Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag skulle vilja sänka varvtalet på min CD-läsare, det låter som en högtryckstvätt när jag sätter i en skiva. Även om jag inte läser nåt från skivan så kan det ta en hel minut innan den slutar, och om jag tar "den här datorn" så börjar den ju igen. Vet nån vad jag ska göra? Kollar just nu, det verkar låta mest med dataskivor. Audio är också illa, men det verkar vara lite lindrigare. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker nån sorts program som kan förminska bilder.

Jag vet att nu cirkulerar photoshop i era huvuden, men jag behöver göra om flera bilder samtidigt.

Ni förstår, att varje helg knäpps det typ 200 bilder hemma hos oss, med olika kompisar. Och jag vill ha in dom på pspet, men bilderna blir typ 2-3 mb stora för att vi knäpper i 8 megapixels upplösning. Jag vill inte sänka storleken eller kvaliteten på kameran, för det kan vara bra att ha högupplösta bilder om man vill göra nåt med dom.

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag högerklickar på en viss fil (av typen .avi), så får explorer.exe ett fel, och måste avslutas. Och när jag försöker spela upp filen i BSplayer, så kommer en ruta upp (se bifogad fil). Det är bara så med den filen. Är det filen det är fel på (som f. ö

är ett Lost-avsnitt)?

Edit: Kan vara bra med bilden också.

BSplayerlol_795039_0.jpg

Redigerad av Archemra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med mitt ljud. Det blir eko. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre än så. Allt ljud har eko. Helt enkelt.

Väldigt irriterande. Vad är fel och hur gör man för att få det vanligt. Haft det förut och hjälpte att starta om datorn. Men inte nu. Har även problem med musen. Det är så att musen inte fungerar varannan gång jag startar datorn :blink::huh:

Help me. This thread is the wub.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Jag vet inte riktigt om det är någon inställning eller någon version men jag tror att det är ett märke så jag säger nej. Jag har en Logitechmus.

Okej, för de flesta har fått såna problem med sina Razer möss.

-

Startar du om datorn genom att trycka på knappen på chassit?

Då kan det hända sånt vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för de flesta har fått såna problem med sina Razer möss.

-

Startar du om datorn genom att trycka på knappen på chassit?

Då kan det hända sånt vet jag.

Jo. Har gjort det. Men har testat ett par gånger att tabba till starta om och stäng av (när musen inte funkar) men det blir ändå sådär. :huh:

Sen startades datorn om två gånger i förrigår. Men antar att det var automatisk varning för att den var för varm. Men borde den inte stängas då. Fast det kan man ställa in innan operativsystemet startar ^^

Datorn hade då stått på i... Länge ^_^

Måste tänka mer på min dators hälsa. Känns som om den kryllar av virus och att all hårdvara osv är lite konstig. Men det gör den säkert inte. Några virus har den nog men den kryllar nog inte. Nåja. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med mitt ljud. Det blir eko. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre än så. Allt ljud har eko. Helt enkelt.

Väldigt irriterande. Vad är fel och hur gör man för att få det vanligt. Haft det förut och hjälpte att starta om datorn. Men inte nu. Har även problem med musen. Det är så att musen inte fungerar varannan gång jag startar datorn :rolleyes::angry:

Help me. This thread is the wub.

Jag vet inte om det funkar för dig, men vi installerade SoundMax här hemma för rätt länge sen, och allt hade eko. Vi gick in i kontrollerna för programmet och kollade ljudschemat. "Badrum" var aktiverat, kan det vara nåt liknande för dig?

Och jag vill ha in dom på pspet, men bilderna blir typ 2-3 mb stora för att vi knäpper i 8 megapixels upplösning.
Hmm, tänk bara på att inte sticka i kamerans minneskortet i PSPn utan att backupa. Gör det helst inte öht eftersom PSPn inte orkar med så stora bilder och av nån anledning kapar av bilden med ett stort grått fält. Det märkliga är att filerna förstörs bara genom att PSPn inte orkar med dem - det borde ju bara läsas och inte skrivas över, tycker man.

Är det nån som kan svara på min CD-varvtalsfråga?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, tänk bara på att inte sticka i kamerans minneskortet i PSPn utan att backupa. Gör det helst inte öht eftersom PSPn inte orkar med så stora bilder och av nån anledning kapar av bilden med ett stort grått fält. Det märkliga är att filerna förstörs bara genom att PSPn inte orkar med dem - det borde ju bara läsas och inte skrivas över, tycker man.

Nä jag har inte samma minneskort, så jag lägger över från datorn.! :angry: Vill ju kunna redigera bilderna med, så dom finns på datorn först av allt.

Men jag har aldrig haft nåt sånt problem, har flera bilder i 8 megapixels upplösning, men inga bilder har skrivits över eller förstörts! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... har på något sätt lyckats få till så det ekar i winamp. Hur kan jag fixa detta?

Är nog i hela Windows. Som för mig :rolleyes:

Testa stänga windows och klicka upp Windows volymsaken och sen klicka. Ekar det då med och överallt annars så är det som jag har. I alla spel och allting. Irriterande som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...