R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Ok, tack så mycket, jag valde att konfigurera en dator som redan fanns, men jag vill bygga "Från början" tack än en gång. Gå in på Datorbutiken.com. Ta Datorer>Bygg din egen dator>Stationär>Core 2 Duo. Du itgår ifrån ingenting och bygger "från början" men delarna passar ändå ihop. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Gå in på Datorbutiken.com. Ta Datorer>Bygg din egen dator>Stationär>Core 2 Duo. Du itgår ifrån ingenting och bygger "från början" men delarna passar ändå ihop. Ok, tack så mycket Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver? Döp om en .gif-bild till favicon.ico och lägg den i samma mapp som html-filen. Det finns även sätt att sprida ut den i flera mappar och att använda andra bildformat men det är lite överkurs. Du får inte heller ha för många färger i din gif-bild. Vill du vara helt säker så kan du använda ett program för att konvertera till ICO, leta här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 På vissa hemsidor (iFirefox) visas en ikon före adressen i adressfältet och före titlen på sidan(om man har mer en en flik öppen)...kan man göra en egen sån ikon i dreamweaver? Döp om en .gif-bild till favicon.ico och lägg den i samma mapp som html-filen. Det finns även sätt att sprida ut den i flera mappar och att använda andra bildformat men det är lite överkurs. Du får inte heller ha för många färger i din gif-bild. Vill du vara helt säker så kan du använda ett program för att konvertera till ICO, leta här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Hur skriver jag ett avrundattecken i Windows? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Hur skriver jag ett avrundattecken i Windows? Alt Gr + ¨(den brevid å) = ~ Om du menar den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Alt Gr + ¨(den brevid å) = ~ Om du menar den. Fast ett avrundatecken är väl egentligen två sådana? Alltså som ett likamed-tecken? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Fast ett avrundatecken är väl egentligen två sådana? Alltså som ett likamed-tecken? Blir inte det ett "ungefär" tecken? Det är det iallafall i matte-sammanhang. Redigerad 10 december, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Blir inte det ett "ungefär" tecken? Det är det iallafall i matte-sammanhang. Ett ungefär-tecken är två sådana på varandra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Ja just det, nu blandar jag ju ihop allt. Men hur ser då ett avrundatecken ut? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Ett ungefär-tecken är två sådana på varandra. Jo, och det var väl det han menade? Att det var just 2 st ovanpå varandra, lika som ett "likamed-tecken." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ~ betyder ju "Ungefär lika med" alltså är talet man skriver efter avrundat. Samma tecken, samma betydelse, olika tilltalsnamn. Har jag rätt ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ~ betyder ju "Ungefär lika med" alltså är talet man skriver efter avrundat. Samma tecken, samma betydelse, olika tilltalsnamn. Har jag rätt ? Jag har alltid räknat med avrundat-tecken som två sådana på varanda och det gör min extremt petiga mattelärare också så jag behöver just 2 stycken på varandra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag har alltid räknat med avrundat-tecken som två sådana på varanda och det gör min extremt petiga mattelärare också så jag behöver just 2 stycken på varandra. Så då förstod jag rätt ändå från början? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ≈ unicode 2248 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Jag har alltid räknat med avrundat-tecken som två sådana på varanda och det gör min extremt petiga mattelärare också så jag behöver just 2 stycken på varandra. EDIT: Neej, dumma Tossie!! Redigerad 10 december, 2006 av spajdermän Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ≈ unicode 2248 Tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jo, nu hade jag tänkt att vara snäll och leta upp en bra dator åt min kompis, han är ingen vidare nörd men han vill kunna spela spelen som kommer ut nu och ett tag framåt... Ehhm, han vill inte heller betala för mycket för datorn, han hatar små företag, hm, ja, han vill gärna att Ljudsystem, tangentbord, mus o.s.v. hänger med, och... ehhm, ja.. Skulle väl kunna tillägga att han spelar och är inne på nätet mest, han håller inte på med Video/Bildredigering, falsh o.s.v... Är det nått mer ni undrar så får ni fråga, jag tror jag fick med allt Tack på förhand Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts