R2D2 Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Naj så fort man startar det. Så börjar den hoppa liksom, kommer ihåg att det var någon som hjälpte mig förut. Bort med bokmärkesfältet. Högerklick på nån toolbar>Bokmärkesfältet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Idag fick jag hem en switch som jag hade beställt. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319207 Jag ska koppla ihop 2 datorer med ADSL-modemet men internet funkar bara på den ena datorn. Jag har ändrat från automatisk IP-adress till manuell. 192.168.0.2 och 192.168.0.3 har jag ändrat dom till. Jag har också startat om modemet och båda datorerna. I plats nummer 1 på switchen sitter modemet, på den andra sitter den här datorn som internet funkar på och i den 3 porten sitter den andra datorn. Jag har också provat att byta plats på sladdarna flera gånger. Har någon här på forumet lösningen? Redigerad 28 september, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Du borde väl ha en router, rätta mig om jag har fel! Redigerad 28 september, 2006 av DimpZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Jepp, köp en router. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Nej. Det ska jag inte behöva. Jag och en kompis lanade för några veckor sen hos mig. Då hade han med sig en switch som funkade. Edit: Datorerna får inte heller kontakt med varandra. Edit 2: En annan kompis har en switch som han kopplar ihop 2 datorer och deras bredband med. Funkar utmärkt. Redigerad 28 september, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Säker på att det var en switch, de ser ju ganska lika ut, sen kan han ha kopplat den genom sin dator ut till modemet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 En kompis har köpt en begagnad bärbar dator (win 98, andra utgåvan) och han vill veta processorkapaciteten, hur gör han det? Det står inte om man trycker Windows + Pause/Break eller då han startar datorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 En kompis har köpt en begagnad bärbar dator (win 98, andra utgåvan) och han vill veta processorkapaciteten, hur gör han det? Det står inte om man trycker Windows + Pause/Break eller då han startar datorn. Högerklicka på "den här datorn" och välja egenskaper ska funka, har jag för mig.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Högerklicka på "den här datorn" och välja egenskaper ska funka, har jag för mig.. Funkade inte, fick bara fram ram m.m, men inte processorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Säker på att det var en switch, de ser ju ganska lika ut, sen kan han ha kopplat den genom sin dator ut till modemet Han säger det i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Funkade inte, fick bara fram ram m.m, men inte processorn. Kör>dxdiag Annars Kontrollpanelen > System Redigerad 28 september, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Han säger det i alla fall. Din ISP ger väll bara dig en IP-adress medans din kompis får flera utdelade. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Kör>dxdiag Annars Kontrollpanelen > System Han får fram den här rutan, men det står ingen processor. Redigerad 28 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Han får fram den här rutan, men det står ingen processor. Går man på Startmenyn och sen "Kör" och skriver in dxdiag så bör det komma en sån här ruta: Redigerad 28 september, 2006 av Wu Zi Mu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Han får fram den här rutan, men det står ingen processor. Då får han väl testa mitt andra tips. Annars så tycker jag att det står processor på den bilden du skickade. AMD Athlon processor 1.40 GHz, 256 MB RAM Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Går man på Startmenyn och sen "Kör" och skriver in dxdiag så bör det komma en sån här ruta: Tack Då får han väl testa mitt andra tips. Annars så tycker jag att det står processor på den bilden du skickade. AMD Athlon processor 1.40 GHz, 256 MB RAM Jo, hehe.. det var min dator Tack till dig också, du kom ju med det tipset först Redigerad 28 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Tack Jo, hehe.. det var min dator Hmph, honom tackar du, dxdiag var mitt första förslag :/ Jaha, så det var din dator det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
niXy Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 (redigerad) Behöver lite hjälp här.. har ett stort problem med min mickrofon.. När jag är i ventrilo så är det ingen som hör mig förrutom när jag har cam micken.. så jag försökte kolla upp vad felet var.. och hittade det här http://img518.imageshack.us/my.php?image=cpfelii6.jpg Som ni ser så kan jag inte ändra någon av kontrollera vilket jag måste göra Och det hjälper inte om jag trycker av "Altenativ Mikrofon" eller "Mikrofonförstärkning" Snälla hjälp mig nån!.. Har provat med flera olika mickar, men det är bara cam micken som fungerar.. och om jag drar ut camen så fungerar ingen alls sad.gif.. :S Skriv PM om ni vet prob Tack på förhand / niXy Redigerad 29 september, 2006 av niXy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Hur använder man ikoner som är PNG's? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 OKej nu är det så att jag har fått ett nytt graffekort av Diarrehampus. Det som jag har nu är ett nvidia gforce 2 32mb, jag fick ett nvidia gforce 3 128 mb. Jag tänkte switcha graffe kort nu, men.... Måste jag avinstallera dom drivrutinerna som är installerade just nu eller kan jag låta dom vara kvar så länge? eftersom det är av samma sort så behöver man inte avinstallera eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts