eXotic Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Haha, han blir glad i vilket fall. Och jag visade att man kunde köpa fina datorer för det priset på elgiganten, men nej. Jag skulle göra en dålig dator som kostade en del. Seriöst, vad är det för lustigt med honom ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Ok, here´s the deal: Min systers kille tog med sig sin bärbara dator hit idag. Hur gör vi på enklast möjliga sätt så att vi kan plocka över saker från varandras datorer? Jag råkar sedan länge ha ett överskott med kablar och en hubb (heter det så?), bara så att ni vet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Ok, here´s the deal: Min systers kille tog med sig sin bärbara dator hit idag. Hur gör vi på enklast möjliga sätt så att vi kan plocka över saker från varandras datorer? Jag råkar sedan länge ha ett överskott med kablar och en hubb (heter det så?), bara så att ni vet. Ni kan ju alltid koppla hans bärbara till erat nätverk och sedan dra filer hit och dit i Mina nätverksplatser ? Eller genom ett usbminne av något slag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Ni kan ju alltid koppla hans bärbara till erat nätverk och sedan dra filer hit och dit i Mina nätverksplatser ? Eller genom ett usbminne av något slag. Ah, jag uttryckte mig lite dåligt. Nätverks-grejerna ligger bara och skräpar. Jag kan ju fixa ett litet nätverk, såklart men.. det är nog det at jag inte riktigt vet hur man gör. Mitt USB-minne ligger på 256 mb (notera: det kostade mig mer än 1000 spänn när det var nytt ) Och det är ganska mycket grejer jag vill ha överflyttade, såå... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Ah, jag uttryckte mig lite dåligt. Nätverks-grejerna ligger bara och skräpar. Jag kan ju fixa ett litet nätverk, såklart men.. det är nog det at jag inte riktigt vet hur man gör. Mitt USB-minne ligger på 256 mb (notera: det kostade mig mer än 1000 spänn när det var nytt ) Och det är ganska mycket grejer jag vill ha överflyttade, såå... Men alltså, har du inte en router inkopplad ? Då är det bara för han att ansluta sig till ditt nätverk. Annars så vet jag inget lätt sätt :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Mina högtalare knastrar, "kluckar", och låter allmänt konstiga när jag spelar upp 80% av mina låtar. Det börjar bli väldigt jobbigt, så jag undrar om det finns något sätt att få dem att sluta låta. Redigerad 13 oktober, 2006 av Archemra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn, ...@hotmail.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn, ...@hotmail.com I mina ögon klarar den wow, men jag är ingen sxpert, så lita inte allt för mycket på mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn,...@hotmail.com Den borde klara av WoW. Även om jag varken är ett snille på datorer eller spelar WoW. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn, ...@hotmail.com Nog allt klarar den WoW. Men är du säker på att du vill ha Media Center? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn, ...@hotmail.com Tror inte den klarar av wow, den verkar lite klen.. Skulle nog föreslå att skaffa en dator där du kan köra två grafikkort i SLI samt ett moderkort med två proccesor sockets.. Nvidia har nått nytt grafikkort som du kan köra i SLI.. Till processor skulle jag tipsa om "Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz".. Borde räcka.. Sen är såklart 4gig ram minimum.. Kaaaanske 3gig funkar men du kan nog räkna med lite lagg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Vad tycker ni om den här? Klarar den spel..tex WoW? Ngn som kan ngt om datorer o kan komma med bra tips..Adda msn, ...@hotmail.com STFU & GTFO Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Men alltså, har du inte en router inkopplad ? Då är det bara för han att ansluta sig till ditt nätverk. Annars så vet jag inget lätt sätt :/ Mjo, men routern är ju till internetet, och den har inga flera portar. Det är bara en ingång från telejacket och en utgång som går in i datorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Mjo, men routern är ju till internetet, och den har inga flera portar. Det är bara en ingång från telejacket och en utgång som går in i datorn. Japp, den ska vara till internet, han ska koppla in sig till den tillsammans med din dator så ni är på samma nätverk och sedan kan man skicka filer via mina nätverksplatser. Hmm, inga portar kvar, det var mig en liten router ? :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 STFU & GTFO Det där var väl väldigt onödigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Japp, den ska vara till internet, han ska koppla in sig till den tillsammans med din dator så ni är på samma nätverk och sedan kan man skicka filer via mina nätverksplatser. Hmm, inga portar kvar, det var mig en liten router ? :S Japp, det är en riktigt liten uschling. Men jag har ju en router/hubb/vad det nu heter som är till för nätverk, men den har inte änvänts på några år. Är det bara att koppla in den och köra eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Japp, det är en riktigt liten uschling. Men jag har ju en router/hubb/vad det nu heter som är till för nätverk, men den har inte änvänts på några år. Är det bara att koppla in den och köra eller? Du måste ju testa iaf Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Du måste ju testa iaf Du har så rätt. Gjorde det nu, man ska köra guiden "konfigurera litet hemmantäverk" på båda datorerna, right? Det vill inte riktigt.. Måste jag installera drivrutinerna till routern/hubben(kan någon berätta för mig vad det heter?) ? Vet inte vart dom är. Redigerad 13 oktober, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Du har så rätt. Gjorde det nu, man ska köra guiden "konfigurera litet hemmantäverk" på båda datorerna, right? Det vill inte riktigt.. Måste jag installera drivrutinerna till routern/hubben(kan någon berätta för mig vad det heter?) ? Vet inte vart dom är. .. BORTA. Totalt fel av mig Redigerad 13 oktober, 2006 av Godfather Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Det där var väl väldigt onödigt. Han menade antagligen att datorn är väldigt dålig. Förutom grafikkortet var det inget stort fel dock. Man får ju vad man betalar för. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts