n00dles Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Samma skit hände mig. Antagligen pga Silentwhisper... Men mejla deras support så får du en radda frågor som du ska svara. Sen då dom vet att du är du så får du byta lösenordet. ok! Det ska göras nu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Tjoho här kommer jag igen. Tidigare idag kom detta meddelande upp nere i hörnet (se bild under) Såklart så är det väldigt kul att ta på sig sina pirat hattar med papegojorna (endast därför jag är pirat, papegojorna är tuffa) och ut och segla på dom sju haven efter roliga skatter. Nu är min fråga hur tusan får jag bort detta ack så dryga meddelande, min brorsa har gjort exakt som mig, men han har lyckats fått bort det, så hur gör man? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jag har kopplat in en 4 år gammal router till 2 datorer och ADSL-modemet. Den har bara en utgång så den har jag kopplat till en switch som jag sen har kopplat datorerna till. Internet funkar bra på båda datorerna förutom att när jag använder Azureus så slutar routern att fungera och jag måste starta om den. Hjälp. Vad kan vara fel? Routern är en W-Linx MB-100S och switchen är en Netgear FS105. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Har tänkt köpa nytt chassi så det ska bli lättare att uppgradera datorn. Men har svårt att bestämma mig för vilket jag ska ha. Vilket tycker ni? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319846 Apevia X-Cruiser http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=154 XION 2 Gaming PC Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Har tänkt köpa nytt chassi så det ska bli lättare att uppgradera datorn. Men har svårt att bestämma mig för vilket jag ska ha. Vilket tycker ni? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319846 Apevia X-Cruiser http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=154 XION 2 Gaming PC Köp ett snyggt istället. Detta t.ex. Det är dessutom väldigt enkelt att uppgradera och är ganska tyst. Dom där du länkade till brukar inte vara så lätta att uppgradera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Har tänkt köpa nytt chassi så det ska bli lättare att uppgradera datorn. Men har svårt att bestämma mig för vilket jag ska ha. Vilket tycker ni? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319846 Apevia X-Cruiser http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=154 XION 2 Gaming PC Möjligtvis var tvåan snyggare. Men tänk på att din garanti kanske inte gäller om du öppnar och pillar på datorn.. (För du hade väl inte byggt den själv?) Edit: Det som ärrtvå länkade var ju ENORMT mycket snyggare än något av de du länkade till. Nu vill jag också ha ett sånt! Redigerad 15 oktober, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Köp ett snyggt istället. Detta t.ex. Det är dessutom väldigt enkelt att uppgradera och är ganska tyst. Dom där du länkade till brukar inte vara så lätta att uppgradera. Ja den var bra fin. Blir nog kanske en sådan. @Kebab fuck garantin Redigerad 15 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Ja den var bra fin. Blir nog kanske en sådan. Fast det verkar en aning stort. Bredd 20.2 cm :/ @Kebab fuck garantin Bara en halv centimeter bredare än det andra du skickade. Skit i garantin du, bara du vet hur du gör. Inget som du gör bara sådär. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Nu har det blevet knas här. Våran laptop knasar nämligen och jag har INGEN aning om vad det kan vara för något. enligt min mors historia så frågade Panda om hon skulle tillåta någon blabla Mac att ansluta, eller något. Det följde med en viss IP-adress som jag inte kan i huvudet. Iallafall, iochmed att man kan ta "Neka anslutning den här gängen" så har det inte varit problem, men den här gången tog hon "Neka anlsutning för alltid och låt dom aldrig någonsin få komma hit, NEVVAH!" och sedan dess har det trådlösa nätverks-kortet krånglat, och den får endast fram att nätverket har "Begränsad eller ingen anslutning alls", så vi bestämde oss att testa med med en kabelanslutning till routern, men den blir likadan. Ingen av nätverksanslutningarna fungerar som dom gör. Windows-brandväggen är itne på, tycker ni jag ska riskera att stänga av Panda också? Alldeles nyligen kom det upp att det var konflikt mellan brandväggar, då vi satte in kabeln ochstartade om datorn, fastän inte Windows-brandväggen är igång. Vad tyckerni jag ska göra? Tack på förhand! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Hur göra textbakgrunden transparent? Jag har "use drop shadows for desktop labels" aktiverat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Tjoho här kommer jag igen. Tidigare idag kom detta meddelande upp nere i hörnet (se bild under) Såklart så är det väldigt kul att ta på sig sina pirat hattar med papegojorna (endast därför jag är pirat, papegojorna är tuffa) och ut och segla på dom sju haven efter roliga skatter. Nu är min fråga hur tusan får jag bort detta ack så dryga meddelande, min brorsa har gjort exakt som mig, men han har lyckats fått bort det, så hur gör man? Har precis samma problem.. dessutom kommer det upp en pop-up ruta då jag ska logga in på mitt konto. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Tjoho här kommer jag igen. Tidigare idag kom detta meddelande upp nere i hörnet (se bild under) Såklart så är det väldigt kul att ta på sig sina pirat hattar med papegojorna (endast därför jag är pirat, papegojorna är tuffa) och ut och segla på dom sju haven efter roliga skatter. Nu är min fråga hur tusan får jag bort detta ack så dryga meddelande, min brorsa har gjort exakt som mig, men han har lyckats fått bort det, så hur gör man? Har precis samma problem.. dessutom kommer det upp en pop-up ruta då jag ska logga in på mitt konto. Det finns haxx på TPB! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Bara en halv centimeter bredare än det andra du skickade. Skit i garantin du, bara du vet hur du gör. Inget som du gör bara sådär. Hehe. jo, jag tänkte fel. ^^ Jo da, jag har gjort det förr så det är lungt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) CHKDSK körs alltid igång när jag startar datorn. Och när det kommer till steg 2 av 3, så får det ett ospecifierat fel, och så är jag vid inloggningsskärmen. Jag har nu upptäckt (kommer inte ihåg hur), att hårddisken är smutsig (använder den som slave-hårddisk förresten). Nyligen tog CHKDSK också bort diverse saker från slave-hårddisken (däribland all min musik.) Jag har googlat som en galning, förgäves. Om det finns något sätt att rädda iallafall musiken, så skulle jag vara evigt tacksam. Redigerad 22 oktober, 2006 av Archemra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Har funderat på detta ett tag, hur mycket GHz finns det i en Intel C2D E6600? Har sökt lite och kommit fram till att det skall vara 2,6? Inget konstigt med det förutom att ... Min mamma har fått ett erbjudande från nåhot som hete HemPC. Iochmed att hon jobbar i komunen så får man hyra en dator från dem i tre år som man sedan kan köpa loss. Jäkligt bra priser osv, men jag förstår inte riktigt en sak, Det finns tre olika datorer att välja mellan; Hårddisk, RAM, processor ... BASDATORN - 160GB minne, 1024MB RAM, AMD Athlon 64 3500+ 86 * 36 = 3096 och sen köper man loss den för en tusenlapp. MELLANDATORN - 500 GB minne, 2048 MB RAM, AMD Athlon 64 X2 4200+ Osv, osv, osv ... PRESTANDADATORN - 500 GB, 2048 MB RAM, Intel C2D E6600 Som jag förstår är mellandatorns processor en på 2,2 GHz * 2 vilket då blir 4200+? Söker man sedan på Intel C2D så får man fram att det är en 2,6 processor och isåfall måste C2D betyda doubble core duo eller något sånt shit? Hmm ... nu blev det jobbigt. Hur mycket är en Intel C2D E6600? Är det mer än En AMD Athlon 64 X2 4200+? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Har funderat på detta ett tag, hur mycket GHz finns det i en Intel C2D E6600? Har sökt lite och kommit fram till att det skall vara 2,6? Inget konstigt med det förutom att ... AMD:n är på 2.2GHZ sammanlagt, inte per kärna. Core Duon är på 2.6 och är snabbare. Den har också mer cacheminne. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 CHKDSK körs alltid igång när jag startar datorn. Och när det kommer till steg 2 av 3, så får det ett ospecifierat fel, och så är jag vid inloggningsskärmen. Jag har nu upptäckt (kommer inte ihåg hur), att hårddisken är smutsig (använder den som slave-hårddisk förresten). Nyligen tog den också bort diverse saker från slave-hårddisken (däribland all min musik.) Jag har googlat som en galning, förgäves. Om det finns något sätt att rädda iallafall musiken, så skulle jag vara evigt tacksam. Godag godag, har haft det problemet länge. Finns ett sätt att göra så att CHKDSK inte dyker upp när man startar datorn, men den lär förr eller senare dyka upp igen. Enda sättet är att kolla vad som är fel på disken. Jag misstänker att min håller på att krasha, blir väl att köpa en ny eller nåt. Den sa nämligen också att disken var dirty. 4kb hamnade i bad sectors. Hamnar något i bad sectors för dig när CHKDSK körs? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Hur gör man för att lägga över en sparfil från ett spel, t.ex Mafia så man kan skicka sparfilen eller få över den till en annan dator ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) Hur gör man för att lägga över en sparfil från ett spel, t.ex Mafia så man kan skicka sparfilen eller få över den till en annan dator ? Gå in på hårddisken där det är installerat i "Den här datorn", sen "Programs" ---> Mafia ---> Save Games. Sen bara skicka över det du ska ha. Så var det för mig iaf. Redigerad 16 oktober, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 AMD:n är på 2.2GHZ sammanlagt, inte per kärna. Core Duon är på 2.6 och är snabbare. Den har också mer cacheminne. Är inte det ganska lite? Eller det beror på hur man mäter? Verkar lite konstigt att den billigaste Scaleon ska kosta runt 20 000 på pricerunner? /n00b Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts