Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En kompis vill ha hjälp...

Det är så att hans dator startar om sig själv riktigt ofta.

Han har en Intel Pentium 4 3.00 GHz, 1 gb ram, XFX GeForce 6800XT 256MB och ett nytt nätagg på 650W.

Han har nyligen bytt grafikkortet och nätagget. Och innan det så startade den om sig med mindre mellanrum och oftare.

Men nu datorn vara igång typ 1-2 dagar, sen ibland bara 10 minuter. Det är väldigt olika. Och det är mest då han spelar som den startar om...

Några bra förslag till honom?

Edit: Drivrutinerna är också uppdaterade...

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har en Intel Pentium 4 3.00 GHz, 1 gb ram, XFX GeForce 6800XT 256MB och ett nytt nätagg på 650W.

Han har nyligen bytt grafikkortet och nätagget. Och innan det så startade den om sig med mindre mellanrum och oftare.

Men nu datorn vara igång typ 1-2 dagar, sen ibland bara 10 minuter. Det är väldigt olika. Och det är mest då han spelar som den startar om...

Seriöst, behöver han ett så kraftigt nätagg?

Be han kolla så att alla fläktar går som dom ska. Fast nä, det kan inte bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kopplar in min mp3 i datorn så står det att enheten måste formateras innan den kan funka. Och då formaterar jag den. Med efter det så stoppar jag in den igen och då står det att enheten är skadad eller något liknande med en röd ring med kryss.

Det har aldrig hänt mig innan. Men när jag stoppar in den i en annan dator funkar det hur bra som helst. Vad är problemet? Nu när jag stoppar in sånt inneskort som man har till mobilen så kommer det samma sak att jag måste formatera men det vill jag inte göra förräns jag vet vad problemet är. För annars kanske det kommer upp samma varningstext som innan att enheten är skadad eller något.

Tacksam för svar. Har kämpat länge med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Programmet CHKDSK tar bort filer från min ena hårddisk. Ibland kommer en del filer tillbaka, när CHKDSK körs igen, men en del kommer aldrig tillbaka. Skulle uppskatta lite hjälp.

Edit: Glömde säga att CHKDSK får "Ett ospecifierat fel" innan det är klart.

Redigerad av Archemra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ju inte så haj på det här med datorer, men jag kämpade i flera månader med en omstartande dator. När vi lämnade in den på lagning så bytte de RAM-minnet, och uppdaterade BIOS (vad nu det innebär :ermm: ) Och nu funkar den finfint!

Jaja, det var det bästa svaret jag kan ge iallafall. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska skaffa ett nytt graffe kort till min burk snart, men jag är osäker på vad det "bästa" till min dator är.

Om denna information kanske kan hjälpa så

Just nu har jag

PentiumIII 800 mhz

Nvidia Geforce 2 32Mb

Om det inte hjälper måste jag kolla vad jag har för moderkort aight?

Men hur kan jag kolla det på lättaste sättet?

Köp en helt ny dator, lite väl outdated.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ju inte så haj på det här med datorer, men jag kämpade i flera månader med en omstartande dator. När vi lämnade in den på lagning så bytte de RAM-minnet, och uppdaterade BIOS (vad nu det innebär :ermm: ) Och nu funkar den finfint!

Jaja, det var det bästa svaret jag kan ge iallafall. :)

Okej! :ermm: Tack så mycket. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...