Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är inte det ganska lite? Eller det beror på hur man mäter? Verkar lite konstigt att den billigaste Scaleon ska kosta runt 20 000 på pricerunner?

Det låter lite men det är inte bara hastigheten som spelar in.

Den (om du menar Core 2 Duo) har mycket cacheminne, stöd för snabbare minnen och annat lull-lull.

Den är mycket snabbare än en P4 på 2.2ghz i alla fall.

Det är 2.2 på varje kärna.

/n00b

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Godag godag, har haft det problemet länge. Finns ett sätt att göra så att CHKDSK inte dyker upp när man startar datorn,

men den lär förr eller senare dyka upp igen. Enda sättet är att kolla vad som är fel på disken. Jag misstänker att min

håller på att krasha, blir väl att köpa en ny eller nåt. Den sa nämligen också att disken var dirty. 4kb hamnade i bad sectors.

Hamnar något i bad sectors för dig när CHKDSK körs?

Ingen aning. Eftersom CHKDSK får "Ett ospecifierat fel", så slutförs det aldrig, och jag får inte veta något.

Nu hänger sig datorn ganska ofta när den kommer till steg 2. Och ibland står det miljontals "Tar bort *filnamn*", sen får den ett ospecifierat fel, och inloggningsskärmen är där.

Jag har förresten testat det där som du nämnde, men inget händer :)

Redigerad av Archemra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar över lite saker nu.

Vilket utav de här två grafikkorten är bäst ?

post-9459-1161103682_thumb.jpg

det är det kortet som sitter i nu, har ett löst liggandes som jag undrar ifall det är bättre.

Det lösliggande kortet är nvidia GeForce 6600 256MB DDR

Jämförelse. :(

Själv håller jag nästan alltid på Nivida :)

Nivida GeForce 6600 256MB DDR

ATI radeon 9600 Family 256mb

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar över lite saker nu.

Vilket utav de här två grafikkorten är bäst ?

post-9459-1161103682_thumb.jpg

det är det kortet som sitter i nu, har ett löst liggandes som jag undrar ifall det är bättre.

Det lösliggande kortet är nvidia GeForce 6600 256MB DDR

Köp en SLI-kabel och använd båda

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg att jag inte precis precis såg någon påstå att man kan köra SLI med 1 kort från Nvidia och 1 från ATI, och olika modeller dessutom? Säg att jag bara drömde :)

Dessutom är väl båda dom grafikkorten så gamla så att dom inte ens klarar SLI/Crossfire?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nvidia6600 är bättre än ATi9600 (de är två helt olika generationer grafikkort).

För att köra SLi/Crossfire behövs moderkort med stöd för antingen SLi eller Crossfire, och två likadana (t.ex. X1600+X1600 eller X1950XTX + X1950CF eller 7900GTX+7900GTX) kort. Du kan inte köra ett 9600 och 6600 tillsammmans.

Aa, nvidia är bättre tack för hjälpen.

Men nu har vi problem med COD 2 när vi ska installera så kommer den här rutan upp.

post-9459-1161106780_thumb.jpg

Och eftersom du är online nu passar jag på att tjata på dig, du är bra på sånt här har jag för mig :)

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nvidia6600 är bättre än ATi9600 (de är två helt olika generationer grafikkort).

För att köra SLi/Crossfire behövs moderkort med stöd för antingen SLi eller Crossfire, och två likadana (t.ex. X1600+X1600 eller X1950XTX + X1950CF eller 7900GTX+7900GTX) kort. Du kan inte köra ett 9600 och 6600 tillsammmans.

Skulle du kunna rekommendera ett billigt uppgraderingspaket (RAM-stickor, moderkort och processor) som fungerar med IDE- hårddiskar? Helst skulle det behöva fungera med AGP- kort också, men jag måste väl ha det lite framtidssäkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir irriterad asså

när ja skulle installera adobe photoshop på min syrras dator,,,sen när ja startade om och klicka på MSN Messenger så står det "Windows cannot find the "msn messenger. make sure you tpyed the file bla bla"

Så är det på alla program

trots att ja ladda ner en program från internet sen öppnar det så står det så, fast filen redan finns där så hittar dom den inte :S :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...