Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Frågade ungefär hur mkt det är.

Vet du?

Det är precis lika mycket som det står, 2.2ghz.

Dagens intel-processorer är även de på 2.2-2.9ghz, precis som AMDs. Det är helt värdelöst att jämföra AMDs med äldre, Pentium processorer. Eftersom Intel processorer idag är lite snabbare, så kan man säga att 4200+ presterar likadanat som en Intel Core2Duo på lite (2-300 mhz) färre klockfrekvenser. Dvs en AMD på 2.2ghz kanske presterar som en Core2 på ca1.9 ghz.

http://xbitlabs.com/images/cpu/core2duo-shootout/fear.png

(notera: test i "låg" upplösning, med 'medium grafik)

När folk säger att en processor "dödar" en annan, så pratar vi alltid några få procent, då spel i första hand vill ha grafikkorts-prestanda. Detta gör att spel, med maxad grafik, hög upplösning och med anti-aliasing presterar ungefär lika med "vilken processor som helst" (självklart överdriver man här då skillnaden mellan säg AMD1800+ och AMDFX62 skulle märkas - man menar egentligen att skillnaden med ungefär lika snabba processorer är liten).

Prestanda skillnaden mellan FX62 och 4600+ är inte så stor, leta upp priserna så får du se skillnaden där. Detsamma gäller Core2Extreme och E6600.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så ska jag ta den med 2.13ghz intel med sämre grafik eller amd athlon 4200+ med bättre grafik?

Vet att jag är seg

Eftersom det är bättre graffe på amd så borde jag ta den?

Ja, precis som curly sa - X1900XT är vassare. Och i min post skrev jag att spel i första hand vill ha grafikkorts-prestanda.

Alltså datorn med bäst grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabarben: Kolla om programmet är skapat den 4 augusti 2004, 03:34:18. Om den inte är det så kanske det inte är från Microsoft.

Beror ju på vilken Windowsversion man har på skiva (XP, XPSP1, XPSP2), vilka uppdateringar man har och lite annat.

Datumet ska inte vara så säkert sätt att kolla det på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan något sådant funka om man väldigt ofta får upp felmeddelandet "explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas"? kommer nästan alltid fram när jag är inne i någon mapp. :lol:

Samma här. men som vad jag har fattat det så är det nån fil som är problemet. För mig kommer det först upp nåt med "DataExevering Skydd" som då säger att utforskaren måste stängas och sen kommer det upp..

as jobbigt.för sen så när Explorer har startat igen så är alla program som var upp inte k´var. utan gömda i processer. (syns inte på aktivitetsfältet) :'(

Och sen har jag ett till problem. I mappen mina dokument så har texten på alla mappar försvunnit. Syns bara mappar utan namn. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag loggar in på Windows Live Messenger så kommer en installations-laddnings-ruta upp, och MSN stängs ner. Efter ett tag försvinner även installations-rutan, och inget mer händer. Så blir det varje gång jag loggar in på MSN. Vad är felet? Måste jag installera om MSN? Kommer jag bli av med alla smileys om jag installerar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är den här sidan säker på sin sak ?

http://www.liutilities.com/products/wintas...processlibrary/

Jag kollade igenom mina aktiva processer förut, och googlade på varje sak jag hittade som jag inte visste vad det var, och varje gång låg den här sidan överst och förklarade vad processen gjorde och om denvar skadlig, så jag undrar om den är säker ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är den här sidan säker på sin sak ?

http://www.liutilities.com/products/wintas...processlibrary/

Jag kollade igenom mina aktiva processer förut, och googlade på varje sak jag hittade som jag inte visste vad det var, och varje gång låg den här sidan överst och förklarade vad processen gjorde och om denvar skadlig, så jag undrar om den är säker ?

Brukar alltid få den sidan när jag söker på google efter en process, och ja jag tycker att den är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...