[B][O][T] Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Jisses, skulle aldrig betala 27,000:- för en dator, med tanke på en dators värde efter ett par år BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Du kan inte köra AMD på en dator för 27 lax. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Satsa på en Intel Qouad Core istället för AMD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 (redigerad) Sådär! Denna dator ska beställas fram till jul Vad tycker ni? och går allt ihop!? Hoppas du är jävligt säker på att du vill lägga så mycket pengar på en dator. Jag har en kompis som fick en gammal server på en prao på Saab. År 95 var den värd 101 000, år 2005 skänktes den bort. Din 30- tusenkronorsdator kommer antagligen inte vara värd ens halva priset efter ett år. Redigerad 23 november, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Sådär! Denna dator ska beställas fram till jul Vad tycker ni? och går allt ihop!? Tycker absolut inte att du ska lägga sådär mycket pengar på en ny dator. Lägg 15000 nu och spara resten till en ny om 3 år. Den datorn jag har kostade 37000 kronor för 5 år sen, nu skulle jag lätt sälja den för en femhundring. Det lönar sig inte att lägga mer än 20000 på en ny dator, den tappar värde för fort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Hoppas du är jävligt säker på att du vill lägga så mycket pengar på en dator. Jag har en kompis som fick en gammal server på en prao på Saab. År 95 var den värd 101 000, år 2005 skänktes den bort. Din 30- tusenkronorsdator kommer antagligen inte vara värd ens halva priset efter ett år. Då var den ju iochförsig 10 år gamal. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Då var den ju iochförsig 10 år gamal. Vilket betyder att datorn tappade mer än 10 000 kronor i värde per år. Antagligen tappar de snabbare nu, eftersom tekniken tar dundersteg framåt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Tycker absolut inte att du ska lägga sådär mycket pengar på en ny dator. Lägg 15000 nu och spara resten till en ny om 3 år. Den datorn jag har kostade 37000 kronor för 5 år sen, nu skulle jag lätt sälja den för en femhundring. Det lönar sig inte att lägga mer än 20000 på en ny dator, den tappar värde för fort. Vad "har" din dator då? 128m RAM och 64m grafik? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Vad "har" din dator då? 128m RAM och 64m grafik? "har"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 "har"? Typ vad som finns i den, specifikationer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Typ vad som finns i den, specifikationer. Jo, jag fattade det, men vad innebär citationstecknena? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Vad "har" din dator då? 128m RAM och 64m grafik? 512mb minne. Det dåliga är att det är RDram-minne. Snabbt men otroligt dyrt att köpa till (1000 spänn för 128mb). Grafikkortet var 64mb men det har jag bytt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 (redigerad) Jo, jag fattade det, men vad innebär citationstecknena? Jag gillar citationstecken Men jag brukar skriva det på saker som nästan betyder det jag menar ^^ Für att inte gå offtopic... Tycker detta är en bra dator Med hyffsat bra pris http://img470.imageshack.us/img470/1750/namnlsje4.png By The Way... Lärde mig hur det där med socket och olika typer av RAM minnen funkar igår. By The Way2... Grafikkortet är Dx10 kompitabelt Räknar med FSX med hög grafik när(om) jag får denna dator. Redigerad 23 november, 2006 av Sniper Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Räknar med FSX med hög grafik när(om) jag får denna dator. Det gör du rätt i E6600 är nog den bästa processorn med tanke på pris/prestanda. 8800GTS är super-snabbt DX10 kort som du inte kommer kunna klaga på någon gång snart. Ha kul Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Jag har en TV med upplösningen 1366x768 som jag anväder som en andra datorskärm. Nu till problemet. Jag kan aldrig välja upplösningen 1366x768 utan får köra på 1280x960 istället. Jag har inte hittat nått ställe där jag kan andra till 1366. Hur gör man? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Aha. nu är den här tråden pinnad, intressant. Jag behöver hjälp. Denna fråga har dykt upp tidigare här i tråden och jag kommer inte ihåg vad personen svarade men svaret var till god hjälp. Nu är det såhär att varje gång jag söker något på t.ex Google så kanske jag skriver ett s. När jag då skrivit s:et så kommer det uppalla möjliga alternativ som jag har skrivit tidigare som börjat på bokstaven s. Men kan ta bort alla dom alternativen om man börjar tycka dom är jävligt jobbiga. Hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Aha. nu är den här tråden pinnad, intressant. Jag behöver hjälp. Denna fråga har dykt upp tidigare här i tråden och jag kommer inte ihåg vad personen svarade men svaret var till god hjälp. Nu är det såhär att varje gång jag söker något på t.ex Google så kanske jag skriver ett s. När jag då skrivit s:et så kommer det uppalla möjliga alternativ som jag har skrivit tidigare som börjat på bokstaven s. Men kan ta bort alla dom alternativen om man börjar tycka dom är jävligt jobbiga. Hur? Håll muspekaren över den du vill ta bort och tryck delete. Det ska gå på annat vis, men jag är inte söker på vad det är man ska rensa. Förmodligen Verktyg > Inställningar > sekretess > rensa formulärdata nu. Om du har FF vill säga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Kan man se TV-kanalerna på en datorskärm, isåfall... hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Håll muspekaren över den du vill ta bort och tryck delete. Det ska gå på annat vis, men jag är inte söker på vad det är man ska rensa. Förmodligen Verktyg > Inställningar > sekretess > rensa formulärdata nu. Om du har FF vill säga. Amen det funkade! Schyrre schystan! Nu kan jag söka på saker utan att jag känner mig tvungen att trycka på det jag hade skrivit på det innan och det råkade vara ett stavfel och jag kommer in på en helt annan sida och det blir fel och allt var jobbigt. Gött mos. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Amen det funkade! Schyrre schystan! Nu kan jag söka på saker utan att jag känner mig tvungen att trycka på det jag hade skrivit på det innan och det råkade vara ett stavfel och jag kommer in på en helt annan sida och det blir fel och allt var jobbigt. Gött mos. Haha, jag känner igen det med felstavade saker, mycket irriterande . Varsågod. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts