Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Nu har min dator blivit knäpp. När jag ska se en film, Så är den väldigt mörk, Den är nästan kolsvart! Det är en film jag sett förr så jag vet hur den ska se ut.

Det händer bara med filmer jag har på hårddisken, Inte när jag streamar med RealPlayer. Någon som vet vad som kan ha hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har min dator blivit knäpp. När jag ska se en film, Så är den väldigt mörk, Den är nästan kolsvart! Det är en film jag sett förr så jag vet hur den ska se ut.

Det händer bara med filmer jag har på hårddisken, Inte när jag streamar med RealPlayer. Någon som vet vad som kan ha hänt?

Ja du har uppdaterat dina nVidia drivrutiner? Du måste ändra ljus, kontrast för videouppspelning, du hittar det någonstans i nvidia-inställningarna bla bal :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du har uppdaterat dina nVidia drivrutiner? Du måste ändra ljus, kontrast för videouppspelning, du hittar det någonstans i nvidia-inställningarna bla bal :D

Säg lite mera exakt, Just nu är jag ett enda stort ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat ->"Ditt grafikkort, Tex Geforce 6800gt"

Sedan ska du hitta "Color Correction" i lilla sidorutan som kommer upp. Där ska du ändra "Apply color changes to:" från "Desktop" till "Overlay" tror jag för att ändra inställningar för video.

Lite rörigt hoppas du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför funkar inte dc++ ???

ja får dessa medelande hela tiden, fett irriterande:

"A connection attempt failed because the connected party did not respond...."

sen får ja en till me ordet "refuse" fast dne kommer inte längre

.....vad e fel?

Testa joina en random hub, funkar det så är det dina hubbar som är fucked up.. Om inte är det inställningsfel, och då har jag inte en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...