Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Idag fick jag hem en switch som jag hade beställt. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319207

Jag ska koppla ihop 2 datorer med ADSL-modemet men internet funkar bara på den ena datorn. Jag har ändrat från automatisk IP-adress till manuell.

192.168.0.2 och 192.168.0.3 har jag ändrat dom till. Jag har också startat om modemet och båda datorerna.

I plats nummer 1 på switchen sitter modemet, på den andra sitter den här datorn som internet funkar på och i den 3 porten sitter den andra datorn.

Jag har också provat att byta plats på sladdarna flera gånger.

Har någon här på forumet lösningen?

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Det ska jag inte behöva. Jag och en kompis lanade för några veckor sen hos mig. Då hade han med sig en switch som funkade.

Edit: Datorerna får inte heller kontakt med varandra.

Edit 2: En annan kompis har en switch som han kopplar ihop 2 datorer och deras bredband med. Funkar utmärkt.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis har köpt en begagnad bärbar dator (win 98, andra utgåvan) och han vill veta processorkapaciteten, hur gör han det?

Det står inte om man trycker Windows + Pause/Break eller då han startar datorn.

Högerklicka på "den här datorn" och välja egenskaper ska funka, har jag för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går man på Startmenyn och sen "Kör" och skriver in dxdiag så bör det komma en sån här ruta:

Tack (w00t)

Då får han väl testa mitt andra tips.

Annars så tycker jag att det står processor på den bilden du skickade.

AMD Athlon processor 1.40 GHz, 256 MB RAM

Jo, hehe.. det var min dator :lol:

Tack till dig också, du kom ju med det tipset först :lol:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp här.. har ett stort problem med min mickrofon..

När jag är i ventrilo så är det ingen som hör mig förrutom när jag har cam micken..

så jag försökte kolla upp vad felet var.. och hittade det här

http://img518.imageshack.us/my.php?image=cpfelii6.jpg

Som ni ser så kan jag inte ändra någon av kontrollera vilket jag måste göra Och det hjälper inte om jag trycker av "Altenativ Mikrofon" eller "Mikrofonförstärkning" Snälla hjälp mig nån!.. Har provat med flera olika mickar, men det är bara cam micken som fungerar.. och om jag drar ut camen så fungerar ingen alls sad.gif.. :S

Skriv PM om ni vet prob ;P

Tack på förhand / niXy

Redigerad av niXy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKej nu är det så att jag har fått ett nytt graffekort av Diarrehampus.

Det som jag har nu är ett nvidia gforce 2 32mb, jag fick ett nvidia gforce 3 128 mb.

Jag tänkte switcha graffe kort nu, men.... Måste jag avinstallera dom drivrutinerna som är installerade just nu eller kan jag låta dom vara kvar så länge?

eftersom det är av samma sort så behöver man inte avinstallera eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...