Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

IE7 och Windows blinds (iaf min version) verkar inte fungera ihop, det blir helt svart där uppe vid menyn,

så jag tvingas stänga av skinet. Vad kan man göra?

En IE7-fråga, hur får jag ner adressfältet nedanför "Menu bar" (File,Edit,View ect)? Om det nu går?

Edit: oh, hur ändrar man språket till svenska? >_<

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej nu ere riktigt akut :'(

Jag körde nått slags rensnings program å jag råkade faktiskt radera nästan hela datorn >_<

Allt e borta liksom, alla tillbehör också.. så vad jag behöver e ett program som kan återställa systemet, som windows inbygga "system återställning"

Snälla hjälp, jag e dödens om nån i familjen märker dehär :'(

Jag har provat söka på google :o

Edit: De e fixat nu :ph34r:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har laddat hem en .RAR fil från internet. Men den är lösenordsskyddad och jag kan inte passwordet.

Kan man kringgå lösenordet med någon magisk formel?

Releasenamnet eller releasegruppen är ett hett tips om det är en sådan. Annars är det väl bruteforce som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hopp...

Jag ska fixa ny dator, och saken är den att jag gärna vill behålla min musikfiler (pallar inte ladda ner på nytt), så hur ska jag föra över dem från den gamla datorn till den nya?

Koppla in dom i samma nätverk och skicka över.

Sen kan du ju använda en bärbar HD och flytta över

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ljudproblem. :)

När jag har på musik och eller film eller vad som helst med ljud från datorn så hör jag bara ett ljust knastrande ljud från högtalarna. Det är likadant med hörlurar. Ljudet funkade bra igår men idag när jag skulle titta på den där PS3-reklamfilmen som Cortez postade i PS3-tråden så hände detta. Det är likadant när jag lyssnar på musik eller vad som helst.

Hjälp snälla! Jag måste lyssna på musik vid datorn. :'(

Edit: Om det skulle vara till någon hjälp så har jag ett Creative SoundBlaster X-Fi ExtremeMusic.

Edit2: Det fixade sig nu. Jag bara startade om datorn. Wierd!?

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag scannade precis med Nod32 och hittade dessa två men hur tar jag bort dom? :)

C:\System Volume Information\_restore{229FE3EF-518F-4472-B7EE-0A10121964D4}\RP120\A0012634.exe »WISE »NNWDAA638.EXE - Win32/Adware.NdotNet program

C:\System Volume Information\_restore{229FE3EF-518F-4472-B7EE-0A10121964D4}\RP120\A0012634.exe - Win32/Adware.NdotNet program - satt i karantän

Detta har jag försökt: Jag har gått in i Registry Editor och tagit bort dom men dom kommer bara tillbaka :'(

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faen. Har problem med min mic.

En historia om vad som hänt, och som kommer att hända om jag inte lyckas lösa det :P

Jag köpte nytt chassi, fick ett ljudkort av min polare.

ljudingångarna som sitter i fronten på det nya chassit gick det kablar ifrån, som gick ut bak på chassit. Dom skulle man sätta i sitt ljudkort så man kunde använda ljudingångarna i fronten.

men jag sa till min polare att jag inte pallar rota bakom datorn för att byta från headsetet(som var inkoplat i fronten) till högtalare varje dag.

så då la vi in ljudkortet och koplade in så man kunde skifta från det till de interna genom att gå in i kontrollpanelen.

men då vart det problem efter några veckor. eftersom jag hade två ljudkort som körde typ samtidigt fick jag inget ljus alls.

så han avaktiverade ljudkortet (hur han nu gjorde det!?) för att jag skulle kunna ha nått ljud.

och sendess har jag inte kunnat byta inne i kontrollpanelen, och inte kunnat använda min mic överhuvudtaget.

vilket uttag jag än trycker in de i bak på datorn.

-----

har kollat:

*Ljudinställningarna

*koplad rätt

*att den är på

*att den inte är trasig

-----

om jag inte löser detta så kommer jag slå min kära dator till partiklar.

OM det hjälper nått så har jag ett Creative HS-600 headset och det intergrerade ljudkortet heter soundMAX HD audio 0

vill ni veta mer är det bara att fråga!

måste fixa detta problem allså!

någon? =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...