RavenE Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Drivrutiner är bra att ha. Du kanske inte läste vad jag skrev? men när jag ska installera drivrutinerna till den (från cd) så fungerar det inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) En kompis vill ha hjälp... Det är så att hans dator startar om sig själv riktigt ofta. Han har en Intel Pentium 4 3.00 GHz, 1 gb ram, XFX GeForce 6800XT 256MB och ett nytt nätagg på 650W. Han har nyligen bytt grafikkortet och nätagget. Och innan det så startade den om sig med mindre mellanrum och oftare. Men nu datorn vara igång typ 1-2 dagar, sen ibland bara 10 minuter. Det är väldigt olika. Och det är mest då han spelar som den startar om... Några bra förslag till honom? Edit: Drivrutinerna är också uppdaterade... Redigerad 11 oktober, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Du kanske inte läste vad jag skrev? Nope det gjorde jag inte särskilt noga. Men det är drivrutinsfel, dom bestämmer vilka upplösningar du kan ha. Du får fixa på ett eller annat sätt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 En kompis vill ha hjälp... Det är så att hans dator startar om sig själv riktigt ofta. Han har en Intel Pentium 4 3.00 GHz, 1 gb ram, XFX GeForce 6800XT 256MB och ett nytt nätagg på 650W. Han har nyligen bytt grafikkortet och nätagget. Och innan det så startade den om sig med mindre mellanrum och oftare. Men nu datorn vara igång typ 1-2 dagar, sen ibland bara 10 minuter. Det är väldigt olika. Och det är mest då han spelar som den startar om... Några bra förslag till honom? Edit: Drivrutinerna är också uppdaterade... Seriöst, behöver han ett så kraftigt nätagg? Be han kolla så att alla fläktar går som dom ska. Fast nä, det kan inte bero på det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Vart kan man hitta bra och snygga ikoner till Windows?? (Så att ni vet att det är datorrelaterat och inte religionsrelaterat) Samt Vilket är det bästa programmet att skapa ikoner i?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Seriöst, behöver han ett så kraftigt nätagg? Be han kolla så att alla fläktar går som dom ska. Fast nä, det kan inte bero på det. Jag vet verkligen inte vad han behöver. Men, han behöver iaf hjälp... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Nope det gjorde jag inte särskilt noga. Men det är drivrutinsfel, dom bestämmer vilka upplösningar du kan ha. Du får fixa på ett eller annat sätt. Det kan inte vara att mitt graffekort inte klarar av upplösning på mer än 1152? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Det kan inte vara att mitt graffekort inte klarar av upplösning på mer än 1152? Upplösningen beror på kortets minneskapacitet. Hur mycket minne har ditt grafikkort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 När jag kopplar in min mp3 i datorn så står det att enheten måste formateras innan den kan funka. Och då formaterar jag den. Med efter det så stoppar jag in den igen och då står det att enheten är skadad eller något liknande med en röd ring med kryss. Det har aldrig hänt mig innan. Men när jag stoppar in den i en annan dator funkar det hur bra som helst. Vad är problemet? Nu när jag stoppar in sånt inneskort som man har till mobilen så kommer det samma sak att jag måste formatera men det vill jag inte göra förräns jag vet vad problemet är. För annars kanske det kommer upp samma varningstext som innan att enheten är skadad eller något. Tacksam för svar. Har kämpat länge med detta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Programmet CHKDSK tar bort filer från min ena hårddisk. Ibland kommer en del filer tillbaka, när CHKDSK körs igen, men en del kommer aldrig tillbaka. Skulle uppskatta lite hjälp. Edit: Glömde säga att CHKDSK får "Ett ospecifierat fel" innan det är klart. Redigerad 12 oktober, 2006 av Archemra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Ja den jävla CHKDSK raderade ut hela min partition. F*ckin XP Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Upplösningen beror på kortets minneskapacitet. Hur mycket minne har ditt grafikkort? Vet inte, men det är väligt lite iaf. Aja, får köra med 1152*nått Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 En kompis vill ha hjälp... Det är så att hans dator startar om sig själv riktigt ofta. Han har en Intel Pentium 4 3.00 GHz, 1 gb ram, XFX GeForce 6800XT 256MB och ett nytt nätagg på 650W. Han har nyligen bytt grafikkortet och nätagget. Och innan det så startade den om sig med mindre mellanrum och oftare. Men nu datorn vara igång typ 1-2 dagar, sen ibland bara 10 minuter. Det är väldigt olika. Och det är mest då han spelar som den startar om... Några bra förslag till honom? Edit: Drivrutinerna är också uppdaterade... Nu är jag ju inte så haj på det här med datorer, men jag kämpade i flera månader med en omstartande dator. När vi lämnade in den på lagning så bytte de RAM-minnet, och uppdaterade BIOS (vad nu det innebär ) Och nu funkar den finfint! Jaja, det var det bästa svaret jag kan ge iallafall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Jag ska skaffa ett nytt graffe kort till min burk snart, men jag är osäker på vad det "bästa" till min dator är. Om denna information kanske kan hjälpa så Just nu har jag PentiumIII 800 mhz Nvidia Geforce 2 32Mb Om det inte hjälper måste jag kolla vad jag har för moderkort aight? Men hur kan jag kolla det på lättaste sättet? Köp en helt ny dator, lite väl outdated. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Köp en helt ny dator, lite väl outdated. K. Men nån som vet en bra Gaming dator för en rätt så billig peng? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Nu är jag ju inte så haj på det här med datorer, men jag kämpade i flera månader med en omstartande dator. När vi lämnade in den på lagning så bytte de RAM-minnet, och uppdaterade BIOS (vad nu det innebär ) Och nu funkar den finfint! Jaja, det var det bästa svaret jag kan ge iallafall. Okej! Tack så mycket. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Okej! Tack så mycket. Hey! Jag kan inte ansvara för at det är det som är problemet. Fast jag kände igen mig väldigt bra i det du skrev, så.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 K. Men nån som vet en bra Gaming dator för en rätt så billig peng? Den här kanske? Jag ska iaf köpa den Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Har plockat ihop ett dator kit åt en kompis, vill veta om allt passar nu så han inte blir sur länken: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...03-6FB9DF6490FC Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Har plockat ihop ett dator kit åt en kompis, vill veta om allt passar nu så han inte blir sur länken: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...03-6FB9DF6490FC Grafikkortet AGP Moderkort PCI-E ändra dirr Redigerad 12 oktober, 2006 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts