GiZmo Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan man köpa en "platta" med en penna som man kan koppla in i datorn och rita i Paint eller andra ritprogram. Typ touch-screen platta. Ja det kan man Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan man köpa en "platta" med en penna som man kan koppla in i datorn och rita i Paint eller andra ritprogram. Typ touch-screen platta. Tablet heter det, bland annat Patrik använder det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Jag har en tv med upplösningen 1366x768 och tänker använda den som datorskärm. Vad behöver jag för kablar? TVn har scart-ingång m.m och datorn har TV-kort ut och in. Datorn står ca 5 meter ifrån TVn men längre kabel tror jag behövs eftersom sladden ska gå ut med väggen. Som sagt, vad behöver jag för kabel/kablar för att koppla datorn till TVn? Edit: Det är den här TV:n jag har. http://www.pixmania.com/se/se/150676/art/t...6-cm-26-l.html# Edit 2: Ja, grafikkortet har 2 DVI utgångar. Redigerad 3 oktober, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan hjälpa dig lite på MSN. PM:a din adress. Med "snyggt" menar jag något sådant här, vet inte om det är nåt sånt du vill ha: Tack, men kör på Winamp istället då jag lyckades fixa skiten, och så har du redan min msn Vad heter ditt Windowstema föresten? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Tack, men kör på Winamp istället då jag lyckades fixa skiten, och så har du redan min msn Vad heter ditt Windowstema föresten? Hmm. Har inget minne över att du har min msn. Säg något så vet jag vem du är. HmmXp heter det. För övrigt svenskt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Jag har ett litet problem. Jag fixade oDC igår, och skulle tanka lite, problemet är att jag inte kommer upp i de hastigheter jag ska. Vi har 2 Mbit bredband, alltså borde jag kunna tanka 200kb/s ungefär, det kunde jag på gamla datorn, då kom jag upp runt 200kb/s jämt. Men på nya datorn så kommer jag inte ens upp i 50kb/s, jag ligger runt 30 - 40, är det någon som vet varför ? Jag testade hastigheten på en sida, där kom jag inte riktigt upp i samma hastighet som våran halvgamla dator, men i alla fall nära. Så varför kommer jag inte upp i högra hastigheter på nya datorn ? Både den gamla och den nya är trådlöst nätverk, så det borde ju inte göra någon skillnad. :/ Edit: Kan även nämna att när jag tankar från sidor så brukar det ligga närmare 200, men in i oDC :/ Jag tankar också från en 8Mbit snubbe nu så det borde ju gå i 200 ungefär. Redigerad 3 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Jag har ett litet problem. Jag fixade oDC igår, och skulle tanka lite, problemet är att jag inte kommer upp i de hastigheter jag ska. Vi har 2 Mbit bredband, alltså borde jag kunna tanka 200kb/s ungefär, det kunde jag på gamla datorn, då kom jag upp runt 200kb/s jämt. Men på nya datorn så kommer jag inte ens upp i 50kb/s, jag ligger runt 30 - 40, är det någon som vet varför ? Jag testade hastigheten på en sida, där kom jag inte riktigt upp i samma hastighet som våran halvgamla dator, men i alla fall nära. Så varför kommer jag inte upp i högra hastigheter på nya datorn ? Både den gamla och den nya är trådlöst nätverk, så det borde ju inte göra någon skillnad. :/ Edit: Kan även nämna att när jag tankar från sidor så brukar det ligga närmare 200, men in i oDC :/ Jag tankar också från en 8Mbit snubbe nu så det borde ju gå i 200 ungefär. Kan bero på många olika saker. T.ex. Spyware. Testa att scanna datorn med Spyware Doctor. (senaste versionen) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Tablet heter det, bland annat Patrik använder det. Vart kan man köpa en sån och hur mkt kostar en sån ungefär? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Vart kan man köpa en sån och hur mkt kostar en sån ungefär? Sök på Pricerunner. Att fråga vad en kostar är som att fråga vad en bil kostar. Det beror helt på kvaliteten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Tjena där! Jag skulle vilja veta hur man bränner flera mediafiler på en DVD plus så att man får en enkel meny så man kan välja fil. Jag använder Nero StartSmart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan bero på många olika saker. T.ex. Spyware. Testa att scanna datorn med Spyware Doctor. (senaste versionen) Spyware efter att ha haft datorn i en vecka, det låter häftigt. Om jag nu inte hittar någon spyware, finns det någon annan som vet vad det kan bero på ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Spyware efter att ha haft datorn i en vecka, det låter häftigt. Om jag nu inte hittar någon spyware, finns det någon annan som vet vad det kan bero på ? Spyware får du ju beroende på vilka sidor du besöker. Porr sidor, torrent sidor mm. har mycket spyware. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Spyware efter att ha haft datorn i en vecka, det låter häftigt. Om jag nu inte hittar någon spyware, finns det någon annan som vet vad det kan bero på ? Ska inte vara spyware. Sånt slöar inte ner DC så mycket. Kolla om portar är öppna till exempel. Prova också att ladda hem massor av saker samtidgt. En snubbe kanske bara laddar upp i 40kb/s (satt gräns eller något) men du kan säkert ladda hem ett par grejer i 40kb/s. Spyware får du ju beroende på vilka sidor du besöker. Porr sidor, torrent sidor mm. har mycket spyware. Snarare beroende på hur dum i huvudet man är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Spyware får du ju beroende på vilka sidor du besöker. Porr sidor, torrent sidor mm. har mycket spyware. Porr kollar jag inte på den här datorn, vill ju inte få något skit. De enda sidor jag besöker är gtasajten, min förenings hemsida och mousebreaker ibland. Och Google och lite sånt. Så jag tror inte jag varit inne på någon lustig sida. Ska inte vara spyware. Sånt slöar inte ner DC så mycket. Kolla om portar är öppna till exempel. Prova också att ladda hem massor av saker samtidgt. En snubbe kanske bara laddar upp i 40kb/s (satt gräns eller något) men du kan säkert ladda hem ett par grejer i 40kb/s. Snarare beroende på hur dum i huvudet man är. Ok, så det kan vara så att de jag testat bara valt att inte dela ut snabbare alltså ? Redigerad 3 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Porr kollar jag inte på den här datorn, vill ju inte få något skit. Så du kollar på en annan dator Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Är det nåt fel med det eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Så du kollar på en annan dator Japp, eller alltså, på gamla datorn brydda jag mig inte så mycket om virus så då tankade jag porr lite nu och då, men på nya vill jag inte få massa virus det första som händer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Varför startar min dator alltid om sig själv när jag visar grön liten gubbe på msn? Gillar datorn inte min msn eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) R2D2, jag tankar segt hos alla användare verkar det som :/ Du sa att jag skulle öppna portar, men gör det någon skillnad, jag menar jag fick ju normalhögt på internetsidan som man testar hastigheten, kan det verkligen vara det ? I alla fall, hur öppnar jag portar då, om jag måste göra det ? Quickie, nu hittade jag en som jag tankar 100 hos åtmionstone, det kanske beror på användarna trots allt Redigerad 3 oktober, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Det var någon som skickade ett inslaget paket till mig som tidig julklapp, men det var inslaget. Och problemet är att jag inte får bort pappret så jag kan använda paket. I mappen ligger det massa filer som heter rzr-nhl07.001 osv.... när man höger klickar står det att filtypen är 001-fil. Så nu till min fråga hur fan öppnar jag mitt paket jag fått? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts