The_KeeperBoy Skrivet 1 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2006 Vad lustigt! Det kan inte vara nått virus, spyware då? Tror inte det. Har både virus-sökt datorn och gjort en Ad-Aware scan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 1 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2006 Undrar fortfarande det här.. Vill lyssna på trackslistan! Och så undrar jag om man måste ha Windows Live Messenger för att kunna skriva till folk när man "visar som offline"? Använd RealPlayer's webbläsare starta webbradion via den Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Hej (som man brukar säja). Nån som vet något bra program som man kan konvertera vissa "frames" av en avi film eller mpeg/mpg till gif. Behöver inte vara freeware. Skulle nämligen vilja göra några gif bilder. Har provat google men stort sett alla program e en massa Adware program. Tacksam för svar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tjena, sitter ofta i ventrilo och ibland så vill man ju lyssna på musik, och då vill man ju sänka volymen så man hör folk snacka. Problemet är att när jag sänker volymen i Winamp så sjunker även ALLT ljud, alltså om jag stänger av ljudet i Winamp så stängs allt ljud av. Finns det något sätt att fixa detta eller någon annan kompetent mediaspelare som inte har denna funktion? (inte WMP tack). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tjena, sitter ofta i ventrilo och ibland så vill man ju lyssna på musik, och då vill man ju sänka volymen så man hör folk snacka. Problemet är att när jag sänker volymen i Winamp så sjunker även ALLT ljud, alltså om jag stänger av ljudet i Winamp så stängs allt ljud av. Finns det något sätt att fixa detta eller någon annan kompetent mediaspelare som inte har denna funktion? (inte WMP tack). Foobar2000 kan sänka volymen på sig själv. Stöder i princip alla filformat du kan tänkas ha. Är gratis. Kan se jättefint ut om man bara trixar lite. Och är bättre än Winamp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 --> QUOTE(kalle.b @ Oct 2 2006, 14:52) <{POST_SNAPBACK}> Hej (som man brukar säja). Nån som vet något bra program som man kan konvertera vissa "frames" av en avi film eller mpeg/mpg till gif. Behöver inte vara freeware. Skulle nämligen vilja göra några gif bilder. Har provat google men stort sett alla program e en massa Adware program. Tacksam för svar! I Movie Maker 2 kan du manuellt plocka ut enstaka bilder ur en filmfil. Bara att upprepa den processen efter behov Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Jag har en ganska simpel fråga. Jag har två hårddiskar på min dator, en C: och en E: BACKUP, om jag nu av någon anledning skulle få för mig att rensa E: BACKUP, då ska jag väl kunna högerklicka på den och välja formatera, och sedan låta den formatera utan att göra samma prcedur som när man formaterar C:, med det menar jag att installera om XP och sånt där, det ska väl ändå inte behövas ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Kanske lite svårare fråga, men nån borde veta något iaf Det är så att jag har fått tag på fyra gamla IBMdatorer från skolan, skulle tro att de är från 98 nånting. Hur som helst så vill jag komma in i bios för att kunna ställa in det att boota från CDn, just nu så kommer det bara en massa felmeddelanden om konfigurationer upp och jag skickas vidare till nån random meny. Så, är det nån som vet hur jag tar mig in i bios? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Kanske lite svårare fråga, men nån borde veta något iaf Det är så att jag har fått tag på fyra gamla IBMdatorer från skolan, skulle tro att de är från 98 nånting. Hur som helst så vill jag komma in i bios för att kunna ställa in det att boota från CDn, just nu så kommer det bara en massa felmeddelanden om konfigurationer upp och jag skickas vidare till nån random meny. Så, är det nån som vet hur jag tar mig in i bios? Har för mig att man trycker F2 när datorn startar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 (redigerad) Foobar2000 kan sänka volymen på sig själv. Stöder i princip alla filformat du kan tänkas ha. Är gratis. Kan se jättefint ut om man bara trixar lite. Och är bättre än Winamp. Fy helvete vad knepigt det var att få det snyggt, du råkar inte veta var man hittar några bra step-by-step-guider? Edit: Omg sket i detta, hittade hur jag fixar till ljudet i Winamp. Redigerad 2 oktober, 2006 av Hew Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Har för mig att man trycker F2 när datorn startar Nope, inte det :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 (redigerad) Inget. Kommer bara få skit för det eftersom det är Offtopic Redigerad 2 oktober, 2006 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Fy helvete vad knepigt det var att få det snyggt, du råkar inte veta var man hittar några bra step-by-step-guider? Edit: Omg sket i detta, hittade hur jag fixar till ljudet i Winamp. Kan hjälpa dig lite på MSN. PM:a din adress. Med "snyggt" menar jag något sådant här, vet inte om det är nåt sånt du vill ha: Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Kan hjälpa dig lite på MSN. PM:a din adress. Med "snyggt" menar jag något sådant här, vet inte om det är nåt sånt du vill ha: Jätte snyggt faktiskt men det där är ju för de mesta din XP style eller?. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Jätte snyggt faktiskt men det där är ju för de mesta din XP style eller?. Det enda som är XP-style är titlebaren, statusbaren och själv utséendet på knappar och sånt. Ikoner, spellistan och sökgrejen ser likadan ut på alla. Inte som Winamp att man måste hitta matchande tema hela tiden, det ser alltid ut som det windowstemat man har valt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Det enda som är XP-style är titlebaren, statusbaren och själv utséendet på knappar och sånt. Ikoner, spellistan och sökgrejen ser likadan ut på alla. Inte som Winamp att man måste hitta matchande tema hela tiden, det ser alltid ut som det windowstemat man har valt. Det har du rätt i men så här kommer det kanske se ut ifall man nu inte har en så fräck xp style som dig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Det har du rätt i men så här kommer det kanske se ut ifall man nu inte har en så fräck xp style som dig. Från början ser Foobar ut ungefär sådär, ja. Men med lite plugins kan det se ut som mitt. Inte så svårt egentligen, bara att lära sig. Nu drar det visserligen lite mer minne med alla plugins men jag ska inte klaga. Min drar 5mb nu. Överlever nog. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Nu är datorn knasig Varje gång jag installerar olika virusprogram så hakar datorn upp sig Måste starta i felsäkert läge för att kunna ta bort skiten och sen fungerar det. Är formatera den enda lösningen? Redigerad 3 oktober, 2006 av diarrehampus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Nu är datorn knasig Varje gång jag installerar olika virusprogram så hakar datorn upp sig Måste starta i felsäkert läge för att kunna ta bort skiten och sen fungerar det. Är formatera den enda lösningen? Du måste avinstallera det gamla virusprogramet först. Annars krockar dom med varandra. Sen installerar du det nya. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan man köpa en "platta" med en penna som man kan koppla in i datorn och rita i Paint eller andra ritprogram. Typ touch-screen platta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts