Vice. Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Får upp den här rutan när jag går in på GTAVCS! Vad är det? http://img53.imageshack.us/img53/375/tattatatakk3.png Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 VICE: Någon som har lösenordsskyddad signatur eller avatar, tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Med största sannolikhet Mervins bild som är länkad från en passwordskyddad sida. Länka till tråden så ska jag fixa. *Kastar bajskorv på Frenzy* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 *Kastar bajskorv på Frenzy* Eftersom jag har maginfluensa kontrar jag med att spy i en hink och kasta på dig, enjoy. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Det kommer upp när jag går in här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40646 Men nu får jag även upp en liknande ruta där det står (på mycket dålig svenska) att jag har besökt barnförbjudna sidor (och länkarna dit kommer att sparas i "spel" i startmenyn) och tar jag inte söker igenom datorn med det här programet kommer mitt äkktenskap att vara i fara! ? Redigerad 22 november, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Sådär, fixat. Frenzy: Jag har spegelsköld, så all spya hamnar på dig istället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Med största sannolikhet Mervins bild som är länkad från en passwordskyddad sida. Länka till tråden så ska jag fixa. *Kastar bajskorv på Frenzy* Det är definitivt Mervins bild. Jag har sett den bilden på en hemsida (www.pspdemocenter.com) när sidan var lösenordsfri. Nu är den tydligen inte det längre och mervin har kvar sin sig. Wtf? Bajskorv? Enjoy! *Kastar en, två, tre många på Kalle* Det kommer upp när jag går in här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40646 Men nu får jag även upp en liknande ruta där det står (på mycket dålig svenska) att jag har besökt barnförbjudna sidor (och länkarna dit kommer att sparas i "spel" i startmenyn) och tar jag inte söker igenom datorn med det här programet kommer mitt äkktenskap att vara i fara! ??? Och varför skulle man som seriös lurendrejare försöka få folk att gå på sånt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Det är ett gammalt Nvidia Gforce 2. Försöker installera de senaste drivisarna, ska stödjas. Har nog inga äldre någonstans tyvärr, om jag inte hittar originalcdn till datorn. Servicepack 4 är instalerat. Får leta efter cdn. Notera att det bara är Geforce2 MX serien som stöds av de senaste drivrutinerna. Testa dessa istället; http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Råkade blockera en sak med norton, Hur gör jag för att unblocka den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Behöver du vekligen 4GB RAM? Om det räcker med 2 (som det borde göra) så skulle jag rekomendera att välja bort 2 av de 4 gigen. 4 gig ram... shit. Jag vet att mina 512 (numera 512+256) är lite, men 4 gig är ju overkill. (Hade egentligen en fråga, men den kom jag själv på svaret till.) Jag sa ju 2 gig RAM? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Notera att det bara är Geforce2 MX serien som stöds av de senaste drivrutinerna. Testa dessa istället; http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html Det är ett MX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Råkade blockera en sak med norton, Hur gör jag för att unblocka den?Beror på vilken norton du använder. 2006: Högerklick på den lilla symbolen, Open Norton Protection Center, Options, Norton Antivirus, Internet Worm Protection, Program Control, markera och ta Modify. 2005: Minns inte längre, men jag tyckte det var bättre. Mer logiskt sätt att hitta rätt i menyerna och inställningarna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Undrar om det finns nån manick som gör att man kan koppla in ett trådlöst nätverk med kabel i datorn? Har routern i hallen och mitt rum ligger 10m bort Vill ha ett modem som får signal av den trådlösa routern, som jag sedan kan koppla en nätverkskabel in i datorn. Någon som förstår vad jag menar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Ja, ett simpelt nätverkskort med WLAN. Kostar inte mycket. Du trycker in det i datorn och får internet från wlan-routern. Inga sladdar, bara att trycka in i moderkortet. Bild på ett sånt kort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Ja, ett simpelt nätverkskort med WLAN. Kostar inte mycket. Du trycker in det i datorn och får internet från wlan-routern. Inga sladdar, bara att trycka in i moderkortet. Bild på ett sånt kort. Jag har ett sånt Fast det kanske inte blir någon skillnad. Vill att nätverket ska vara stabilare, måste nog dra kabel ändå Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Jag har ett sånt Fast det kanske inte blir någon skillnad. Vill att nätverket ska vara stabilare, måste nog dra kabel ändå. Om datorn är inträngt i det bortersta hörnet med en massa bråte i vägen från start till slut på sträckan router-dator så blir det ju ingen höjdare. Vänd datorn åt routern till, och sätt datorn mer lättillgängligt för signalen. Annars är det bara att dra en lina som gäller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Jag har Kaspersky antivirus, men nu har det blivit något fuck-up´. Ibland kommer den där "...har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas." rutan upp, där trycker jag på Skicka inte. Den rutan kommer upp två gånger och sen kommer det upp en ruta längst ner vid de aktiva programmen där det står "Kaspersky antivirus is disconnected". I den rutan kan man trycka på Restart program. Nån som vet vad som kan vara fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Om datorn är inträngt i det bortersta hörnet med en massa bråte i vägen från start till slut på sträckan router-dator så blir det ju ingen höjdare. Vänd datorn åt routern till, och sätt datorn mer lättillgängligt för signalen. Annars är det bara att dra en lina som gäller. Datorn får bra signal, men det kanske blir bättre med kabel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Datorn får bra signal, men det kanske blir bättre med kabel "Bättre", som i "snabbare"? Om signalen är bra så finns det ingen egentlig anledning till att byta om du vill att det skall bli stabilare. Eller, det kanske lägger av titt som tätt som det gjorde för mitt gamla trådlösa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Sådär! Denna dator ska beställas fram till jul Vad tycker ni? och går allt ihop!? Samsung SpinPoint T133S 400GB SATA2 16MB Cache 7200RPM 1 249:- Asus M2N-SLI DELUXE, 570 SLI Socket AM2, ATX 1 349:- AMD Athlon 64 X2 5200+, Socket AM2, 2.6GHz, Dual-Core, 2x1MB L2 Cache, Boxad 4 095:- Kingston 2GB Kit med 2st matchade 1024MB DDR2 PC5400/667MHz ... 2 179:- BFG nVidia Geforce 8800GTX 768MB PCI-E, 2xDual-Link DVI-I, HDTV, Tv 6 695:- Asus VW192S 19" LCD Monitor 5ms, Analog, Speakers 2 195:- Diskettstation Generic Svart floppy 1,44Mb 3,5" 149:- Zalman CNPS9500 AM2 Ultra Quiet CPU Cooler 449:- Titan fläkt i Aluminium 120 mm 447:- Zalman ZM-2HC2 Heatpipe kylning för hårddiskar 199:- Kylpasta Arctic Silver 5 - Polysyntetisk microniserad silver 69:- Vantec Iceberg minneskylare för DDR minne koppar 69:- Logitech Z-5450 Wireless 2 995:- Creative X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional Edition 1 319:- Aspire AS-550W/UV/BLACK PSU 120mm 595:- Razer Razer Pro mouse V1.6 - Vit 479:- Steelpad 5L passar optisk såväl som laser Dimensioner 380 x 280 mm 395:- Logitech G15 Gaming Keyboard 749:- Cooltek Antivibrations-kit fläkt/HDD/chassi 149:- Antec Case Perfomance One P180B BLACK/SVART without PSU/utan nätagg 1 349:- 27 673:- Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts