_EmiL_ Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag ska inhandla ett nytt GrafikKort. Någon som skulle kunna hitta ett bra för runt 2000-2500? Ska kunna klara av BF2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag ska inhandla ett nytt GrafikKort. Någon som skulle kunna hitta ett bra för runt 2000-2500? Ska kunna klara av BF2 Pci-e eller AGP? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag vet inte... Om jag har ett Radeon 9800 nu.. Vad ska jag ha då?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har en fråga ang. AMD Athlon 64-processorer... Jag har en AMD Athlon 64 3700+, om jag fattat det rätt ska AMD vara bättre för spel än vad Intel är. Fast klockfrekvensen är lägre på AMD-processorer än på Intel, varför varnar i detta fall HL2: Lost Coast att processorn är för långsam ifall nu AMD-processorer ska funka bättre? Jag kan ju lägga till att klockfrekvensen är just nu 2,19 GHz, och kraven för HL2: Lost Coast är 2,2 GHz Men jag låter helst bli att klocka den... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har en fråga ang. AMD Athlon 64-processorer... Jag har en AMD Athlon 64 3700+, om jag fattat det rätt ska AMD vara bättre för spel än vad Intel är. Fast klockfrekvensen är lägre på AMD-processorer än på Intel, varför varnar i detta fall HL2: Lost Coast att processorn är för långsam ifall nu AMD-processorer ska funka bättre? Jag kan ju lägga till att klockfrekvensen är just nu 2,19 GHz, och kraven för HL2: Lost Coast är 2,2 GHz Men jag låter helst bli att klocka den... Men spelet fungerar väll felfritt ändå? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har en fråga ang. AMD Athlon 64-processorer... Jag har en AMD Athlon 64 3700+, om jag fattat det rätt ska AMD vara bättre för spel än vad Intel är. Fast klockfrekvensen är lägre på AMD-processorer än på Intel, varför varnar i detta fall HL2: Lost Coast att processorn är för långsam ifall nu AMD-processorer ska funka bättre? Jag kan ju lägga till att klockfrekvensen är just nu 2,19 GHz, och kraven för HL2: Lost Coast är 2,2 GHz Men jag låter helst bli att klocka den... Men den presterar minst lika bra som en Intel 3,7 GHz, eftersom den heter "3700+", så den klarar HL2: Lost Coast's CPU-krav fint den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Men den presterar minst lika bra som en Intel 3,7 GHz, eftersom den heter "3700+", så den klarar HL2: Lost Coast's CPU-krav fint den. Så det är bara att strunta i varningar från spel då? @ aKi: vet inte om det funkar bra än, har inte spelet än. Den laddar ner från steam och är klar om 35 minuter Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Så det är bara att strunta i varningar från spel då? @ aKi: vet inte om det funkar bra än, har inte spelet än. Den laddar ner från steam och är klar om 35 minuter Funkar perfekt ändå, jag har en AMD 64 3000+ som ligger på 2,0GHz, funkade perfa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Fattar inte. Min våran dator har blivit så jäkla konstig. När man stänger av den startar den automatiskt igen. Ibland när man startar den ''laddar'' den upp mot 5 minuter ibland innan man kommer in där andändar kontorna är. Ibland är den seg, ibland snabb... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Fattar inte. Min våran dator har blivit så jäkla konstig. När man stänger av den startar den automatiskt igen. Ibland när man startar den ''laddar'' den upp mot 5 minuter ibland innan man kommer in där andändar kontorna är. Ibland är den seg, ibland snabb... Spyware antagligen. Har du Ad- Aware, Spybot S & D? Annars får du formatera om hårddisken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Funkar perfekt ändå, jag har en AMD 64 3000+ som ligger på 2,0GHz, funkade perfa. Jag har en 3000+ på 1,8 GHz, och jag kör på högre inställningar än vad spelet "rekommenderar" mig att göra, och det flyter perfekt, så det där varningarna är ju iaf att skita i Fredrico. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag vet inte... Om jag har ett Radeon 9800 nu.. Vad ska jag ha då?? AGP Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jaha kan någon hitta ett bra sådant till ett hyfsat pris? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jaha kan någon hitta ett bra sådant till ett hyfsat pris? Du har ett "vanligt" 9800 och inget "Pro" eller något sånt just nu eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Du har ett "vanligt" 9800 och inget "Pro" eller något sånt just nu eller? Jag har ett 9800 XT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Jag har ett 9800 XT Klarar inte det BF2? Det låter underligt... Ett 9800 XT kostar ju ffs 2000-5000 77.7 Fps på Half- Life 2 borde väl räcka? http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-05.html Om du ändå vill ha ett nytt tycker jag du borde vänta lite, såvida du inte säljer ditt gamla kort. Annars så ersätter du ett redan fungerande kort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Klarar inte det BF2? Det låter underligt... Ett 9800 XT kostar ju ffs 2000-5000 77.7 Fps på Half- Life 2 borde väl räcka? http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ts-pcie-05.html Om du ändå vill ha ett nytt tycker jag du borde vänta lite, såvida du inte säljer ditt gamla kort. Annars så ersätter du ett redan fungerande kort. Hahah näe inte precis kostar runt 1000-lappen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Är det här kortet bra/prisvärt? Klicka här! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Är det här kortet bra/prisvärt? Klicka här! Ja, men leta istället efter ett Nvidia Geforce 6600GT (notera: 6600GT) Om du hittar ett som kostar lika mycket, så har du samma prestanda som X800GT har att erbjuda, MEN även stöd för Shader model 3.0. 9800XT klarar av BF2 utan något problem alls. Se till att ha de senaste drivrutinerna installerade! www.ati.com - leta dig fram till dessa och installera! Vad har du för system i övrigt? CPU? RAM? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Ja, men leta istället efter ett Nvidia Geforce 6600GT (notera: 6600GT) Om du hittar ett som kostar lika mycket, så har du samma prestanda som X800GT har att erbjuda, MEN även stöd för Shader model 3.0. 9800XT klarar av BF2 utan något problem alls. Se till att ha de senaste drivrutinerna installerade! www.ati.com - leta dig fram till dessa och installera! Vad har du för system i övrigt? CPU? RAM? Vågar jag säga det :"> ? P4 1,4GhZ, 256mb RAM och GeForce 3 64MB. Men jag ska uppgradera hela datorn eller köpa en helt ny när jag får råd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts