Stora_tomtefar Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Vi fick nyligen ett nytt modem från Telia. Vi uppgraderade vår ADSL-uppkoppling från 8 mbits till 24 mbits. Än så länge har vi fått vårt nya modem, som krävs för en hastighet som denna, men så fort jag kopplade in det i nätverket sjönk internethastigheten markant. Någon som har en idé vad det kan bero på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Du måste avinstallera det gamla virusprogramet först. Annars krockar dom med varandra. Sen installerar du det nya.Jag har inget program installerat alls Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Jag har inget program installerat alls Ok. Då har jag tyvärr inte svaret på ditt problem. @ Stora Tomtefar: Har du ett nätverkskort som klarar 24 MBit? Redigerad 4 oktober, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Nu börjar det kännas lite kritiskt, jag kan bara inte få det att gå snabbare än 50 kb/s när jag tankar i oDC, jag har bara hittat en där jag kunde tanka snabbare. Och då gick det i 100. Jag frågade en kompis, och jag fick honom att gå in i samma hubb, och där kom han också upp i 200, men inte jag :/ Kan det vara nätverkskortet, eller är det oDC som spökar med mig, eller vad ? Ska nämna att jag tankar 200 + från internetsidor. Sedan har jag en liten fråga, om det är flera datorn kopplade till routern, fast de inte tankar hem något, kan hastigheten minskas ändå ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Faan. Håller på och laddar ner en sak via uTorrent, men gjorde tabben att radera visa onödiga filer, redan innan nedladdningen var klar. Så nu vägrar den fortsätta eftersom "Vissa filer saknas" :'( Går det att fixa, eller måste jag börja om från början? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Har nyss köpt en mp3-spelare. iRiver T10. Sätter in kabeln i mp3-spelaren och kablen i datorn. Då ska det komma upp ett jävla meddelande att det är fel på enheten som nyss har inkopplats. Jag har dock prövat den på min brors dator och där fungerade det utmärkt. Kanske är de nå fel på drivrutinerna? Var kan man få drivrutiner till USB uttag nånstans? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Din moderkortsleverantör skulle jag gissa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Fick det att funka nu... fungerade tydligen om man satte den där bak istället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Fick det att funka nu... fungerade tydligen om man satte den där bak istället. Är du säker på att USB-portarna på fronten ens är ikopplade som dem ska? har haft samma problem med min mp3 förut och då var tydligen inte USB-portarna ikopplade på rätt sätt, jag tog då ut sladdarna, kopplade i dom på samma ställen, och då funkade det helt plötsligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Faan. Håller på och laddar ner en sak via uTorrent, men gjorde tabben att radera visa onödiga filer, redan innan nedladdningen var klar. Så nu vägrar den fortsätta eftersom "Vissa filer saknas" :'( Går det att fixa, eller måste jag börja om från början? När du börjar om så läser den väl bara av dina gamla filer och hoppar över och börjar seeda dom istället, medan den tankar de som du inte har Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Faan. Håller på och laddar ner en sak via uTorrent, men gjorde tabben att radera visa onödiga filer, redan innan nedladdningen var klar. Så nu vägrar den fortsätta eftersom "Vissa filer saknas" :'( Går det att fixa, eller måste jag börja om från början? Ta skip på de filer du raderat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Faan. Håller på och laddar ner en sak via uTorrent, men gjorde tabben att radera visa onödiga filer, redan innan nedladdningen var klar. Så nu vägrar den fortsätta eftersom "Vissa filer saknas" :'( Går det att fixa, eller måste jag börja om från början? Högerklick->Starta; Kanske "force start" (jag har engelska). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Sedan har jag en liten fråga, om det är flera datorer kopplade till routern, fast de inte tankar hem något, kan hastigheten minskas ändå ? Är det så ? Redigerad 4 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 När du börjar om så läser den väl bara av dina gamla filer och hoppar över och börjar seeda dom istället, medan den tankar de som du inte har Förstod inte riktigt vad du menade... Ta skip på de filer du raderat. Japp, jag gjorde det. Men den vill inte starta för det. "Hoppa över" står det, och det verkar ju lovande... Högerklick->Starta; Kanske "force start" (jag har engelska). ...men när jag försöker starta igen så funkar det inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Förstod inte riktigt vad du menade... Kanske var jag som inte riktigt förstod frågan.. Har du fått ner filen som du tankar, men du har skippat några viktiga filer som du behöver för att starta spelet eller vad det nu är? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hunter Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Hjälp, varför kan jag inte använda opengl? mitt kort är Nividia Geforce2 mx 400 mx ,, eller nåt sånt, vill ha hjälp nu Frågat 2 ggr. 3 med denna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Ditt kort är för dåligt. Köp ett nytt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 5 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 Nu börjar det kännas lite kritiskt, jag kan bara inte få det att gå snabbare än 50 kb/s när jag tankar i oDC, jag har bara hittat en där jag kunde tanka snabbare. Och då gick det i 100. Jag frågade en kompis, och jag fick honom att gå in i samma hubb, och där kom han också upp i 200, men inte jag :/ Kan det vara nätverkskortet, eller är det oDC som spökar med mig, eller vad ? Ska nämna att jag tankar 200 + från internetsidor. Sedan har jag en liten fråga, om det är flera datorn kopplade till routern, fast de inte tankar hem något, kan hastigheten minskas ändå ? Det beror på vem som seedar eller nått problem med inställningarna. Sista frågan så tror jag inte att det blir segare, kanske om du tankar på båda. Kör trådlöst över 2 datorer och jag märker ingen skillnad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 (redigerad) Kanske var jag som inte riktigt förstod frågan.. Har du fått ner filen som du tankar, men du har skippat några viktiga filer som du behöver för att starta spelet eller vad det nu är? Näe, alltså jag ligger på 69%. Och sen gick jag in i den mappen och av någon dum anledning tog bort 2 filer som jag VET är onödiga. (De var färdiga). Men nu kommer detta upp: Lägg märke till att jag har kryssat i "hoppa över". Edit: mja, nu verkar det inte finnas några seeders heller.. Jaja.. Redigerad 5 oktober, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 (redigerad) Skrev detta i ett annat forum, fick inget svar. Hoppades på att ni gtasajtare kunde göra bättre ^^ Jag behöver hjälp med att hitta grejor som passar till min dator, på bilderna ser ni vad jag har i burken. För jag kan ingenting om vilka grejor som passar med vad och så. Vad jag behöver (tror jag): Nät agg. Grafikkort (X1900XT) Ram http://img49.imageshack.us/img49/5216/cache1988za6.png http://img432.imageshack.us/img432/6973/mainboard1989qm0.png http://img49.imageshack.us/img49/1161/memory1989kb0.png http://img130.imageshack.us/img130/3947/spd1988wy4.png http://img432.imageshack.us/img432/4431/spd19881oa3.png http://img49.imageshack.us/img49/4754/dcvcxvnb1.png Redigerad 5 oktober, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts