Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Jag behöver verkligen hjälp nu.

Jag kan inte via "Live Update" ladda nednya Virusdefinationer, för det står att "förnyelsedatumet" gick ut "1899 12 - 30" vilket verkligen är ett bra tag sen. ^_^

Så jag gick in och försökte fixa det med hjälp från deras hemsida, och det står att man ska göra så här:

post-10629-1159192686_thumb.jpg

D.v.s;

"1. Öppna Symantec programmet.

2. Klicka på Hjälp & Support i programets gränssnitt.

3. Klicka på "Reneweal center" (Förnyelsecenter) i rullgardinsmenyn.

4. Välj "i have already purchased a subscription..."

Men, det går inte. För när jag trycker där så får jag bara fram dom här alternativen:

post-10629-1159193224_thumb.jpg

Står ingenting om Reneweal center eller förnyelsecenter. :( Någon som vet hur/vad jag ska göra? Nog för att Norton suger, men det är det jag har... :D

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad ska jag satsa på?

Norton Antivirus eller F-Secure antivirus.

Har hört att Norton kräver mycket av datorn, stämmer det?

Det stämmer. Jag hade Norton Internet Security ett tag. Det käkade RAM som en jävla galt. Sedan skaffade jag NOD 32. Inte bara drog det mycket mindre RAM, det var mycket bättre också.

F-Secure vet jag inte så mycket om, typiskt skoldator- virusprogram. Ingenting för lite mer avancerade användare.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer. Jag hade Norton Internet Security ett tag. Det käkade RAM som en jävla galt. Sedan skaffade jag NOD 32. Inte bara drog det mycket mindre RAM, det var mycket bättre också.

F-Secure vet jag inte så mycket om, typiskt skoldator- virusprogram. Ingenting för lite mer avancerade användare.

Tror att jag ska satsa på F-secure, har bara 256mb i ram. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev väldigt sugen på att göra banor till HL2. Därför har jag lånat min kompis HL2-skiva och steam-konto. Men när HL2 installeras så fattas det en fil på skivan och installationen avbryts. Någon som vet vad man kan göra åt problemet?

Edit: Jag tror att jag har löst det, man måste nog installera CS också. =( =)

Edit2: Hur gör jag för att kunna se något i "3D-fönstret" ? Det är bara svart för mig. Jag försöker att kolla runt, men ingenting kommer fram. :wub:

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa ny datorn inom 2 veckor och har hittat en, men grafikkortet är ett ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB

och jag vet inte hur bra det är?

Kan man t.ex köra battlefield 2 & Half life 2 & Hitman : Blood Money med högsta inställningarna med det kortet?

Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? >_<

Om inte detta är bra så tänker jag nog köpa ett kort i X1900 klassen eller ett nvidia 7900 kort (vilket är bäst)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa ny datorn inom 2 veckor och har hittat en, men grafikkortet är ett ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB

Kan man t.ex köra battlefield 2 & Half life 2 & Hitman : Blood Money med högsta inställningarna med det kortet?

Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? :)

Om inte detta är bra så tänker jag nog köpa ett kort i X1900 klassen eller ett nvidia 7900 kort (vilket är bäst)?

Vilken sorts dator är det?

Tror inte det är nått att hänga i granen.

Köp hellre ett nvidia 9000gt eller nått med högre nummer, vet inte så mycket om X1900 korten

Det där med 512mb är videominnet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? :)

X1600 är ett helt ok kort. Hade det i 2 månader innan jag skaffade ny dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...