Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Vem vill ha ett screenshot på en dator?

Säg komponenterna istället

Det är screen på komponenterna

editar snart när jag har fixxat

EDIT:

Blev ingen screen men:

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2

Vantec USB2 multikortläsare 3.5" svart /

Strömkabel PC m/jord 2m

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

MS Works 8.5 Svensk Cd media + Coa

MS Royalty Works 8.5 Bundle

Norman IC, 1 year license Virus Control,

Musmatta blå 4/6mm

Stötsäker kartong

SoftThinks Installations och recovery

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2

ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2,

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

Cooler Master Mystique 631, Svart

Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Swe

Royalty Microsoft Win XP Home

MS Coa Label Microsoft Win XP Home

MS XP Home SP2 Svensk

Support 3 år Komplett.se,

Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3

Garanti 3 år - Skicka in

Sony DVD-brännare DWQ120AEN IDE OEM

Går på strax under 9k, bytte grafikkort

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm.. har ett liten grej jag behöver hjälp med.

Jo, jag har en trådlös mus, och när det börjar bli lite batteri i den så brukar det ju komma upp en "popup ruta" där det står att "Din mus börjar få lite batteri..." eller vad det nu står.

Och nu är det så, att den rutan har fått damp, och blinkar d.v.s kommer upp och stänger sig själv med en halvsekunds mellan rum. Så det är hur irriterande som helst. ;)

Någon som vet något sätt så att man kan ta bort denna ruta? D.v.s, så att datorn slutar varna en när det börjar bli lite batteri i musen.

...Och skriv inte att jag bara ska byta batteri :lol: , för dom jag har nu är faktiskt ganska nya. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. har ett liten grej jag behöver hjälp med.

Jo, jag har en trådlös mus, och när det börjar bli lite batteri i den så brukar det ju komma upp en "popup ruta" där det står att "Din mus börjar få lite batteri..." eller vad det nu står.

Och nu är det så, att den rutan har fått damp, och blinkar d.v.s kommer upp och stänger sig själv med en halvsekunds mellan rum. Så det är hur irriterande som helst. ;)

Någon som vet något sätt så att man kan ta bort denna ruta? D.v.s, så att datorn slutar varna en när det börjar bli lite batteri i musen.

...Och skriv inte att jag bara ska byta batteri :lol: , för dom jag har nu är faktiskt ganska nya. :lol:

Jag antar att det är USB vi pratar om?

De flesta mustillverkares har med en viss programvara till datormössen de säljer som göra att man kan "få ut det mesta av din datormus!". Dessa extrafunktioner används dock sällan, och jag tror jag talar för många än mig själv när jag säger att jag aldrig installerar den medföljande programvaran till de möss jag köper. Musen fungerar fint fint iallafall!

Du kan ju alltid avinstallera den programvaran du fick med. Jag antar återigen att du har köpt en ganska fin mus från logitech, HP, eller något annat känt företag. Deras program är lätta att hitta i ta bort/lägg till program i kontrollpanelen.

Go and remove, and feel joy once again! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att det är USB vi pratar om?

De flesta mustillverkares har med en viss programvara till datormössen de säljer som göra att man kan "få ut det mesta av din datormus!". Dessa extrafunktioner används dock sällan, och jag tror jag talar för många än mig själv när jag säger att jag aldrig installerar den medföljande programvaran till de möss jag köper. Musen fungerar fint fint iallafall!

Du kan ju alltid avinstallera den programvaran du fick med. Jag antar återigen att du har köpt en ganska fin mus från logitech, HP, eller något annat känt företag. Deras program är lätta att hitta i ta bort/lägg till program i kontrollpanelen.

Go and remove, and feel joy once again! :)

Ok, tack så mycket. :lol: Det är en HP jag har, så jag ska göra det genast. B)

Edit: Någon som vet vad det där installations programmet heter?;)

För jag var inte med när dom installerade den här datorn och all dens grejor så jag vet inte riktigt... :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man startar en dator med XP, så kommer man till en laddningsskärm där det står Microsoft Windows XP Home/professional edition. Under den texten rullar det en laddningsrad, brukar vara blå/silver/etc. Kan man ändra färgen på den raden?

Edit: Laddar upp en bild också. Det är den där Blåa raden jag vill ändra färg på.

Edit 2: Vill bara säga att jag formaterat datorn och fick Win XP Pro SP2.

post-6660-1158862627_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem..( gällande internet!) hur får man bort så att adressfältet inte visar info? (Skitstörande!)

Info? Du menar de sidorna du besökt tidigare?

EDIT: RavenE @ Varför är du så lycklig över XP Pro SP2?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kör CHKDSK (g:/), hamnar 4kb i bad sectors.

Datorn beter sig dessutom konstigt pga detta, och i loggboken finns massor med fel och varningar.

Jag undrar, vad ska jag göra för att fixa disken? Måste jag köpa en helt ny? Eller formatera? Eller bara göra någon inställning?

Tacksam för svar! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu tänkt att jag ska köpa ett uppgraderingspaket till min dator. Ett uppgraderingspaket består av ett moderkort, en processor och RAM- stickor. Jag vill helst ha det i min dator till DreamHack, och jag får 600:- den 30:e varje månad. Så, jag kanske kan be att få pengarna lite tidigare innan DreamHack. Då hamnar min budget alltså på 1800:-.

Jag vet att det inte på långa vägar räcker till något bra, men ni får helt enkelt förstå att jag inte är den som siktar på det bästa hela tiden. Med tanke på att jag har en Celeron 2.4gHz med 256kB cacheminne och ett moderkort som inte stödjer mitt grafikkorts fulla överföringshastighet så vill jag byta upp mig, i alla fall lite.

Det här är det bästa jag hittat hittils. RAM kan man alltid köpa till efteråt och då såg paketet riktigt mysigt ut. Men, problemet är det att det står PCI-Ex16 på moderkortet. Och jag har för inte så länge sen köpt mig ett dyrt AGP- kort som jag inte bara vill slänga.

Jag vill alltså gärna ha hjälp med det här. Jag behöver ett moderkort som har AGP 8x, passande RAM-stickor och en duglig processor(3000+ räcker för mig). Kanske kan man hitta dem bättre separat. Det skulle vara nice om jag kunde ta mitt gamla RAM och sätta i, men jag har PC3200 eller något annat skabbigt så det går väl inte. I så fall säljer jag det bara på DreamHack. Tack på förhand.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...