Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver?

Döp om en .gif-bild till favicon.ico och lägg den i samma mapp som html-filen.

Det finns även sätt att sprida ut den i flera mappar och att använda andra bildformat men det är lite överkurs.

Du får inte heller ha för många färger i din gif-bild. Vill du vara helt säker så kan du använda ett program för att konvertera till ICO, leta här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver?

Döp om en .gif-bild till favicon.ico och lägg den i samma mapp som html-filen.

Det finns även sätt att sprida ut den i flera mappar och att använda andra bildformat men det är lite överkurs.

Du får inte heller ha för många färger i din gif-bild. Vill du vara helt säker så kan du använda ett program för att konvertera till ICO, leta här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

~ betyder ju "Ungefär lika med" alltså är talet man skriver efter avrundat.

Samma tecken, samma betydelse, olika tilltalsnamn.

Har jag rätt ?

Jag har alltid räknat med avrundat-tecken som två sådana på varanda och det gör min extremt petiga mattelärare också så jag behöver just 2 stycken på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, nu hade jag tänkt att vara snäll och leta upp en bra dator åt min kompis, han är ingen vidare nörd men han vill kunna spela spelen som kommer ut nu och ett tag framåt... Ehhm, han vill inte heller betala för mycket för datorn, han hatar små företag, hm, ja, han vill gärna att Ljudsystem, tangentbord, mus o.s.v. hänger med, och... ehhm, ja.. Skulle väl kunna tillägga att han spelar och är inne på nätet mest, han håller inte på med Video/Bildredigering, falsh o.s.v...

Är det nått mer ni undrar så får ni fråga, jag tror jag fick med allt :rolleyes:

Tack på förhand :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...