Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Grafikkortet AGP Moderkort PCI-E ändra dirr Oh, haha. Att jag inte såg det edit* bättre så va? http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...03-6FB9DF6490FC ^^ Redigerad 12 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Gah.. Min dator har börjat cpa... Musen blir avaktiverad/aktiverad hela tiden.. Först är den avaktiverad i typ 0.5sec och det händer 1 gång i minuten, men efter 30 minuter kan det vara 5sekunder, och att det händer med några sekunders mellanrum.. Testat med olika möss, inget skillnad. Testat att installera om drivrutinerna, ingen skillnad. Och det är bara musen som påverkas, ingen av dom andra grejerna som använder USB. Starta om datorn hjälper, men efter ~20-30 minuter börjar det igen. Även att dra ut musen och plugga in den hjälper lite, men efter några minuter börjar det igen.. Efter att den har hållit på ett tag kan det fixxa sig av sig själv, men bara tillfälligt.. Funderar på att formatera om, men jag har så mycket jag måste flytta till andra diskar först så jag orkar inte med det.. Annars kan det väll vara moderkortet som e pajjt, då det inte har nått speciellt bra rykte.. Asrock Nån som vet vad mitt problem kan bero på? Redigerad 12 oktober, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Hey! Jag kan inte ansvara för at det är det som är problemet. Fast jag kände igen mig väldigt bra i det du skrev, så.. Jo men! Det var ändå ett vettigt svar. Säger det till han! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Har fått ett litet problem på halsen. Jag vill ladda upp några bilder på ImageShack men när jag klickar på "Browse" så kommer aldrig rutan dår jag får välja bilder upp. Någon som har en lösning? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Komihåg att jag är nybörjare på Firefox nu! Har hört att man kan ha en internet ruta öppen sedan ha en till liten öppen samtidigt lite längre upp i stället för att ha två olika som på IE. Hur gör man? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Komihåg att jag är nybörjare på Firefox nu! Har hört att man kan ha en internet ruta öppen sedan ha en till liten öppen samtidigt lite längre upp i stället för att ha två olika som på IE. Hur gör man? Arkiv> Ny flik Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Tackar. En kompis sa tryck på hjulet imitten eller högerklicka men det funkade inte. Tack igen! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Tackar. En kompis sa tryck på hjulet imitten eller högerklicka men det funkade inte. Tack igen! Det funkar för mig. Alltså om du trycker på en länk med hjulet, så öppnas det i en ny flik. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Komihåg att jag är nybörjare på Firefox nu! Har hört att man kan ha en internet ruta öppen sedan ha en till liten öppen samtidigt lite längre upp i stället för att ha två olika som på IE. Hur gör man? Men IE 7 (som nyss kommit ut) har också sånt där Flik system. Men det heter TAB:s.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Komihåg att jag är nybörjare på Firefox nu! Har hört att man kan ha en internet ruta öppen sedan ha en till liten öppen samtidigt lite längre upp i stället för att ha två olika som på IE. Hur gör man? Arkiv> Ny flik CTRL + T är smidigare. Smidigast är ändå Mouse Gestures (https://addons.mozilla.org/firefox/39/). Men IE 7 (som nyss kommit ut) har också sånt där Flik system. Men det heter TAB:s.. Det heter tabs i engelska versionen av Firefox, så de har ju inte hittat på det själva. (Med reservation för att Firefox inte var först heller.) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Det funkar för mig. Alltså om du trycker på en länk med hjulet, så öppnas det i en ny flik. Funkar inte för mig, jag får upp en pil eller nått som gör så att jag kan sidan upp och ner utan att snurra på hjulet?! Das bild: http://img165.imageshack.us/img165/5186/gtasajtennn4.png Edit: Jag fattar, man skall trycka på en länk! Coolt. Tack igen Redigerad 13 oktober, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 CTRL + T är smidigare. Smidigast är ändå Mouse Gestures (https://addons.mozilla.org/firefox/39/). Det heter tabs i engelska versionen av Firefox, så de har ju inte hittat på det själva. (Med reservation för att Firefox inte var först heller.) Och som vanligt är Opera först o störst när det gäller allt! Mouse gestures har funnits de fyra senaste versionerna i alla fall. (vet inte hur det var innan) Och Tabs har funnits bra länge.. Ville bara att ni skulle veta detta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Och som vanligt är Opera först o störst när det gäller allt! Mouse gestures har funnits de fyra senaste versionerna i alla fall. (vet inte hur det var innan) Och Tabs har funnits bra länge.. Ville bara att ni skulle veta detta Bättre med en ganska "tom" webbläsare så att man kan tanka hem plugins för bara dom grejerna man vill ha så slipper man ha massa junk som man aldrig använder. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Bättre med en ganska "tom" webbläsare så att man kan tanka hem plugins för bara dom grejerna man vill ha så slipper man ha massa junk som man aldrig använder. Fast i Opera slöar ju inte detta "junk" ner något. Vilket gör Opera överlägsen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Hm. Min polare ville inte ha den datorn för den var för bra, han ville ha en som bara han bara spelade cs på. Anyhow nu behöver jag veta om allt passar med allt. http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...1E-A1B9B9FB1621 Tack på förhand. Redigerad 13 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Hm. Min polare ville inte ha den datorn för den var för bra, han ville ha en som bara han bara spelade cs på. Anyhow nu behöver jag veta om allt passar med allt. http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...1E-A1B9B9FB1621 Tack på förhand. Så länge han är medveten om att datorn verkligen är dålig så är det väl bra antar jag. Ta 512 minne dock. Tror att allt passar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Så länge han är medveten om att datorn verkligen är dålig så är det väl bra antar jag. Ta 512 minne dock. Tror att allt passar. Nix. Han sa bestämt "Jag vill ha 128 eller 256" Men ok, tack tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Seriöst, det där är en sjukt jävla dålig dator för det där priset. 256 MB var standard år 2000, grafikkortet ska vi inte ens prata om. Mitt tips är att ta bort Windows (duh), köp 1 GB value-RAM, samt ett mycket mer prisvärt grafikkort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Hm. Min polare ville inte ha den datorn för den var för bra, han ville ha en som bara han bara spelade cs på. Anyhow nu behöver jag veta om allt passar med allt. http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...1E-A1B9B9FB1621 Tack på förhand. Verkar lite onödigt att köpa till ett dåligt ljudkort och ett dåligt grafikkort när det redan finns integrerat på moderkortet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Verkar lite onödigt att köpa till ett dåligt ljudkort och ett dåligt grafikkort när det redan finns integrerat på moderkortet. Haha, han blir glad i vilket fall. Och jag visade att man kunde köpa fina datorer för det priset på elgiganten, men nej. Jag skulle göra en dålig dator som kostade en del. Redigerad 13 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts