Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kommer fortfarande inte BIOS eller vad ni kallar de, måste verkligen formatera, finns de nåt sätt att installera om XP med en skiva min kompis hittade på promenad B):angry:

Hur kan du inte nå BIOS? Delete vid uppstart? Den regeln gäller för alla moderkort jag känner till. Vad har du för dator?

(Du känner till det att du måste ha en faktiskt skiva, dvs en skiva i handen, samt att du således väljer i BIOS att datorn skall boota från en skiva?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du inte nå BIOS? Delete vid uppstart? Den regeln gäller för alla moderkort jag känner till. Vad har du för dator?

(Du känner till det att du måste ha en faktiskt skiva, dvs en skiva i handen, samt att du således väljer i BIOS att datorn skall boota från en skiva?)

På min är det F2. Kolla vid uppstart, brukar stå "press x for setup" eller nåt sånt.

Prova alla F-tangenter. Om du har F-lock på tangentbordet får du dra på det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skiva har jag, formaterade med samma skiva i vintras och då gick det, problemet är att skärmen inte startas förrän man kommer in till inloggningsskärmen, i vintrahajag visserligen eannan skärm, men det var samma sak på den, asså att den startade sent, men morsans kompis som jobbar med datorer lyckades ändå komma i BIOS, cjag vettefan, jag har testat att uppdatera moderkortet (från systemhanteraren) men det verkar inte funka ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur hur hur ändrar man så att inte Program mappen öppnas när man startar datorn???

Det konstiga är att det inte var så ifrån början :S

Någon som har svaret på detta??

Vet att jag kommer få skit o att alla kommer skriva "men har ingen svarat innan är det ingen som kan" men jag tänkte att man kanske har missat mitt inlägg ^_^..

Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver stadigt hjälp:

När jag startar min dator så piper den tre långa pip, sen är den tyst i ett litet tag, sen tre pip till osv..

Jag får inte heller nån bild på skärmen, jag har kollat grafikkortet, ram minnerna och det lilla batteriet till moderkortet.

Är det hela moderkortet som inte vill vara med mer eller? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver stadigt hjälp:

När jag startar min dator så piper den tre långa pip, sen är den tyst i ett litet tag, sen tre pip till osv..

Jag får inte heller nån bild på skärmen, jag har kollat grafikkortet, ram minnerna och det lilla batteriet till moderkortet.

Är det hela moderkortet som inte vill vara med mer eller? ^_^

Fel på grafikkortet tror jag. Blev så när jag bytte grafikkort till ett ganska nytt på min syrras gamla gamla dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver stadigt hjälp:

Är det hela moderkortet som inte vill vara med mer eller? :D

Kolla i instruktionsboken till moderkortet, där ska det stå vad 3 långa pip står för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...