Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tjena

jag undrar vilket program jag ska ha så jag kan se vad som är i min dator?? ex. ram minne grafikkort ...

Om jag vill köpa nytt ramminne ska de vara samma märke å modell som det andra som var där från början ex ja vill köpa 1 gig till ska de vara samma märke, modell, hastighet? ex 6400, 3200....

Tror ni att mitt bf 2142 skulle lagga indre om jag köpte 1 gig ram till?? för nu laggar det apa =) (Jag har 1 gig nu..)

tack

Bubba

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

jag undrar vilket program jag ska ha så jag kan se vad som är i min dator?? ex. ram minne grafikkort ...

Om jag vill köpa nytt ramminne ska de vara samma märke å modell som det andra som var där från början ex ja vill köpa 1 gig till ska de vara samma märke, modell, hastighet? ex 6400, 3200....

Tror ni att mitt bf 2142 skulle lagga indre om jag köpte 1 gig ram till?? för nu laggar det apa =) (Jag har 1 gig nu..)

tack

Bubba

Everest home edition kan du använda.

Pillipill

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CHKDSK körs alltid igång när jag startar datorn. Och när det kommer till steg 2 av 3, så får det ett ospecifierat fel, och så är jag vid inloggningsskärmen. Jag har nu upptäckt (kommer inte ihåg hur), att hårddisken är smutsig (använder den som slave-hårddisk förresten). Nyligen tog CHKDSK också bort diverse saker från slave-hårddisken (däribland all min musik.) Jag har googlat som en galning, förgäves. Om det finns något sätt att rädda iallafall musiken, så skulle jag vara evigt tacksam.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norton Internet Security 2007, är det nåt att ha? Eller finns nåt annat bra? Ge mig lite tips! :) Hatar det jag har nu. :wub:

Avast!, F-Prot, AVG, Panda, Men Norton är också bra

---------------------------------------------------------------------

Har fortfarande problem med formateringen, lyckades kicka igång biosen och boota från skivan, sen "laddas installationen in" bilden blir svart, men man ser muspekaren, efter 5 min kommer typ "fake install call himself 'setup.exe'. Install abort", sen startas skiten om med samma process igen. Har avmegnetiserat och testat 3 olika skivor, inget funkar. är verkligen desperat nu. skriv minsta tanke här och försök hjälpa till -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nu är det såhär.

På laptopen så har jag ett irriterande problem, när den går in i viloläge dvs, efter skärmsläckaren då bilden blir svart så stängs internet av.

Jag och pappa gick in på internetkortet och ändrade det, men då går datorn inte in i vänteläge, det är äckligt irriterande när man ska sova och laptopen står och lyser hela natten.

Finns det något sätt att få laptopen att gå in i vänteläga utan att koppla av internet ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, hoppas man får diskutera om detta här, annars är det bara att inte läsa det.

Det är så att någon fixade ner den senaste "windows patchen" med windows uppdateringar (anti-pirat skydd uppdaterades) när denna stängde av datorn, och nu flabbar det upp en massa rutar om att min dator använder en falsk windows kopia, t.om innan man loggar in..

Jag har hört att det ska finns nån anti-anti-pirat patch nånstans.. hittar dock inte.. någon som har ett tips om var jag finner denna eller om någon har en bättre ide?

Edit. Hittade den där patchen tror jag. Jag vill dock inte länka till den sidan härifrån. Men i kommentarerna fann jag detta;

Tiimpan - 2006-10-13 00:07 GMT:

Någon som kan förklara detta på svenska, för det står att jag har en oäkta version av windows tar detta program bort det? :/

Tcip - 2006-10-13 07:10 GMT:

Tiimpan - Du använder bara "installer.cmd". Klicka på den, sedan skötter den allt själv =)

Är jag på rätt väg måntro? :ermm:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en film som en imagefil på datorn, när jag försöker bränna ut den med Nero (på samma sätt som jag alltid gjort) så slutar den efter ett par minuter och det står 'Unspecified Error' och något med 'Could not perform end of disc-at-once'. Jag har gjort på samma sätt många gånger innan och det har alltid fungerat, det ska inte vara något fel på filen...men vad kan det då vara som krånglar?

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faen. Har problem med min mic.

En historia om vad som hänt, och som kommer att hända om jag inte lyckas lösa det :ermm:

Jag köpte nytt chassi, fick ett ljudkort av min polare.

ljudingångarna som sitter i fronten på det nya chassit gick det kablar ifrån, som gick ut bak på chassit. Dom skulle man sätta i sitt ljudkort så man kunde använda ljudingångarna i fronten.

men jag sa till min polare att jag inte pallar rota bakom datorn för att byta från headsetet(som var inkoplat i fronten) till högtalare varje dag.

så då la vi in ljudkortet och koplade in så man kunde skifta från det till de interna genom att gå in i kontrollpanelen.

men då vart det problem efter några veckor. eftersom jag hade två ljudkort som körde typ samtidigt fick jag inget ljus alls.

så han avaktiverade ljudkortet (hur han nu gjorde det!?) för att jag skulle kunna ha nått ljud.

och sendess har jag inte kunnat byta inne i kontrollpanelen, och inte kunnat använda min mic överhuvudtaget.

vilket uttag jag än trycker in de i bak på datorn.

-----

har kollat:

*Ljudinställningarna

*koplad rätt

*att den är på

*att den inte är trasig

-----

om jag inte löser detta så kommer jag slå min kära dator till partiklar.

OM det hjälper nått så har jag ett Creative HS-600 headset och det intergrerade ljudkortet heter soundMAX HD audio 0

vill ni veta mer är det bara att fråga!

Ingen? :lol:

Grymt irriterande då jag ofta snackar med klanen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sikorka har visat mig en VBS fil som han gjort och jag vart ricktigt inponerad. Man kan ju göra en massa kula saker Men det är svårt att hitta comandon till en VBS men till BATCH filer fins massor kul. Är jag på fel väg när jag säger att dom likar varan eller är det 2 helt olika saker? Vet någon en bra sida om VBS commands hälst på svenska :shifty:?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, egentligen så är det här en xboxfråga, men palla göra en ny tråd!

Det är så att jag försöker koppla mitt xbox till min dator, men problemet är att jag inte får någon kontakt i något av de två andra nätverkskort än det som är kopplat till internet.

Jag är alltså kopplad till en router, men jag vill även ha internet i boxen utan att behöva koppla den i routern.

Har läst guiden på xbox-scene.com, men jag får det inte att funka :/

Nån som har nåt tips?

Förlåt om texten blev svårläst eller nåt sånt :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...