Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Min dator har ett ruskigt konstigt problem - jag kommer inte åt internet med Mozilla Firefox.

Det bara blev så igår, jag vet inte vad jag gjorde. Med IE fungerar det fint. Jag har redan prövat att installera om.

Hum, jag upptäckte nu att det inte riktigt är så det ligger till. Jag kan inte nå internet med något annat program än IE, i alla fall inte i skolan, jag har inte testat där hemma.

Hjälp pl0x.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag loggar in på Windows Live Messenger så kommer en installations-laddnings-ruta upp, och MSN stängs ner. Efter ett tag försvinner även installations-rutan, och inget mer händer. Så blir det varje gång jag loggar in på MSN. Vad är felet? Måste jag installera om MSN? Kommer jag bli av med alla smileys om jag installerar om?

Uppskattar hjälp :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med msn.

Är så att jag tror nån har tagit över mitt msn-account.

Igår när jag satt vid msn kom en ruta upp där det stog ungefär "Någon har loggat in på din mail från en annan dator, klicka här om du vill logga in igen"

Så jag tryckte där, och loggades in, sen kom rutan upp igen och jag tryckte. Höll på sådär kanske tio gånger. Sen slutade och allt funkade normalt.

Men nyss, för bara några minuter sen så kan jag inte skriva till folk. Jag är online och ser alla som är online, alla som loggar in osv. men när jag skriver till nån så får jag "Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare:

tjafan"

Har testat att byta lösenord, hemlig fråga och loggat ut och in, men det funkar inte :)

Edit.

Ser att väldigt många heter på msn att deras msn inte funkar, att de inte kan skriva till folk.. ;)

Edit igen.

Nu helt plötsligt funkade det igen :)

Edit EN GÅNG TILL.

Jag kan skriva till vissa personer, och vissa inte ;)

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med msn.

Är så att jag tror nån har tagit över mitt msn-account.

Igår när jag satt vid msn kom en ruta upp där det stog ungefär "Någon har loggat in på din mail från en annan dator, klicka här om du vill logga in igen"

Så jag tryckte där, och loggades in, sen kom rutan upp igen och jag tryckte. Höll på sådär kanske tio gånger. Sen slutade och allt funkade normalt.

Men nyss, för bara några minuter sen så kan jag inte skriva till folk. Jag är online och ser alla som är online, alla som loggar in osv. men när jag skriver till nån så får jag "Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare:

tjafan"

Har testat att byta lösenord, hemlig fråga och loggat ut och in, men det funkar inte :)

Edit.

Ser att väldigt många heter på msn att deras msn inte funkar, att de inte kan skriva till folk.. :)

Precis samma för mig och en tjej jag pratar med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör jag för att aktivera subtitles i VLC?

Du måste ha exakt samma namn som filmfilen plus suffixet .sub (tror jag det var.) sen tar du högerklick mitt i skärmen och tar subtitles -> track 1.

Någon som vet hur och med vilket program man kan göra en bild så den ser ut som n00dles signatur.

I paint går det att göras så enkelt som att du sparar bilden som Monokrom BMP.

Nej, bäst är Photoshop. Ta Image->Threshold eller Bild-> Tröskel för att justera hur mycket svart resp vitt det ska bli. Det blir svartvitt hursomhelst, men om du vill välja vilka fält som ska vara svarta så använder du detta verktyg och justerar i skalan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...