R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Är denna brännare ett bra val för priset? Ska bara ha den som backup. Vilka skivor ska man ha? +R eller -R? Spelar det roll? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PHiLLE___ Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Haha, nej. Du är inte trög. Jag ska försöka förklara. Det jag vill är att jag ska kunna ta en bild på datorn, lägga in den i programmet och ändra så bilden blir svartvit som Scarface bilden. Alltså bara i två färger. Svart och vit. Precis, hur kan man ha på 1024x768. Själv kör man på 800x600. Vadå, är det nåt fel med 1024x768 eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Vadå, är det nåt fel med 1024x768 eller? Att det ser så litet ut om man har mer än 15" skärm? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Vad fan. Jag klickade på en signatur som var från beffos sida, sedan valde jag att inte visa den bilden mer.. trodde jag, alla bilder från beffos sida blev istället blockerade. Kan jag ta bort blocken på något vis ? Jag har FF. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Vad fan. Jag klickade på en signatur som var från beffos sida, sedan valde jag att inte visa den bilden mer.. trodde jag, alla bilder från beffos sida blev istället blockerade. Kan jag ta bort blocken på något vis ? Jag har FF. Verktyg->Inställningar->Innehåll->Undantagsknapp #2. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Verktyg->Inställningar->Innehåll->Undantagsknapp #2. Tack så mycket Nu ska jag ta mig ett allvarligt snack med SlewME, bilderna på beffo måste ha olika adresser, för om man blockar en så blir alla blockade just nu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Tack så mycket Nu ska jag ta mig ett allvarligt snack med SlewME, bilderna på beffo måste ha olika adresser, för om man blockar en så blir alla blockade just nu Öhm, ja så är det överallt. Prova med Gtasajten. Det har en anledning. Vill du blocka enskilda bilder få du ladda hem Adblock. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 (redigerad) Öhm, ja så är det överallt. Prova med Gtasajten. Det har en anledning. Vill du blocka enskilda bilder få du ladda hem Adblock. Jag har det nu, men från imageshack så fungerade att blockera enskilda bilder med FF:s original-block. Redigerad 14 november, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Vill du ha en svart/vit bild i photoshop så ändrar du färgschemat till gråskala. Då blir det väl grått i bilden också? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Då blir det väl grått i bilden också? I svartvitt är det ju inte enbart svart och vitt. Då skulle man inte kunna kolla på skiten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Då blir det väl grått i bilden också? Blä, jo visst fan blir det det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Jag har det nu, men från imageshack så fungerade att blockera enskilda bilder med FF:s original-block. Inte egentligen. Det är för att Imageshack har ganska många olika servrar (min signatur ligger på nummer 178). Oftast ligger bilder man har laddat upp på olika men det går ju inte att fortsätta så i oändlighet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 I svartvitt är det ju inte enbart svart och vitt. Då skulle man inte kunna kolla på skiten. Jag kan då titta på n00dles signatur.... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Inte egentligen. Det är för att Imageshack har ganska många olika servrar (min signatur ligger på nummer 178). Oftast ligger bilder man har laddat upp på olika men det går ju inte att fortsätta så i oändlighet. Ok, för jag blockerade någon bild med den från imageshack, och jag har inte märkt att någon bild fattas någonstans, men å andra sidan är det ju svårt att se om en bild fattas om man inte vet att den ska vara där Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Om jag kör under 1024 på min plattskärm så blir det svart några centimeter till höger, men hela bilden syns på den andra rutan Nån som vet vad det beror på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Inställningar för bildytans storlek, knappraden på skärmen fixar det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Om jag kör under 1024 på min plattskärm så blir det svart några centimeter till höger, men hela bilden syns på den andra rutan Nån som vet vad det beror på? En plattskärm brukar ha upplösningen 1280x1024 (5:4 i "aspect ratio"), det är då varje pixel är en pixel och bilden blir bäst. Ställer du den till 1024x768 som har 4:3 i "aspect ratio" blir det som du säger svart på kanterna eftersom dimensionerna inte är samma. När du har den upplösningen måste skärmen göra om och det blir helt världelös kvalitet. Kör på 1280x1024, det är det den är gjord för. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 En plattskärm brukar ha upplösningen 1280x1024 (5:4 i "aspect ratio"), det är då varje pixel är en pixel och bilden blir bäst. Ställer du den till 1024x768 som har 4:3 i "aspect ratio" blir det som du säger svart på kanterna eftersom dimensionerna inte är samma. När du har den upplösningen måste skärmen göra om och det blir helt världelös kvalitet. Kör på 1280x1024, det är det den är gjord för. Okej Imorgon ska jag fråga pappa om vi kan beställa den Han sa att han betalar hela om jag gör allt han ber om Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Okej Imorgon ska jag fråga pappa om vi kan beställa den Han sa att han betalar hela om jag gör allt han ber om ... verkligen allt han ber om...? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Okej Imorgon ska jag fråga pappa om vi kan beställa den Han sa att han betalar hela om jag gör allt han ber om Vad är det du ska beställa? Plattskärm? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts