Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

När jag bränner skivor och sen spelar upp på en dator/lägger in låtarna på en annan dator så heter låtarna Spår 1, Spår 2 med Okänd artist.. varför blir det så? Går det att ändra eller nåt så skivorna/datorn känner igen låtnamnen?

På dom flesta skivor finns ingen information om låtnamn.

Det går att i t.ex. Nero bränna "CD text" som stöds av en del spelare.

Men bränner du inte Windows Media Player (antar att du gör det eftersom du tror att det är bra :)) så blir det ingen sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Något konstigt har hänt, När jag spelar GTA SA, Och tabbar ut till windows för att svara på MSN eller liknande så syns inte min mus!

Jag har testat starta om och allt möjligt, Någon som har en ide? Jag har testat med andra spel och där funkar det som vanligt

?

?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Godfather, hade samma problem innan.

Prova detta.

Innan du tabbar ut, tryck först Esc. för att komma ut till huvudmenyn. Där flippar du lite med musen så att den "rör" dom olika alternativen, sen är det bara att "ta ner spelet"... Då ska det fungera!

Tackar! Jag ska pröva med en gång!

EDIT. Rackars, Det funkade inte heller :)

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, vad fasen är det här som kommer upp väldigt ofta? Har alltid tänkt som att det bara är skräp, som går att skita i, men det..kommer upp på ganska många olika hemsidor? :)
Världens bluff, otroligt störande att det finns på bilduppladdningssidor också. De ska ju vara helt clean! :)

När jag bränner skivor och sen spelar upp på en dator/lägger in låtarna på en annan dator så heter låtarna Spår 1, Spår 2 med Okänd artist.. varför blir det så? Går det att ändra eller nåt så skivorna/datorn känner igen låtnamnen?
Om du har winamp kan du markera låten i listan och trycka Alt+3, då kommer info upp. Dessvärre måste man göra detta en gång per låt. Det finns program för ripping/bränning som kopplar upp mot internet och tankar låt/gruppnamn, plus ibland årtal och album. Switch tror jag gör det.

Testa Alt-Esc:a? :)
Menar du inte Ctrl+Esc? Samma som Windows_802804_0.jpg? Annars kan du (Farsan) försöka trycka Windows_802804_0.jpg och sen klicka på ett random ställe, då kanske musen syns? Eller är det så att musen fortfarande har funktion, men inte är synlig?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte kanske "skaffa" en ny dator till jul... så jag undrar om nån vet någon bra stationär dator, för spel UNDER 12 000 kr.

Jag snickrade ihop en på Webhallen.. men den blev lite för dyr...(n00big dator, jag vet ^^)

Kan någon sätta ihop en bra dator på valfri sajt som kostar under 13 000?

Med 512-Grafikkort och 2 gig RAM

Jo, absolut. Och 2tb hårddisk. Och 30 tums plattskärm.

Du får ju vad du betalar för. Satsa på Intel istället så kan du uppgradera i framtiden. Satsa på DX10-grafikkort om du kan. Bygg själv (spar pengar).

Var inte så sur... hårddisk struntar jag i och skärmen med...

Jag kan bygga ihop den själv.

Ingen som har något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa Alt-Esc:a? :D

Ingen succe

Eller Alt-tab.

Så jag gör när jag ska minska skiten och bläddra rundor på datorn.

Men då gäller fortfarande min teori som står skrivet längre upp!

Prova det Godfather!

Menar du ALT och knappen som det är två pilar på? Ovanför Caps.

Ingen succe där heller ^_^

EDIT. @Henkki: Jag kan använda musen, Men den syns inte :wacko:

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som har något mer?

Försökte inte vara sur, bara överdriva lite.

Om du redan har hårddisk och skärm kan du ju beställa en utan skärm/hårddisk/windows för att få den billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som har något mer?

Behöver du vekligen 4GB RAM? Om det räcker med 2 (som det borde göra) så skulle jag rekomendera att välja bort 2 av de 4 gigen.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur man gör för att installera drivrutiner till graffekort på nyformaterad win2000, som vägrar fatta vad det sitter för grafikkort i?

Installerar man som man ska göra så säger installationen att det inte finns nån hårdvara som matchar drivrutinerna. Tvingar man datorn att installera rätt drivrutiner resulterar det i blåskärm. I felsäkert läge ser allt rätt ut i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR: Vad för grafikkort försöker du installera? Vilka drivrutiner försöker du installera (=testa äldre eller se om modellen stöds i dessa drivrutiner)? Se till att ha senaste Service Pack till win2000 installerat.

_EmiL_: Ja, den är bra och klarar dagens spel med rätt så höga inställningar (betyder i princip max-grafik i alla spel, men med olika mängder AA/AF).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar bli väldigt less på min cdrw-spelare nu.

CD-spelaren kan inte läsa av skivorna ordentligt längre, ibland får man pröva flera gånger att mata in musik eller spel-cd för att få den att börja läsa av. Ofta försöker den läsa av men kommer inte längre än så och ibland slutar den läsa av skivan mitt i ett spel så det hänger sig :) Finns det något att göra eller är det tippen nästa? Den har hängt med några år så helt ny är den förtsåss inte.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upptäckte just en otroligt märklig fil i en märklig mapp precis nyss. Filen är en text-loggfil och heter msxml4-KB927978-enu.log, den låg i mappen C:\f9ee1d149cf0f4d3194b. Jag skulle kunna ladda upp den här, men den är jättelång och innehåller alla möjliga tider, datum, adresser och händelser, så jag vet inte om jag borde. Det märkliga är att det inte står vilket program den tillhör, och att hela loggfilen på 2683 rader (kollade i Word) betecknar händelser mellan klockan 00:54:08 och 00:54:14.

2683 rader på sex sekunder? Vad är detta? :) Nåt virus/keylogger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR: Vad för grafikkort försöker du installera? Vilka drivrutiner försöker du installera (=testa äldre eller se om modellen stöds i dessa drivrutiner)? Se till att ha senaste Service Pack till win2000 installerat.

_EmiL_: Ja, den är bra och klarar dagens spel med rätt så höga inställningar (betyder i princip max-grafik i alla spel, men med olika mängder AA/AF).

Det är ett gammalt Nvidia Gforce 2. Försöker installera de senaste drivisarna, ska stödjas. Har nog inga äldre någonstans tyvärr, om jag inte hittar originalcdn till datorn.

Servicepack 4 är instalerat.

Får leta efter cdn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...