Boomer Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Är inte det ganska lite? Eller det beror på hur man mäter? Verkar lite konstigt att den billigaste Scaleon ska kosta runt 20 000 på pricerunner? /n00b Det är 2.2 på varje kärna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Är inte det ganska lite? Eller det beror på hur man mäter? Verkar lite konstigt att den billigaste Scaleon ska kosta runt 20 000 på pricerunner? Det låter lite men det är inte bara hastigheten som spelar in. Den (om du menar Core 2 Duo) har mycket cacheminne, stöd för snabbare minnen och annat lull-lull. Den är mycket snabbare än en P4 på 2.2ghz i alla fall. Det är 2.2 på varje kärna. /n00b Nej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 (redigerad) Godag godag, har haft det problemet länge. Finns ett sätt att göra så att CHKDSK inte dyker upp när man startar datorn, men den lär förr eller senare dyka upp igen. Enda sättet är att kolla vad som är fel på disken. Jag misstänker att min håller på att krasha, blir väl att köpa en ny eller nåt. Den sa nämligen också att disken var dirty. 4kb hamnade i bad sectors. Hamnar något i bad sectors för dig när CHKDSK körs? Ingen aning. Eftersom CHKDSK får "Ett ospecifierat fel", så slutförs det aldrig, och jag får inte veta något. Nu hänger sig datorn ganska ofta när den kommer till steg 2. Och ibland står det miljontals "Tar bort *filnamn*", sen får den ett ospecifierat fel, och inloggningsskärmen är där. Jag har förresten testat det där som du nämnde, men inget händer Redigerad 17 oktober, 2006 av Archemra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Undrar över lite saker nu. Vilket utav de här två grafikkorten är bäst ? det är det kortet som sitter i nu, har ett löst liggandes som jag undrar ifall det är bättre. Det lösliggande kortet är nvidia GeForce 6600 256MB DDR Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Undrar över lite saker nu. Vilket utav de här två grafikkorten är bäst ? det är det kortet som sitter i nu, har ett löst liggandes som jag undrar ifall det är bättre. Det lösliggande kortet är nvidia GeForce 6600 256MB DDR Jämförelse. Själv håller jag nästan alltid på Nivida Nivida GeForce 6600 256MB DDR ATI radeon 9600 Family 256mb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Undrar över lite saker nu. Vilket utav de här två grafikkorten är bäst ? det är det kortet som sitter i nu, har ett löst liggandes som jag undrar ifall det är bättre. Det lösliggande kortet är nvidia GeForce 6600 256MB DDR Köp en SLI-kabel och använd båda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Köp en SLI-kabel och använd båda Måste man inte ha ett moderkort som kan ha 2 grafikkort då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Säg att jag inte precis precis såg någon påstå att man kan köra SLI med 1 kort från Nvidia och 1 från ATI, och olika modeller dessutom? Säg att jag bara drömde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Ok, tack för hjälpen, nu har vi en ny fråga. Vi täntke installera COD 2 men när installationen ska starta så kommer den här rutan upp, vad ska man göra för att det ska funka ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Säg att jag inte precis precis såg någon påstå att man kan köra SLI med 1 kort från Nvidia och 1 från ATI, och olika modeller dessutom? Säg att jag bara drömde Vi får hoppas att han gör en edit på den så du kan låtsas att du drömmer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Säg att jag inte precis precis såg någon påstå att man kan köra SLI med 1 kort från Nvidia och 1 från ATI, och olika modeller dessutom? Säg att jag bara drömde Dessutom är väl båda dom grafikkorten så gamla så att dom inte ens klarar SLI/Crossfire? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Nvidia6600 är bättre än ATi9600 (de är två helt olika generationer grafikkort). För att köra SLi/Crossfire behövs moderkort med stöd för antingen SLi eller Crossfire, och två likadana (t.ex. X1600+X1600 eller X1950XTX + X1950CF eller 7900GTX+7900GTX) kort. Du kan inte köra ett 9600 och 6600 tillsammmans. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 (redigerad) Nvidia6600 är bättre än ATi9600 (de är två helt olika generationer grafikkort). För att köra SLi/Crossfire behövs moderkort med stöd för antingen SLi eller Crossfire, och två likadana (t.ex. X1600+X1600 eller X1950XTX + X1950CF eller 7900GTX+7900GTX) kort. Du kan inte köra ett 9600 och 6600 tillsammmans. Aa, nvidia är bättre tack för hjälpen. Men nu har vi problem med COD 2 när vi ska installera så kommer den här rutan upp. Och eftersom du är online nu passar jag på att tjata på dig, du är bra på sånt här har jag för mig Redigerad 17 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Nvidia6600 är bättre än ATi9600 (de är två helt olika generationer grafikkort). För att köra SLi/Crossfire behövs moderkort med stöd för antingen SLi eller Crossfire, och två likadana (t.ex. X1600+X1600 eller X1950XTX + X1950CF eller 7900GTX+7900GTX) kort. Du kan inte köra ett 9600 och 6600 tillsammmans. Skulle du kunna rekommendera ett billigt uppgraderingspaket (RAM-stickor, moderkort och processor) som fungerar med IDE- hårddiskar? Helst skulle det behöva fungera med AGP- kort också, men jag måste väl ha det lite framtidssäkert. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Blir irriterad asså när ja skulle installera adobe photoshop på min syrras dator,,,sen när ja startade om och klicka på MSN Messenger så står det "Windows cannot find the "msn messenger. make sure you tpyed the file bla bla" Så är det på alla program trots att ja ladda ner en program från internet sen öppnar det så står det så, fast filen redan finns där så hittar dom den inte :S :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Kan man sätta lösenordsskydd på vissa mappar/filer? Om svaret är ja, hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 (redigerad) Kan man sätta lösenordsskydd på vissa mappar/filer? Om svaret är ja, hur? Google är svaret Du kan använda dig av t.ex. Folder lock för att låsa in din porr psst... http://www.google.com/search?hs=ikF&hl...%C3%B6k&lr= Redigerad 17 oktober, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 (redigerad) Kan någon länka till en bra tutorial på hur man sätter på en processor på ett moderkort och hur man tar bort en. Tack på förhand. Redigerad 18 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 (redigerad) Har lite problem med Fragbite.com, när jag klickar på någon tråd så blir rutan bara vit. Någon som vet var problemet kan vara? Redigerad 18 oktober, 2006 av Saleen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jag har ett litet problem med ett html skript, eller problem och problem jag vill hitta ett skrit där man kan ha olika bilder som slumpas fram varje gång man laddar sidan. Alltså du går in på sidan en gång och en bild syns, en annan gång är det en annan osv osv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts