Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Vad behöver man tänka på när man väljer hårddisk? 7200 rpm? Så mycket cacheminne som möjligt? Finns det några märken som är extra bra/dåliga?

7200rpm självklart.

8mb cache är egentligen allt du behöver.

Western Digital är "extra" bra, jag har inte haft några problem med dom. Segate och Maxtor är bra också.

*edit*

Och eftersom jag råkar veta att du ska ha 250gb kan jag rekommendera den här: Western Digital-hårddisk. Har en sådan och den har funkat bra för mig.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

7200rpm självklart.

8mb cache är egentligen allt du behöver.

Western Digital är "extra" bra, jag har inte haft några problem med dom. Segate och Maxtor är bra också.

*edit*

Och eftersom jag råkar veta att du ska ha 250gb kan jag rekommendera den här: Western Digital-hårddisk. Har en sådan och den har funkat bra för mig.

Okej så.. Rätt uttrymme, rätt sort, rätt pris.. Ingen mening att jag letar vidare mer? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om den låter bra så är det nog ingen större mening nej. Du kan ju titta efter vad liknande kostar men den där kan jag i alla fall säga själv att den är bra.

Okej..litar ju på dig, så. B)

Men jag hittade en Maxtor för ungefär samma pris som hade 16 mb i cache.. Men det har ingen betydelse, säger du?

Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45388&s=sort_lager

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna fråga kan mycket väl ha besvarats innan, men iallafall:

Jag köpte nyligen en fin platt LCD-tv med VGA-ingång. Perfa(!) tänkte jag och köpte en VGA-kabel som jag kopplade mellan datorn och tv:n. Då blev det så att jag kunde se skrivbordet och allt jag gjorde på tv:n, men så fort jag startade t.ex. en film så blev det bara en svart ruta i det fönster där filmen spelades upp (på tv:n alltså), och när jag spelade musik kom det inget ljud.

Måste jag köpa till ännu fler kablar eller ska jag ändra några inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna fråga kan mycket väl ha besvarats innan, men iallafall:

Jag köpte nyligen en fin platt LCD-tv med VGA-ingång. Perfa(!) tänkte jag och köpte en VGA-kabel som jag kopplade mellan datorn och tv:n. Då blev det så att jag kunde se skrivbordet och allt jag gjorde på tv:n, men så fort jag startade t.ex. en film så blev det bara en svart ruta i det fönster där filmen spelades upp (på tv:n alltså), och när jag spelade musik kom det inget ljud.

Måste jag köpa till ännu fler kablar eller ska jag ändra några inställningar?

Skaffa Media player Classic och välj "VMR9 (Renderless)" som output, brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett big fucking problem med min brännare.

Jag använder Sumsungs TSSTcorp DVDRW SH-W162C, problemet är att fanskapet inte vill bränna. När jag använder nero klarar den på ett stromkalibreringsfel, roxio är det "smuts på skivan" Om man söker på google så får man upp ganska så "mkt" problem med denna, råden som ges på forumen är man ska ladda ner nya firmware eller Enabling/ Checking DMA In Windows XP/ 2000

Firmware har jag laddat ner.

DMA går inte ens att fixa fram.

Här är en loggfil.

Använder DVD+R skivor på 4.7 gig.

Plx help before dreamhack. :shifty:

Edit: gick att bränna en cd atm..

edit2: ohfuckingyes, gick att bränna nu, använde en annan dvd skiva, biatches.. x)

Log.txt

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...