Eudoros Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 (redigerad) Jag behöver verkligen hjälp nu. Jag kan inte via "Live Update" ladda nednya Virusdefinationer, för det står att "förnyelsedatumet" gick ut "1899 12 - 30" vilket verkligen är ett bra tag sen. Så jag gick in och försökte fixa det med hjälp från deras hemsida, och det står att man ska göra så här: D.v.s; "1. Öppna Symantec programmet. 2. Klicka på Hjälp & Support i programets gränssnitt. 3. Klicka på "Reneweal center" (Förnyelsecenter) i rullgardinsmenyn. 4. Välj "i have already purchased a subscription..." Men, det går inte. För när jag trycker där så får jag bara fram dom här alternativen: Står ingenting om Reneweal center eller förnyelsecenter. Någon som vet hur/vad jag ska göra? Nog för att Norton suger, men det är det jag har... Redigerad 25 september, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Finns det något program där du kan styra datorn med röstkommandon? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Finns det något program där du kan styra datorn med röstkommandon? Ah ze google does everything http://www.e-speaking.com/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Vad ska jag satsa på? Norton Antivirus eller F-Secure antivirus. Har hört att Norton kräver mycket av datorn, stämmer det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 (redigerad) Vad ska jag satsa på? Norton Antivirus eller F-Secure antivirus. Har hört att Norton kräver mycket av datorn, stämmer det? Det stämmer. Jag hade Norton Internet Security ett tag. Det käkade RAM som en jävla galt. Sedan skaffade jag NOD 32. Inte bara drog det mycket mindre RAM, det var mycket bättre också. F-Secure vet jag inte så mycket om, typiskt skoldator- virusprogram. Ingenting för lite mer avancerade användare. Redigerad 25 september, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Det stämmer. Jag hade Norton Internet Security ett tag. Det käkade RAM som en jävla galt. Sedan skaffade jag NOD 32. Inte bara drog det mycket mindre RAM, det var mycket bättre också. F-Secure vet jag inte så mycket om, typiskt skoldator- virusprogram. Ingenting för lite mer avancerade användare. Tror att jag ska satsa på F-secure, har bara 256mb i ram. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 (redigerad) Jag blev väldigt sugen på att göra banor till HL2. Därför har jag lånat min kompis HL2-skiva och steam-konto. Men när HL2 installeras så fattas det en fil på skivan och installationen avbryts. Någon som vet vad man kan göra åt problemet? Edit: Jag tror att jag har löst det, man måste nog installera CS också. =( =) Edit2: Hur gör jag för att kunna se något i "3D-fönstret" ? Det är bara svart för mig. Jag försöker att kolla runt, men ingenting kommer fram. Redigerad 25 september, 2006 av L_Voll Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Hur öppnar man en rj-45 kontakt som sitter på en nätverkskabel? Ska laga ett par pedaler och den kontakten ser likadan ut fast mindre Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Ska införskaffa mig ett X1900XT och undrar om det blir mycket skillnad på ett med 256 och ett med 512.. Den med 512 kostar 600 spänn mer.. vilket är mycket i mina pärons ögon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MarkusE Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Ska köpa ny datorn inom 2 veckor och har hittat en, men grafikkortet är ett ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB och jag vet inte hur bra det är? Kan man t.ex köra battlefield 2 & Half life 2 & Hitman : Blood Money med högsta inställningarna med det kortet? Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? Om inte detta är bra så tänker jag nog köpa ett kort i X1900 klassen eller ett nvidia 7900 kort (vilket är bäst)? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Jag har köpt en Logitech Quickam Pro 5000. Men när jag ska installera med skivan man får till så kommer detta upp. Bild nedanför. Hur ska jag göra för att få det att fungera??? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Jag har köpt en Logitech Quickam Pro 5000. Men när jag ska installera med skivan man får till så kommer detta upp. Bild nedanför. Hur ska jag göra för att få det att fungera??? Installera Windows XP med ServicePack 2? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Ska köpa ny datorn inom 2 veckor och har hittat en, men grafikkortet är ett ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB och jag vet inte hur bra det är? Kan man t.ex köra battlefield 2 & Half life 2 & Hitman : Blood Money med högsta inställningarna med det kortet? Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? Om inte detta är bra så tänker jag nog köpa ett kort i X1900 klassen eller ett nvidia 7900 kort (vilket är bäst)? Vilken sorts dator är det? Tror inte det är nått att hänga i granen. Köp hellre ett nvidia 9000gt eller nått med högre nummer, vet inte så mycket om X1900 korten Det där med 512mb är videominnet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Ska köpa ny datorn inom 2 veckor och har hittat en, men grafikkortet är ett ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB och jag vet inte hur bra det är? Kan man t.ex köra battlefield 2 & Half life 2 & Hitman : Blood Money med högsta inställningarna med det kortet? Och så undar jag vad dom menar med "upp till 512 MB"? Om inte detta är bra så tänker jag nog köpa ett kort i X1900 klassen eller ett nvidia 7900 kort (vilket är bäst)? X1600 är ett helt ok kort. Hade det i 2 månader innan jag skaffade ny dator Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Hur gör man i IE så att man öppnar bilder med Visningsprogram för bilder och fax istället för något annat program ? Såna bilder man klickar på och väljer spara/öppna alltså. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 X1600 är ett helt ok kort. Hade det i 2 månader innan jag skaffade ny dator Men det är inget kort man använder för att spela spel som man vill ha bästa grafik i Om du inte vill lägga ut alltför mycket pengar kan du köpa ett 7600gt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Jag fick det att funka med webkameran. Men någon som vet vaför inte programet installerades? Men drivrutinerna installerades. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Hm. Jag formulerar om min fråga lite. Är det någon stor skillnad på ett Radeon X1900XT 256MB och ett Radeon X1900XT 512MB i grafikväg? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Hm. Jag formulerar om min fråga lite. Är det någon stor skillnad på ett Radeon X1900XT 256MB och ett Radeon X1900XT 512MB i grafikväg? Tror inte det. Enda skillnaden är videominnet Du kan nog köra högre upplösning på det med 512 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Tror inte det. Enda skillnaden är videominnet Du kan nog köra högre upplösning på det med 512 Hm. Ok, vill helst köra i 1280x1024 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts