ZcruweN Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Okej nu är jag tillbaka igen, jag har satt i grafik kortet och ska nu installera drivrutinerna. Kortet verkar vara utav sorten RIVA 128 (since i'm a noob, är detta ett bra eller dåligt kort?) Dessutom kan jag inte hitta drivisar till detta kort som funkar till Windows XP Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Kan man koppla ihop två datorer och "dra" saker från varandra? Är n00b inom detta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Okej nu är jag tillbaka igen, jag har satt i grafik kortet och ska nu installera drivrutinerna. Kortet verkar vara utav sorten RIVA 128 (since i'm a noob, är detta ett bra eller dåligt kort?) Dessutom kan jag inte hitta drivisar till detta kort som funkar till Windows XP Rätt så dåligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Okej nu är jag tillbaka igen, jag har satt i grafik kortet och ska nu installera drivrutinerna. Kortet verkar vara utav sorten RIVA 128 (since i'm a noob, är detta ett bra eller dåligt kort?) Dessutom kan jag inte hitta drivisar till detta kort som funkar till Windows XP riva är ett gammalt och dåligt kort, inte konstigt att det inte finns drivrutinger till xp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
niXy Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Kan man koppla ihop två datorer och "dra" saker från varandra? Är n00b inom detta D-Link raouter(eller hur d nu stavas ) Och nätverkskablar sen e d bara till o skicka.. d går skit fort också Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Kan man koppla ihop två datorer och "dra" saker från varandra? Är n00b inom detta Ja det kan man D-Link raouter(eller hur d nu stavas ) Och nätverkskablar sen e d bara till o skicka.. d går skit fort också Man kan ha en switch också, billigare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
niXy Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Ja det kan man Man kan ha en switch också, billigare Joo men switch funkar dock inte om båda ska ha internet?.. Funkade inte för mig iaf.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Nu sa han inte att han ville ha internet, men det går med router också, om en av datorerna har två nätverkskort... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 (redigerad) Ja det kan man Man kan ha en switch också, billigare Jag har en nätverksswitch, kan jag då koppla in min kompis bärbara i den och sen kan vi dra saker från varandra? Edit: Måste man inte ha ett lokalt nätverk då? Som det är på typ skolor, där alla kan lägga upp saker i en mapp och som sen alla får tillgång till. Redigerad 29 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Borde funka, ja. Men nya inställningar kan behövas tror jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Borde funka, ja. Men nya inställningar kan behövas tror jag Okej, ska prova nu. Så det borde funka bara vi kopplar in den? Inget sånt där lokalt nätverk och det? Vart går man in för att hämta saker från varandra då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Ni borde hitta varandra under "Mina Nätverksplatser" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 (redigerad) Ni borde hitta varandra under "Mina Nätverksplatser" Okej, tack. Ska prova nu. Återkommer med besked. Edit: Min kompis kom in på hela nätverket. Min dator finns med där, men han kommer inte åt den. Det kommer även upp flera datorer i nätverket, det beror troligvis på att vi i området delar på samma server. Frågan är alltså: Hur kommer han in på min dator i nätverket? Edit 2: Han ploppar inte ens upp då jag söker efter hans dator på nätverket.. Redigerad 29 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 riva är ett gammalt och dåligt kort, inte konstigt att det inte finns drivrutinger till xp Så alltså det kortet jag har nu "NVIDIA GeForce2 MX 100/200" är bättre än det andra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Okej, tack. Ska prova nu. Återkommer med besked. Edit: Min kompis kom in på hela nätverket. Min dator finns med där, men han kommer inte åt den. Det kommer även upp flera datorer i nätverket, det beror troligvis på att vi i området delar på samma server. Frågan är alltså: Hur kommer han in på min dator i nätverket? Edit 2: Han ploppar inte ens upp då jag söker efter hans dator på nätverket.. Har du några filer som du delar ut? Dom andra frågorna vet jag inte :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Nu sa han inte att han ville ha internet, men det går med router också, om en av datorerna har två nätverkskort... Funkar ju alltid med en router med inbyggd switch.. Om man nu vill vara så enkel.. Nu vet jag ju dock inte om jag fått rätt uppfattning om vad problemet är men jag gissade lite. Tänk på att det är sent för en som inte sovit på ett dygn Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Skrev fel i det du quotade, menade att det funkar med switch också! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Jorå. På msn, när man ska lägga till andras smileys, aldrig haft något fel med det. Men nu när jag kör Live messenger så kan jag inte adda smileys. Vissa funkar men på typ 98% står det; ogiltlig bild eller något sånt. Någon som vet hur man får bort det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Jorå. På msn, när man ska lägga till andras smileys, aldrig haft något fel med det. Men nu när jag kör Live messenger så kan jag inte adda smileys. Vissa funkar men på typ 98% står det; ogiltlig bild eller något sånt. Någon som vet hur man får bort det? Tror det är att du har för många smileys redan, att du inte har plats för fler alltså. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2006 Tror det är att du har för många smileys redan, att du inte har plats för fler alltså. Nje, haft fler innan, och som sagt så funker det ibland att lägga till. Dock funkar det inte i 99% av fallen. :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts