minigun Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 (redigerad) Hej, ska byta ut mitt grafikkort. Vad rekommenderar ni? Jag vill ha maximal spelprestanda för ca 3000kr. PCI-Express *Är det Geforce 6800GT som gäller då eller? Redigerad 22 oktober, 2005 av minigun Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Hej, ska byta ut mitt grafikkort. Vad rekommenderar ni? Jag vill ha maximal spelprestanda för ca 3000kr. PCI-Express *Är det Geforce 6800GT som gäller då eller? Ja i stort sett Ska själv skaffa Geforce 6800GT till min nya dator Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Eller ska jag lägga ut lite extra till ett 7800GT? CPU´n är en 3700+ så ett 7800gt skulle nästa vara på sin plats.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Har precis formaterat om datorn, men som alla andra gånger har jag inte installationsskivan till grafikkortet, så nu sitter man med 16 färger och allt ser helmuppigt ut. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta drivrutiner till kortet. Det är Windows 98 jag kör. NVIDEA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro EDIT: Problemet är löst. Redigerad 23 oktober, 2005 av Azore Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Har precis formaterat om datorn, men som alla andra gånger har jag inte installationsskivan till grafikkortet, så nu sitter man med 16 färger och allt ser helmuppigt ut. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta drivrutiner till kortet. Det är Windows 98 jag kör. NVIDEA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro www.nvidia.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 www.nvidia.com Har varit inne där och försökt hitta något men inte lyckats. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 ... http://www.softlookup.com/driveauthor.asp?id=548 Där kanske det finns nåt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Har varit inne där och försökt hitta något men inte lyckats. Citerar dig från en tidigare topic. Lär dig söka, annars har du inget här att göra. Högst upp till vänster på sidan står det klart och tydligt "DOWNLOAD DRIVERS", hur kan du ha missat det? Klicka där och välj Graphics Driver, sedan det kort du har och operativsystem så kommer den rätta drivern upp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Citerar dig från en tidigare topic. Högst upp till vänster på sidan står det klart och tydligt "DOWNLOAD DRIVERS", hur kan du ha missat det? Klicka där och välj Graphics Driver, sedan det kort du har och operativsystem så kommer den rätta drivern upp. Jag skrev ju att jag försökt, men den hittade ju inget. Men det spelar ingen roll då problemet är löst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Om man köper delar istället för en ihopbyggd dator vad behöver man då? Chassi, Moderkort, DVD-brännare, Grafikkort, Ljudkort, Minne och Processor. Ngt mer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Om man köper delar istället för en ihopbyggd dator vad behöver man då? Chassi, Moderkort, DVD-brännare, Grafikkort, Ljudkort, Minne och Processor. Ngt mer? Hårddisk kan vara bra att ha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Oops. glömde skriva dit det. Ngt mer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Oops. glömde skriva dit det. Ngt mer? Prylarna utifrån själva burken om du inte redan har dom, dvs skärm, mus+tangentbord osv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Prylarna utifrån själva burken om du inte redan har dom, dvs skärm, mus+tangentbord osv. Har det. Tackar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Om man köper delar istället för en ihopbyggd dator vad behöver man då? Chassi, Moderkort, DVD-brännare, Grafikkort, Ljudkort, Minne och Processor. Ngt mer? Nätagg (om det inte följer med chassit) och en extra IDE-kabel om hårddisken är en IDE-disk så att du kan koppla hårddisken och DVD-spelaren till varsin IDE-kanal. Man får nämligen oftast bara med en IDE-kabel med moderkortet och det är kanske inte så kul att behöva avbryta bygget för att sticka iväg och köpa en till kabel för att man glömt att beställa en extra, det råkade jag göra. Glöm inte heller anti-statarmband. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Oops. glömde skriva dit det. Ngt mer? Fläkt (om den inte ingår i processorn) och nätverkskort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Fläkt (om den inte ingår i processorn) och nätverkskort. Fläktar ja, det får du inte heller glömma. Du bör ha minst en fläkt fram och en bak i chassit plus en på processorn och det är möjligt att du måste köpa dem separat (om de inte ingår). Nätverkskort brukar numera finnas integrerat på de flesta moderkort så det behöver du troligen inte köpa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Vart kan man se vad man har för ljudkort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Om man köper delar istället för en ihopbyggd dator vad behöver man då? Chassi, Moderkort, DVD-brännare, Grafikkort, Ljudkort, Minne och Processor. Ngt mer? Nätaggregat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Vart kan man se vad man har för ljudkort? Enhetshanteraren (Kontrollpanelen --> System --> Maskinvara) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts