mr_tobbe Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Hjälp? Tänkte byta grafikkort i en dator idag... Satte in det, och det funkade prima. Allting startade och funkade. Men så fanns ju skivan man skulle stoppa in också. Så jag smackade in den och installerade alla drivrutiner osv... Sen kom jag till den underbara "starta om datorn för att få skiten att funka" delen. Då kom jag in i Windows, den laddade ett tag, sen startade den om. Så jag bytte tillbaka grafikkortet igen, efter några omstarter, för att se om det funkade då. Då kom den inte ens in i windows, utan startade om vid windows loggan... Så jag fick gå in via felsäkert läge och köra systemåterställning. Några förslag på problemet? För jag vill gärna byta kortet! Brukar vara en bra idé att inaktivera kortet innan man drar ut det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Hur får man olika färger på startmenyn!? Tex: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...st&id=21179 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...st&id=21172 Redigerad 10 oktober, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Hur får man olika färger på startmenyn!? Tex: Teman. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Brukar vara en bra idé att inaktivera kortet innan man drar ut det Du menar att radera alla drivrutiner och så eller? Eller vad menar du? Det var ju inte som att jag hade dator igång då jag gjorde det! Edit: Know how now. Men, lägger skärmen ner efter att man inaktiverat den? Och, aktiveras den sen igen då jag byter? Så när jag startar datorn så startar skärmen? Redigerad 10 oktober, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Teman. Teman?! Men när jag laddar ner ett tema så ändras ju bara utseendet på själva webläsaren! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Teman?! Men när jag laddar ner ett tema så ändras ju bara utseendet på själva webläsaren! Japp, men för att ändra skrivbordet är det en annan sorts teman. De har inget med Firefox att göra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Japp, men för att ändra skrivbordet är det en annan sorts teman. De har inget med Firefox att göra. Okej... Då frågar jag igen eftersom jag uppenbarligen var otydlig, hur får man teman för skrivbordet? Ändrar ni bara färg genom kontrollpanelen eller det finns speciella teman? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Okej... Då frågar jag igen eftersom jag uppenbarligen var otydlig, hur får man teman för skrivbordet? Ändrar ni bara färg genom kontrollpanelen eller det finns speciella teman? Finns speciella teman. DeviantArt har massor med fina. Kolla in det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Okej... Då frågar jag igen eftersom jag uppenbarligen var otydlig, hur får man teman för skrivbordet? Ändrar ni bara färg genom kontrollpanelen eller det finns speciella teman? Du behöver antinget ett speciellt program, eller någon sorts patch för att kunna ändra temat. Kolla min lilla "guide" i denna tråd och se om den gör dig något klokare i ämnet: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry740275 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Okej... Då frågar jag igen eftersom jag uppenbarligen var otydlig, hur får man teman för skrivbordet? Ändrar ni bara färg genom kontrollpanelen eller det finns speciella teman? Windowblinds! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Windowblinds! ...som suger! Uxtheme-patch är bättre eftersom inga program behöver vara igång (och det är gratis). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 ...som suger! Uxtheme-patch är bättre eftersom inga program behöver vara igång (och det är gratis). Wurrd. Kör själv med den patchade filen och älskar Windows Vista-imitationen jag har... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Eh, jag laddade hem Windowblinds och fick ett snyggt team. Orkar inte blanda mig i sådant som jag inte känner till. Jag är för dålig på datorer och nojjar att jag skall krascha hela datorn och få på skallen av flickvännen för att jag pillar på sådant jag inte fattar! Hittade dock inga genomskinliga teman? Men en svart fin blev det. En sista fråga bara, hur får man tillbax det gamla temat om man vill gå tillbaka till originalet? Vanliga xp alltså. Sjukt många tack för hjälpen grabbar. Ni är verkligen hjälpsamma, det uppskattas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Eh, jag laddade hem Windowblinds och fick ett snyggt team. Orkar inte blanda mig i sådant som jag inte känner till. Jag är för dålig på datorer och nojjar att jag skall krascha hela datorn och få på skallen av flickvännen för att jag pillar på sådant jag inte fattar! Hittade dock inga genomskinliga teman? Men en svart fin blev det. En sista fråga bara, hur får man tillbax det gamla temat om man vill gå tillbaka till originalet? Vanliga xp alltså. Sjukt många tack för hjälpen grabbar. Ni är verkligen hjälpsamma, det uppskattas. Då är det bara att byta via kontrollpanelen igen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Japp..Nu har jag tänkt o köpa en dator, och antar att mina frågaor ska ställas här, och jag vågar inte göra en ny topic om datorer .. Så, Har ni tips till vad jag ska köpa? Jag är inte precis stenrik så det borde vara en ganska billig och bra dator..Ska inte vara 30~ gb hårddisk heller, för det har jag nu och det suger. Skall också vara ca 512~ mb ram också, så man kan köra de flesta spelen.. Jao, har inte hlr ngn aning om det finns sådana datorer xDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Testat Diskdefragmenteraren? Om inte gör det först!. Jag har testat det...men jag ska testa att formatera om den Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Happ, nu har man surfat runt lite på olika sidor och hittat den HÄR. Tror någon det är något o satsa på? .. Antar att den klarar av många spel osv, eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) Happ, nu har man surfat runt lite på olika sidor och hittat den HÄR. Tror någon det är något o satsa på? .. Antar att den klarar av många spel osv, eller? Hah, nej nej nej.. Den ska du inte köpa. Denna kan du köpa http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 eller om du har mycket pengar, varför inte denna http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10208 Redigerad 11 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Hah, nej nej nej.. Den ska du inte köpa. Denna kan du köpa http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 eller om du har mycket pengar, varför inte denna http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10208 hmmh..Vet inte riktigt om jag har 10k att spendera..Oooch, förklara för mig vad som är "kefft" med den där andra? .. Som ni märker är jag inte precis kunnig i datorer, men skulle va nice om ni sa vad som är skillnaden Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 hmmh..Vet inte riktigt om jag har 10k att spendera..Oooch, förklara för mig vad som är "kefft" med den där andra? .. Som ni märker är jag inte precis kunnig i datorer, men skulle va nice om ni sa vad som är skillnaden Lite på mig, köpte en sådan, lite annorlunda dock. Inte bra i spel alls. Så köp någon av dom jag rekommenderade. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts