern, då kom det upp en till ikon med samma meddelande. Så den ikonen som är där hela tiden tillhör nog hamachi på något vis. Kanske ska avinstallera Hamachi, speciellt eftersom menytexten försvunnit Jag avinstallerade Hamachi, men Hamachinätverket är fortfarande kvar, kan man ta bort det ? Redigerad 10 december, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag installerade Hamachi igår. Och efter att jag installerat det så kommer det upp en ikon som säger "Anslutning till lokalt nätverk, en nätverkskabel är inte ansluten" Någon som vet hur jag gör för att fixa det ? Inte för att det stör nätverket, men ikonen är grymt irriterande. Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar - Högerklick @ Hamachi - Inaktivera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar - Högerklick @ Hamachi - Inaktivera. Asch, den försvann när jag gjorde en omstart. Men jag har fortfarande en lös nätverkskabel i det lokala nätverket Det löste sig, tack för all hjälp. Redigerad 10 december, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Hur gör jag om en .avi till en .img fil? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Varför kan jag inte pinga den andra datorn ansluten till samma nätverk via router? Den är ansluten trådlöst, min trådad, kan det påverka? När jag försöker pinga står det bara "Begäran gjorde timeout", och ja, jag har rätt meddelandealias. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Varför kan jag inte pinga den andra datorn ansluten till samma nätverk via router? Den är ansluten trådlöst, min trådad, kan det påverka? När jag försöker pinga står det bara "Begäran gjorde timeout", och ja, jag har rätt meddelandealias. Vissa brandväggar blockar ping. Kolla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Jag gör såhär, hoppas ni som är lite mer datorkunniga kan hjälpa mig välja Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Hur gör jag om en .avi till en .img fil? Och vice verca, Alltså .img till .avi ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Och vice verca, Alltså .img till .avi ? Mountar den i ett mount program(deamon tools, alcohol 120) och sedan öppnar du cd. ' Där borde avi:n vara. Så du behöver nog inte att konvertera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts