R2D2 Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 (redigerad) Vad behöver man tänka på när man väljer hårddisk? 7200 rpm? Så mycket cacheminne som möjligt? Finns det några märken som är extra bra/dåliga? 7200rpm självklart. 8mb cache är egentligen allt du behöver. Western Digital är "extra" bra, jag har inte haft några problem med dom. Segate och Maxtor är bra också. *edit* Och eftersom jag råkar veta att du ska ha 250gb kan jag rekommendera den här: Western Digital-hårddisk. Har en sådan och den har funkat bra för mig. Redigerad 26 november, 2006 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 7200rpm självklart. 8mb cache är egentligen allt du behöver. Western Digital är "extra" bra, jag har inte haft några problem med dom. Segate och Maxtor är bra också. *edit* Och eftersom jag råkar veta att du ska ha 250gb kan jag rekommendera den här: Western Digital-hårddisk. Har en sådan och den har funkat bra för mig. Okej så.. Rätt uttrymme, rätt sort, rätt pris.. Ingen mening att jag letar vidare mer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Okej så.. Rätt uttrymme, rätt sort, rätt pris.. Ingen mening att jag letar vidare mer? Om den låter bra så är det nog ingen större mening nej. Du kan ju titta efter vad liknande kostar men den där kan jag i alla fall säga själv att den är bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 (redigerad) Om den låter bra så är det nog ingen större mening nej. Du kan ju titta efter vad liknande kostar men den där kan jag i alla fall säga själv att den är bra. Okej..litar ju på dig, så. Men jag hittade en Maxtor för ungefär samma pris som hade 16 mb i cache.. Men det har ingen betydelse, säger du? Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45388&s=sort_lager Redigerad 26 november, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Okej..litar ju på dig, så. Men jag hittade en Maxtor för ungefär samma pris som hade 16 mb i cache.. Men det har ingen betydelse, säger du? Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45388&s=sort_lager Självklart har det betydelse men ingen stor. Finns ingen anledning att inte ta den där dock, den är ju billigare och har mer cache. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Är du seriös när det gäller köpet? Har du verkligen så mycket pengar? Ja, jag har så mycket pengar, nej jag är verkligen inte seriöst Men drömma kan man ju alltid. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 . www.google.se har allt. och lite till om man fixat rrs-flöden. Vad är rrs-flöden? Har sett att många sitor har nåt sånt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2006 Segate och Maxtor är bra också. Riiiiiiiiiiiiiiiite Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Denna fråga kan mycket väl ha besvarats innan, men iallafall: Jag köpte nyligen en fin platt LCD-tv med VGA-ingång. Perfa(!) tänkte jag och köpte en VGA-kabel som jag kopplade mellan datorn och tv:n. Då blev det så att jag kunde se skrivbordet och allt jag gjorde på tv:n, men så fort jag startade t.ex. en film så blev det bara en svart ruta i det fönster där filmen spelades upp (på tv:n alltså), och när jag spelade musik kom det inget ljud. Måste jag köpa till ännu fler kablar eller ska jag ändra några inställningar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Vad har du för grafikkort (för att veta om vi ska handskas med nvidias eller atis Kontrollpanel)? Se till att TVn är inställd att vara "klon" för din "primary display" - som är din vanliga datorskärm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Denna fråga kan mycket väl ha besvarats innan, men iallafall: Jag köpte nyligen en fin platt LCD-tv med VGA-ingång. Perfa(!) tänkte jag och köpte en VGA-kabel som jag kopplade mellan datorn och tv:n. Då blev det så att jag kunde se skrivbordet och allt jag gjorde på tv:n, men så fort jag startade t.ex. en film så blev det bara en svart ruta i det fönster där filmen spelades upp (på tv:n alltså), och när jag spelade musik kom det inget ljud. Måste jag köpa till ännu fler kablar eller ska jag ändra några inställningar? Skaffa Media player Classic och välj "VMR9 (Renderless)" som output, brukar funka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Riiiiiiiiiiiiiiiite Har du haft problem med dom? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 (redigerad) Jag har ett big fucking problem med min brännare. Jag använder Sumsungs TSSTcorp DVDRW SH-W162C, problemet är att fanskapet inte vill bränna. När jag använder nero klarar den på ett stromkalibreringsfel, roxio är det "smuts på skivan" Om man söker på google så får man upp ganska så "mkt" problem med denna, råden som ges på forumen är man ska ladda ner nya firmware eller Enabling/ Checking DMA In Windows XP/ 2000 Firmware har jag laddat ner. DMA går inte ens att fixa fram. Här är en loggfil. Använder DVD+R skivor på 4.7 gig. Plx help before dreamhack. Edit: gick att bränna en cd atm.. edit2: ohfuckingyes, gick att bränna nu, använde en annan dvd skiva, biatches.. x) Log.txt Redigerad 28 november, 2006 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Har du haft problem med dom? Han är nog inte den enda. Två Maxtorhårddiskar i min familjs ägo har gått och dött. Sen har jag även för mig att en av skribbs Maxtordiskar gick och dog förut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Tror ni man kan se TV på en datorskärm med hjälp av denna pryl?: http://213.115.186.143/ProductDetail.asp?U...p;artnr=6303795 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Skaffa Media player Classic och välj "VMR9 (Renderless)" som output, brukar funka. Det funkade delvis, jag kan nu se filmerna på tv:n men det blir fortfarande inget ljud. Går det också att fixa på något sätt? För er som undrar om grafikkortet så är det ett Ati Radeon X600. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Det funkade delvis, jag kan nu se filmerna på tv:n men det blir fortfarande inget ljud. Går det också att fixa på något sätt? För er som undrar om grafikkortet så är det ett Ati Radeon X600. Och du har ljudet inkopplat? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Och du har ljudet inkopplat? Jag har bara VGA-kabeln inkopplad mellan datorn och tv:n, om det är det du menar. Jag sitter på en bärbar dator, om det har någon betydelse... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 VGA är bara bild Du måste ha någon kabel från ljudportarna till tvn också Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 VGA är bara bild Du måste ha någon kabel från ljudportarna till tvn också Do'h Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts