Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Jag tänker köpa ett nytt, inte alltför dyrt kort. Inet har en utförsäljningskampanj, och eftersom de kort jag vill köpa är bulkade, det vill säga att de kommer i blott en antistatpåse, så står det inget om deras specifikationer mer än själva modellnamnet och minneskapaciteten.

Jag är inte en överambisiös gamer, men vill ändå ha lite krut i datorn. Vill vara kapabel att åtminstånde spela nya spel med låga inställningar, men med okej FPS:

GeForce 6600Q 256MB AGP-grafikkort

GeForce 6800 128MB AGP-grafikkort

Det är mina val. Vad tror ni ger mest grafikkort för pengarna? Det lite långsammare med mer minne, eller det snabbare med hälften så mycket minne. Och vad i allsindar står Q:et, i 6600Q, för!? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köp en fräsch processor först. Jag får ju ut halva mitt GeForce 6600- grafikkorts prestanda på grund av min flaskhals- processor, en likadan som din.

Jag skall snart göra det, men när man kan få kort som dessa för bara några hundralappar så vill man ju slå till innan tillfället rinner ur händerna på en :D

*EDIT*

Dessutom är det ditt AGP 4X som spökar, vill jag tro. Det kommer mitt också att göra :(

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skall snart göra det, men när man kan få kort som dessa för bara några hundralappar så vill man ju slå till innan tillfället rinner ur händerna på en :D

*EDIT*

Dessutom är det ditt AGP 4X som spökar, vill jag tro. Det kommer mitt också att göra :(

Köp de'rå.

Ja, men det är främst cacheminnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, har en kort fråga bara, inget allvarligt egentligen.

När jag besöker thepiratebay så är sidan (när jag sitter hemma vid datorn) på engelska.

När jag klickar på "svenska" så blir det engelska, när jag klickar på svenska igen så blir det engelska i alla fall.

När jag sitter på jobbet och väljer språk blir det, det jag valt, tex. isländska, spanska svenska, you name it...

Varför?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte komma in i min BIOS, testade uppdatera moderkort nyss, men de verkar inte funka. Btw så är orsaken att skärmen startas för sent så jag ser inte vilker tillfälle man ska trycka på F8 (eller vad de nu är). Nu är detta extremt viktigt eftersom jag måste formatera om skiten så jag slipper alla virus, så snabba svar ger en kaka :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...