Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Hmm, nu när vi ändå pratar kylning, vart kan man kolla hur varmt saker och ting i datorn är ?

Eller måste man ladda hem program för att kolla sånt ?

Typ, eller köpa ^_^

Tanka.. Öhh. vafan hette det!?

Speed nåt!?

edit: Speedfan!

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har fortfarande inte löst mitt mic problem!

--

Karatemorfar: Shit skapligt dålig kylning du har!

eller jag vet inte om den är dålig, för jag vet ju inte hur hög temp det ska va men mitt kort är ca 36c när jag lirar hl2 på högsta med "highresmod"

Ja, det måste vara nått sånt.

Fast, jag har ju tre fläktar i datorn och så sitter det en på grafikkortet. Kan inte öppna datorn heller, för datorbutiken har plomberat den.

Får antagligen ringa supporten ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det måste vara nått sånt.

Fast, jag har ju tre fläktar i datorn och så sitter det en på grafikkortet. Kan inte öppna datorn heller, för datorbutiken har plomberat den.

Får antagligen ringa supporten ^_^

Mm, läste om det på sweclockers.

Tror han kontaktade supporten, men fick inget vettigt svar så han uppmanade alla till att inte köpa dator där eller nått.

Tror också han borade upp den.

x_simpa_x: Lungt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem vanligaste RAM-minnena är DDR2 240Pin och DDR 184 Pin. DDR2-typen är den lite senare varianten, och om man söker på google efter båda minnestyperns så ser man en rätt klar skillnad. Så ta bort ena sidan på chassit, ta fram en ficklampa och bend over. :( Om det också står i papprena så kan man anta att det är ett minne av typ DDR2. ^_^

DDR2 240Pin *BILD*

DDR 184 Pin *BILD*

Jag skulle bara vilja nämna att man kan, om allt hopp försvunnit, även räkna antalet pins på RAM-minnet. Det måste vara det mest idiotsäkra sättet hittils :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ni nått bra Antivirus program som man kan ha?

Nått som inte drar så mkt CPU och hittar dom flesta virus?

Jag kör med NOD32 just nu men tycker inte att det funkar särskilt bra.

Tacksam för svar :)

Skojar du? NOD32 funkar skitbra och är det snabbaste. Vet inte riktigt vad du förväntar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ni nått bra Antivirus program som man kan ha?

Nått som inte drar så mkt CPU och hittar dom flesta virus?

Jag kör med NOD32 just nu men tycker inte att det funkar särskilt bra.

Tacksam för svar :)

Jag hade Norton antivirus innan jag bytte till NOD32, tyckte det var bra. Men varför tycker du inte att NOD är bra, jag tycker det funkar finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? NOD32 funkar skitbra och är det snabbaste. Vet inte riktigt vad du förväntar dig.

Jag hittar aldrig nånting med det, jag har dessutom prövat använt andra program såsom Norton etc etc för att söka.

Med Norton hittade jag virus, men inte med NOD32 sååå det kan vara jag som har dålig program fil

Annars om det är nån som vet nånting av vad man kan få tag på ett bra, skicka PM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar aldrig nånting med det, jag har dessutom prövat använt andra program såsom Norton etc etc för att söka.

Med Norton hittade jag virus, men inte med NOD32 sååå det kan vara jag som har dålig program fil

Annars om det är nån som vet nånting av vad man kan få tag på ett bra, skicka PM

Det är för att norton tycker att varje fil du har i datorn är virus.

Jag hade norton ett tag, och den hittade virus i allting, precis allting, även sånt som jag var 100% säker på att det inte var virus tyckte norton var virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ! det är så att varje gång jag försöker kopiera över något till min Usb 2.0 hårddisk så fryser sig hela datorn.

Nu kan jag inte ens koppla in stöm sladden i den utan att den fryser sig..

Vad ärproblemet ? Jag skulle bli mycket tacksam för hjälp..

Förmodligen är den död. Samma sak hände med pappas iPod när den åkte i golvet. Datorn hänger sig när Windows försöker läsa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpar:

Jag skulle vilja sänka varvtalet på min CD-läsare, det låter som en högtryckstvätt när jag sätter i en skiva. Även om jag inte läser nåt från skivan så kan det ta en hel minut innan den slutar, och om jag tar "den här datorn" så börjar den ju igen. Vet nån vad jag ska göra? Kollar just nu, det verkar låta mest med dataskivor. Audio är också illa, men det verkar vara lite lindrigare. :)

Så ta bort ena sidan på chassit, ta fram en ficklampa och bend over. :blink:
:):lol:

Sen en fråga jag ställt på qj-forums, men där är de så sega på att svara. Hoppas ni orkar svara trots att det är på engelska.

I connect the PSP, go into SAVEDATA and then I drag'n'drop the files onto my PC. Then, I format my MS (or switch MS, doesn't matter what) and then I want to send my files back onto the MS. Problem is, by copying the files from the PC onto the MS, all files get the same date. That means I have to take a printscreen on the dates shown in the list, save this picture for future notice and then change the system clock for each single folder, just to get the savedata-folders' dates correct. The correct dates are not only used for the autoloading, but also for knowing "which savefile is the most recent? Which one can I overwrite? Which one can I delete?"

There must be a better way of getting the old dates back instead of the date of the re-transferring. Does anyone know?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...