Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Knappt skulle jag nog säga, Men det här är mycket bättre, Och det kostar inte så mycket mer

Nej, det ska han verkligen inte köpa. Det mest värdelösa kort som finns.

Har inte läst om du har AGP eller PCI-e men här är 2 kort.

AGP; http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323320

PCI-e; http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320746

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappt skulle jag nog säga, Men det här är mycket bättre, Och det kostar inte så mycket mer

Min brorsa har ett rätt så gammalt grafikkort på 128mb och han kör san andreas felfritt. Inte på högsta upplösning självklart, men det laggar inget eller så. Jag har ju inte heller tänkt köra på högsta upplösning.

Jag kan spela det med det jag har nu, men då laggar det som fan. Så 128mb bör ju räcka för att köra det utan lagg på en låg upplösning.

@R2D2: Precis så tänker jag också :(

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en hundring? Vet inte hur du räknar, men jag får det till runt 600kr mer.

Det billigaste av dom som Boomer postade var bara ungefär 100 mer.

Du får vad du betalar för, självklart är dom dyrare (oftast) bättre.

Helt upp till dig hur mycket du vill spendera men X1300 har inga problem med att spela San Andreas om det bara är det du vill spela. Mitt 9600XT klarar San Andreas hur bra som helst, krävs inget monsterkort för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det billigaste av dom som Boomer postade var bara ungefär 100 mer.

Du får vad du betalar för, självklart är dom dyrare (oftast) bättre.

Helt upp till dig hur mycket du vill spendera men X1300 har inga problem med att spela San Andreas om det bara är det du vill spela. Mitt 9600XT klarar San Andreas hur bra som helst, krävs inget monsterkort för det.

Sorry, missuppfattade vad ni menade med priserna. Jag trodde Boomer menade att dom han visade kostade en hundring mer än vad "mitt" kostade.

Så, en slugiltig kommentar: Klarar kortet som jag visade San Andreas på en låg upplösning utan så värst mkt lagg?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, missuppfattade vad ni menade med priserna. Jag trodde Boomer menade att dom han visade kostade en hundring mer än vad "mitt" kostade.

Så, en slugiltig kommentar: Klarar kortet som jag visade San Andreas på en låg upplösning?

Ja, på låg upplösning och lägsta på alla inställningar så. Det är trotsallt inget überkort.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack för hjälpen!

Tack till Ärrtvå också!

Det var nästan exakt det kortet jag körde på innan jag uppgraderade till ett 6800. Även om min processor ligger på 2,4 Ghz (och visserligen är en Celeron) och jag har ett RAM-minne på 1024 Gb så fick man kompensera väldigt mycket för att San Andreas skulle flyta. Jag har för mig att jag körde spelet med en upplösning på 800x600, lägsta textur- och modellinställningar, samtidigt som ALLA extradetaljer gocl förlorade. Det var faktiskt inte så roligt att spela, då. Det gick, givetvis, men det var lite sisådär. För en femhundralapp är ett sådant kort dock det enda alternativet.

Dessutom... Vill du köpa ett 6200 utan fläkt, köp istället den här, så sparar du ca 200 kr.

Annars kanske det här fyller ut lite mer än det översta. Ligger på nästan samma prisklass som det du föreslog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det gröna på Winamp-docken förnågot och hur får man bort det? Det ser så fult ut. Har det på vissa andra skins också.

yctrauuz2g.jpg

Edit: En fråga till; Kan man göra så att Playlisten bara visas om man trycker på en knapp och sen "fadar" bort när man tar bort muspekaren från den? Skulle vara jävligt skönt!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det gröna på Winamp-docken förnågot och hur får man bort det? Det ser så fult ut. Har det på vissa andra skins också.

yctrauuz2g.jpg

Edit: En fråga till; Kan man göra så att Playlisten bara visas om man trycker på en knapp och sen "fadar" bort när man tar bort muspekaren från den? Skulle vara jävligt skönt!

Window settings ---> docked toolbar

Har det på hela winamp... förrutom playlist. Blir jobbigt enligt mig men vi kanske tycker olika. :shifty:

---

Hur bränner man över en .avi fil till DVD-skiva så man kan se på den sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Window settings ---> docked toolbar

Har det på hela winamp... förrutom playlist. Blir jobbigt enligt mig men vi kanske tycker olika. :shifty:

---

Men jag vill bara ha bort det gröna. Toolbaren har jag själv fixat dit. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste veta om din DVD-spelare klarar .avi :wacko: . Men det är bara att bränna den med Nero, Alcohol120% eller liknande :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...