kicken Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Har lite problem med undertexter i VLC. Filmen flyter på som vanligt, men undertexten är det mer problem med. Texten kommer fram lite här och var i en mening, men sen försvinner den. Några minuter senare kommer den tillbaka, för att försvinna efter den meningen. What to do? Om undertexten bara visas ibland och du har VLC v0.8.4 eller nyare prova då att gå till inställningar => Input / Codecs => Other codecs => Undertext. Istället för default. Prova och välj ISO-8859-1 som textkodning. Källa (du måste vara medlem) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Någon som vet varför mina färger blir luriga ? Se bakgrundsfärgen på bilden http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/8arj2w8a2n.jpg Och se det inringade på den här bilden. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/jcl8mjmge8.jpg Har jag några inställningar fel ? Suger mitt grafikkort ?(ATI Mobility Radeon X1400) Är det dags för en ny burk redan kanske ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Om undertexten bara visas ibland och du har VLC v0.8.4 eller nyare prova då att gå till inställningar => Input / Codecs => Other codecs => Undertext. Istället för default. Prova och välj ISO-8859-1 som textkodning. Källa (du måste vara medlem) Gaaah, tackar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Någon som vet varför mina färger blir luriga ? Se bakgrundsfärgen på bilden http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/8arj2w8a2n.jpg Och se det inringade på den här bilden. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/jcl8mjmge8.jpg Har jag några inställningar fel ? Suger mitt grafikkort ?(ATI Mobility Radeon X1400) Är det dags för en ny burk redan kanske ? Du har 16-bitars färg inställt. Ställ in 32 så ska det se bra ut. Om det inte går måste du installera drivrutiner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Du har 16-bitars färg inställt. Ställ in 32 så ska det se bra ut. Om det inte går måste du installera drivrutiner. Jepp, såg det för en stund sedan. Nu ser det bättre ut, men inte perfekt. Och drivrutiner kan jag inte uppdatera av någon anledning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Inox Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 (redigerad) Jag har problem med att avinstalera Rome total war, det hjälperinte att trycka på uninstal och den finns inte med på lägg till och ta bort listan. vad ska jag göra? Redigerad 4 december, 2006 av Inox Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Jag har problem med att avinstalera Rome total war, det hjälperinte att trycka på uninstal och den finns inte med på lägg till och ta bort listan. vad ska jag göra? Om det inte finns med på läggtill och ta bort listan är det väl bara att radera dess mapp(ar) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 (redigerad) Ja, det hjälper jättemycket att du ger oss så lite detaljer som möjligt. Det skulle hjälpa en hel del om du sa vilket grafikkort du har, vad installationen gör när den hänger sig, vilken version det är o.s.v. Det är ingen gissningstävling eller? Kei then: Jag har ett Nvidia GeForce mx460 (skit jag vet, men den hära datorn nöjer sig med det) Jag startar installationen, man accepterar anävndar avtal osv. Sen kommer laddningrutan upp, och den ligger strax över mitten. Sen slutar programmet svara, alltså, den börjar runt mitten och hänger sig. Jag laddade hem den nyaste från Nvidias hemsida. Jag vet att jag hade problem med det hära tidigare med men jag lyckades. Men datorn kraschade och nu har jag samma fel igen. Kapisch? Redigerad 4 december, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Nu lackar jag som fan! Jävla skräpfittmsnskitsjävlafansgrej överbetalda jävla skitprogrammere som inte gör bättre än opensourcefolk som programmerar på sin jävla fritid! Jo...det tar ungefär 2 minuter att logga in på MSN Live messenger, först snurrar det som vanligt, det fastnar, man får vänta en stund. Om man klickar på fönstret blir det helt vitt, tar nån minut innan det blir halvt normalt, man ser kontakter, men om man klickar igen blir det helt jävla vitt. Om man låter den vara i många sekunder fungerar det tillslut, sen så kraschar den med samma procedur när det väl är igång, ska klicka upp ett fönster för att skicka meddelande, och då händer inte ett skit, minimerar alla andra fönster och det är helt jävla vitt igen och man kan inte göra ett skit i något MSN-fönster, klickar man på det får den beteckningen (svarar inte)...detta tar någon minut sedan släpper det igen, för att sedan blir samma grej igen om några minuter. VAD FAN ÄR DET!? Är det några portar som bör öppnas? Började bli såhär när deras jävla bloat-versioner rullade in på löpande band. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Nu lackar jag som fan! Jävla skräpfittmsnskitsjävlafansgrej överbetalda jävla skitprogrammere som inte gör bättre än opensourcefolk som programmerar på sin jävla fritid! Jo...det tar ungefär 2 minuter att logga in på MSN Live messenger, först snurrar det som vanligt, det fastnar, man får vänta en stund. Om man klickar på fönstret blir det helt vitt, tar nån minut innan det blir halvt normalt, man ser kontakter, men om man klickar igen blir det helt jävla vitt. Om man låter den vara i många sekunder fungerar det tillslut, sen så kraschar den med samma procedur när det väl är igång, ska klicka upp ett fönster för att skicka meddelande, och då händer inte ett skit, minimerar alla andra fönster och det är helt jävla vitt igen och man kan inte göra ett skit i något MSN-fönster, klickar man på det får den beteckningen (svarar inte)...detta tar någon minut sedan släpper det igen, för att sedan blir samma grej igen om några minuter. VAD FAN ÄR DET!? Är det några portar som bör öppnas? Började bli såhär när deras jävla bloat-versioner rullade in på löpande band. Ladda hem en äldre version av msn då? Sorry att jag inte kunde ge ett bättre svar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Ladda hem en äldre version av msn då? Sorry att jag inte kunde ge ett bättre svar. Testat med 7.5, exakt samma sak, nästan värre, och tidigare än det vill jag inte ha Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Vad kan det bero på att min cd-spelare inte klarar av att spela brända skivor? Eller, den klarar av att spela uppp skivor som är kopior av en annan, men om man gör en audiocd av mp3filer så funkar det inte. Finns det något i Nero som kan fixa det här? Och cdspelaren i sig är inte jättejättegammal. Kanske 4-5 år. Edit: cdspelaren = stereo. Någon som har en aning? Jag vill ju bränna julskivor och det är ju alltid trevligt att kunna spela upp dem i köket.. (det är där den här stereon befinner sig) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Någon som har en aning? Jag vill ju bränna julskivor och det är ju alltid trevligt att kunna spela upp dem i köket.. (det är där den här stereon befinner sig) Funkar köpta skivor? Jag hade ett liknande problem. Jag rengjorde linsen och då funkade det någorlunda för mig, men testa bränna skivorna så sakta du kan, så blir dom nogrannare gjorda. Eller så kanske inte 700 mb skivor funkar kanske bara 650? Så var det på nån av våra gamla stereor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Någon som har en aning? Jag vill ju bränna julskivor och det är ju alltid trevligt att kunna spela upp dem i köket.. (det är där den här stereon befinner sig) Bränner du dom som vanligt CD-music. Alltså att man inte ser filerna om man stoppar in den i datorn? För om du inte har en stereo som klarar att läsa MP3 så går det ju inte om inte skivan är bränd som ljud cd och inte data cd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 (redigerad) Jag försökte ladda hem *host*ett "tillbehör" till Vice City*host* (inte porr!!.!) och då fick jag hem nå skit på datorn. Nere i vänster hörn står det critical error och en gul triangel med ett utropstecken i. Den vill att man ska ladda hem "Virusbursters" för att få datorn ren från allt skit. Har kört med adware och nod32. Men jag lyckas inte få bort det. Är det nån som kan hjälpa mig? Edit: Nu är det två.!! Heeelp me. Edit 2: Raderade alla filer i karantän på Adware, då försvann en triangel. Men systemåterställning funkar inte! Blir galen. Är det inte nån som vet? Redigerad 5 december, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 (redigerad) Kan någon till mig leta upp en sak till mig helst på www.kjell.com men andra sidor också går bra.... en grej som gör att man kan samman koppla en RCA-sladd (ljud) till en vanlig datorljudsladd? Edit: En sån här: Med en sån här: Redigerad 5 december, 2006 av Ceone Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Jag försökte ladda hem *host*ett "tillbehör" till Vice City*host* (inte porr!!.!) och då fick jag hem nå skit på datorn. Nere i vänster hörn står det critical error och en gul triangel med ett utropstecken i. Den vill att man ska ladda hem "Virusbursters" för att få datorn ren från allt skit. Har kört med adware och nod32. Men jag lyckas inte få bort det. Är det nån som kan hjälpa mig? Edit: Nu är det två.!! Heeelp me. Edit 2: Raderade alla filer i karantän på Adware, då försvann en triangel. Men systemåterställning funkar inte! Blir galen. Är det inte nån som vet? 1. Vad var det för "tillbehör"? 2. Jag ser inget i vänster hörn...men i höger Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 1. Vad var det för "tillbehör"? 2. Jag ser inget i vänster hörn...men i höger Det var ett crack... Suck, höger då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Vissa virusprogram påstår att crackfiler är virus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Det var ett crack... Suck, höger då? Warez-sidor brukar ofta ha lite keyloggers och sånt... Testa att ladda ner "Autoruns" och kolla om det finns något "misstänkt" i listan. Av markera det då. Sen startar du om datorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts