Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska köpa ny dator efter jul, det här är delarna, grafikkortet är inget speciellt, ska uppgraderas när DirectX 10 slår igenom när Crysis kommer och allt bjäfs. Allt fungerar tillsammans va?

(DVD-läsare) SAMSUNG DVD-ROM 16X48X INTERN IDE BULK SVART 225,00 kr

(Hårddiskar) SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB 7200RPM SATA/300 995,00 kr ( 2 stycken)

(Processor) INTEL CORE 2 DUO E6400 2.13GHZ 2MB 1066MHZ S-775 2 195,00 kr

(RAM-minnen)CORSAIR 2GB VS DDR2 PC5300 667MHZ CL5 (2X1GB) 2 395,00 kr

(Moderkort) MSI P965 PLATINUM S-775 DDR2 RAID GBLAN PCI-E ATX 1 495,00 kr

(Chassifläkt) 120X120MM ACOUSTI SILENT 195,00 kr

(Grafikkort, kan ändras)ASUS GEFORCE 7600GT 256MB HDTV 2XDVI PCI-E 1 650,00 kr

(Chassit) ANTEC MIDITOWER SONATA II PIANO BLACK 450W SILENT 1 025,00 kr

Totalt: 11 170,00 kr.

Ser bra ut. Grafikkortet är inte dåligt på något sätt utan kommer att räcka att spela med medium-high inställningar i spel ett bra tag till. Däremot ska du vara beredd, att till nytt DX10 grafikkort - kanske också behöver lägga ut pengar på ett nytt nätaggregat. Ha det med i beräkningarna när du ska köpa ett nytt grafikkort.

Alternativet är att redan nu köpa ett chassi utan medföljande nätagg, och själv köpa till ett högkvalitets nätaggregat. Detta är inte nödvändigt, men ändock ett alternativ.

Se även till att chassit har plats för X antal fläktar. Bra luft-flöde är ett krav för dagens datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut. Grafikkortet är inte dåligt på något sätt utan kommer att räcka att spela med medium-high inställningar i spel ett bra tag till. Däremot ska du vara beredd, att till nytt DX10 grafikkort - kanske också behöver lägga ut pengar på ett nytt nätaggregat. Ha det med i beräkningarna när du ska köpa ett nytt grafikkort.

Alternativet är att redan nu köpa ett chassi utan medföljande nätagg, och själv köpa till ett högkvalitets nätaggregat. Detta är inte nödvändigt, men ändock ett alternativ.

Se även till att chassit har plats för X antal fläktar. Bra luft-flöde är ett krav för dagens datorer.

Grafikkortet är bättre än det jag har, så visst, funkar gör det. :wub: Att köpa chassi och nätagg separat har jag tänkt på, jag funderar på ett Antec P180B och ett ZALMAN 460W nätagg, vilket skulle bli uber alles. Men då börjar det bli lite för dyrt. Men jag kanske ändrar mig, eftersom jag ska köpa skiten efter jul. Tvivlar fortfarande på att köpa dator med inbyggt nätagg.

@ Curly: Tack, den lades i kundvagnen. :ermm:

EDIT: Uppdaterat lite grann, så såhär ser det ut atm.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSU-krav för DX10-korten idag; http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=18

Notera 30A på +12V. 450W är minimum - så att välja ett 460W är lite att gå på tur. Krävs även två PCIe ström kablar (har iofs de flesta). Men eftersom du har till efter jul på dig så kan du vänta och hoppas på att priser sjunker - mer kan man ju inte göra. :ermm:

Kraven gäller för ett DX10-kort

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSU-krav för DX10-korten idag; http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=18

Notera 30A på +12V. 450W är minimum - så att välja ett 460W är lite att gå på tur. Krävs även två PCIe ström kablar (har iofs de flesta). Men eftersom du har till efter jul på dig så kan du vänta och hoppas på att priser sjunker - mer kan man ju inte göra. :wub:

Jaja. Jag hade inte tänkt köpa 12 stycken GXTXTXXLDXD DELUXE 880000XTXT XT, och jag ska ju som sagt vänta till efter jul så. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa ny dator efter jul, det här är delarna, grafikkortet är inget speciellt, ska uppgraderas när DirectX 10 slår igenom när Crysis kommer och allt bjäfs. Allt fungerar tillsammans va?

Specifikationer.

Totalt: 11 170,00 kr.

Jag hatar dig. :ermm:

Hur gör jag för att aktivera subtitles i VLC?

Pausa filmen när den dragit igång > Video > Subtitles.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på en nyare dator efter jul. Vore det här något att satsa på?

USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver,

Corsair Value S. PC4200 DDR2 512MB

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2

Saitek Gaming Mouse, 1600dpi,

Strömkabel PC m/jord 2m

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

MS Royalty Works 8.5 Bundle

Norman IC, 1 year license Virus Control,

Stötsäker kartong

SoftThinks Installations och recovery

Steelpad 4D Gaming Musmatta

Cooler Master Centurion 534 Svart,

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

D-Link AirPlus G 54 Mbps Wireless

Support 3 år Komplett.se,

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX,

Sony DVD-brännare AWG170AB2 IDE OEM

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket

PC Utan OS, White Box PC

Garanti 3 år - Skicka in

-: 10 415 SEK totalt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Godfather: vilket minne är det som följer med egentligen? Antar att det är 1024mb. Men kolla upp det för säkerhetsskull. Kan även vara värt att köpa 2gb redan nu.

Det var 512MB, Men tänkte ta 1024MB av minnet jag har i burken nu och låta den gå på 256MB.

Den verkade nog inte så jättebra iaf. Konfigurerade om den lite till så nu ser den ut såhär

USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver,

Corsair Value S. PC4200 DDR2 512MB

Saitek Gaming Mouse, 1600dpi,

Strömkabel PC m/jord 2m

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

MS Royalty Works 8.5 Bundle

Norman IC, 1 year license Virus Control,

Stötsäker kartong

SoftThinks Installations och recovery

Steelpad 4D Gaming Musmatta

Cooler Master Centurion 534 Svart,

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

D-Link AirPlus G 54 Mbps Wireless

Support 3 år Komplett.se,

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX,

Sony DVD-brännare AWG170AB2 IDE OEM

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket

PC Utan OS, White Box PC

Garanti 3 år - Skicka in

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var 512MB, Men tänkte ta 1024MB av minnet jag har i burken nu och låta den gå på 256MB.

Den verkade nog inte så jättebra iaf. Konfigurerade om den lite till så nu ser den ut såhär

Två minnen, ett PC4200 och ett PC5300. Förstår inte riktigt vad du ska ha. Dessutom så måste minnet vara DDR2 om du ska ta det från din nuvarande dator. I min mening borde du verkligen dumpa mjukvaran, men det kanske är av moraliska skäl, inte vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Start - kör, skriv; "msconfig" (utan ").

Gå till fliken "tjänster", dölj alla microsoft-tjänster och bocka av "TrueVector internet monitor...". Klicka sedan på fliken autostart. Bocka där av "zlclient".

Verskställ. Starta om - men välj att starta datorn i felsäkert läge med nätverk (tryck F8 under omstart för att få listan med val). När du väl är inne i windows igen, avinstallera zonealarm. När detta är gjort, starta om som vanligt.

Ladda ned den senaste versionen av Zonealarm och installera igen - se om saker o ting förbättras.

Tack, ska testa det sen om det blir problem igen. Just nu funkar det bra, men det var efter att min brorsa startade om datorn ca 40 gånger :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett eko som man ibland kan höra på vissa windowsljud eller när det är en röst som pratar. När jag lyssar på musik så här man inget eko men t.ex. när jag hör på en inspelning när min polare pratar så ekar det som fan.

Har du SoundMAX eller liknande på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...