Gäst Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Arvid, Jag gjorde lite fel i SNyggaste signaturen tävlingen igen...Ändra så är du schysst... Bullet! Nätverkskort och Nätverkskabel kan vara bra för internet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Enhetshanteraren (Kontrollpanelen --> System --> Maskinvara) Där fanns följande: Styrenheter för ljud, video och spel. MPU-401 Compatible Tillverkare: Microsoft Vad menas med detta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Tack alla. Nätaggsregat följer med chassiet. Och nätverkskortet följer med moderkortet. Processorn heter : AMD Athlon64 Venice 90nm 3000+ 1.8GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939. Så, with cpu-cooler är väl inklusive fläkt hoppas jag? Redigerad 23 oktober, 2005 av Bullet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Så, with cpu-cooler är väl inklusive fläkt hoppas jag? Jupp. ------ En sak som du inte har tagit med är diskettstation. Jag tycker att det är väldigt användbart när man bara ska ta med något litet. Fast du kanske inte har någon användning av den. Priset ligger oftast runt 100kr Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Där fanns följande: Styrenheter för ljud, video och spel. MPU-401 Compatible Tillverkare: Microsoft Vad menas med detta? Var det det enda som fanns under "Styrenheter för ljud, video och spel"? Googlade på det där och det ska tydligen bara vara drivrutinerna för midi. Testa Everest annars, det är ett program som visar info om komponenterna i datorn, fläktarnas hastighet, temperatur m.m Redigerad 23 oktober, 2005 av Arvid Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Var det det enda som fanns under "Styrenheter för ljud, video och spel"? Googlade på det där och det ska tydligen bara vara drivrutinerna för midi. Testa Everest annars, det är ett program som visar info om komponenterna i datorn, fläktarnas hastighet, temperatur m.m Japp, det var det enda. Laddade ner Everest, gick in på Multimedia - PCI/PnP ljud och där hittade jag "Intel Onboard AC'97 Audio Controller with STAC9700 Codec" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Japp, det var det enda. Då kanske de andra är dolda för det ska finnas flera enheter där. Om du klickar på Visa och markerar "visa dolda enheter" borde de andra komma fram. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Då kanske de andra är dolda för det ska finnas flera enheter där. Om du klickar på Visa och markerar "visa dolda enheter" borde de andra komma fram. Provade det, men det fanns fortfarande bara MPU-401 Compatible och Spelportsstyrspak under kategorin Styrenheter för ljud, video och spel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Provade det, men det fanns fortfarande bara MPU-401 Compatible och Spelportsstyrspak under kategorin Styrenheter för ljud, video och spel. Kör >> msinfo32 >> Komponenter >> Ljudenhet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jupp. ------ En sak som du inte har tagit med är diskettstation. Jag tycker att det är väldigt användbart när man bara ska ta med något litet. Fast du kanske inte har någon användning av den. Priset ligger oftast runt 100kr Då är det bättre att köpa ett usbminne. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jag har problem med min dator. När jag försöker starta den händer ingenting, efter ett tag börjar den tjuta som en ambulans. Sen kommer information upp om värmen på CPUn och lite annat. Det står att CPUn är 0 grader varm (förut låg temeraturen på mellan 88-96 celsius) och att chassifläkten inte snurrar, men det gör den. När man går vidare så ser det mesta rätt bra ut, men innan datorn har startats färdigt så står det att någonting är fel, och man kan välja att starta datorn i felsäkert läge eller som vanligt. Inget av alternativen fungerar, skärmen blir bara svart och ett litet vitt sträck blinkar uppe i vänstra hörnet, som om man skulle skriva någonting, men det går inte. Så jag undrar, vad är felet? Är det någonting som moderkortet inte hittar eller? Jag har tidigare haft aningar om att grafikkortet inte fungerat som det skulle, eftersom skärmen flimmrat (på upplösningar som skärmen ska klara av) och så har bliden svartnat i nån sekund ibland med. Jag hoppas verkligen inte att det är hårddisken det är fel på, men när jag startade datorn en gång då den inte fungerade så lät det som om datorn läste från hårddisken om och om igen, utan resultat... På hårddisken har jag nämnligen tusentals privata bilder och filmklipp som jag tagit med min digitalkamera, och de känns rätt viktiga för mig :'( Finns det någon som kan hjälpa mig? Bör jag lämna in datorn och få den fixad? Garatin finns ju fortfarande. Formatterar de hårddiskarna när man lämnar in datorn på reperation? Tack på förhand! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 En snubbe addade mig på MSN och jag råkade klicka Nej och Lägg inte till personen i min kontaktlista, Nån som vet om jag kan ångra det beslutet? Kommer inte ihåg adressen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) En snubbe addade mig på MSN och jag råkade klicka Nej och Lägg inte till personen i min kontaktlista, Nån som vet om jag kan ångra det beslutet? Kommer inte ihåg adressen Gå in i Verktyg -> Alternativ ... -> Sekretess och så borde du hitta den där i någon ruta. @ Kalan: Låg CPUn på cirka 90 C? Lät rätt extremt. Redigerad 23 oktober, 2005 av Tiger Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Gå in i Verktyg -> Alternativ ... -> Sekretess och så borde du hitta den där i någon ruta. Funkade, Tackar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 @ Kalan: Låg CPUn på cirka 90 C? Lät rätt extremt. Japp, det gjorde den, minst. Kanske är fel på CPU-fläkten? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Japp, det gjorde den, minst. Kanske är fel på CPU-fläkten? Ja kanske det, min CPU idlar iallafall på runt 30-40 C, så jag tyckte 90 C lät jäkligt mycket. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Då är det bättre att köpa ett usbminne. Disketter är praktiska om man ska flytta något till eller från en gammal dator som saknar USB. Kalan: Lämna inte in burken, det första serviceverkstäder brukar göra är att formatera hårddisken för även om det inte är nödvändigt gör latmaskarna det för att det går snabbare än att lokalisera felet. Börja med att rädda dina filer. Koppla in hårddisken som slave i en annan dator och pröva om du kan komma åt filerna den vägen. Om det inte funkar är det möjligt att disken är skadad. I så fall kan du testa att köra chkdsk på den. Så jag undrar, vad är felet? Är det någonting som moderkortet inte hittar eller? Jag har tidigare haft aningar om att grafikkortet inte fungerat som det skulle, eftersom skärmen flimmrat (på upplösningar som skärmen ska klara av) och så har bliden svartnat i nån sekund ibland med. Jag hade samma problem med min dator en gång, trodde också att det var grafikkortet som pajat men efter att jag hade tagit loss det mesta från moderkortet och sedan kopplat tillbaka det försvann problemen. Det var antagligen glapp någonstans. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Kommer et sånt här meddelande hela tiden: Heh, is this really you? www.messengertools.org/msn.php?session=t3436&user=$msnaddy någon som vet hur man f1x4r? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Kommer et sånt här meddelande hela tiden: Heh, is this really you? www.messengertools.org/msn.php?session=t3436&user=$msnaddy någon som vet hur man f1x4r? Spybot Search And Destroy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Spybot Search And Destroy Nepp det hjälpte inte.. Jag testade det där och ad-aware Men det har slutat av säj själv nu Redigerad 24 oktober, 2005 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts