DimpZ Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Har också en sån version, funkar prima! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Jag kan inte komma in på någon annan sida än GTASajten! Det står bara "Väntar på blablabla" hela tiden. Har försökt med alla stora sidor, Såsom FB, Aftonbladet, Expressen, TV.. Till och med Lunarstorm men jag kommer intein på någon, Vad kan jag göra åt detta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Testa google? vilken internet browser använder du? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Hur i helvete får man bort den här förbannade mackapären? (Inringat i rött) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Hur i helvete får man bort den här förbannade mackapären? (Inringat i rött) CTRL+R. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Tror att jag ska formatera min dator snart, den går segt och har massor av saker som jag vill ha bort. Hur går jag nu tillväga då? Jag har en Win XP SP2. Skriv lättförståeligt, snälla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Tror att jag ska formatera min dator snart, den går segt och har massor av saker som jag vill ha bort. Hur går jag nu tillväga då? Jag har en Win XP SP2. Skriv lättförståeligt, snälla. Ta Windows-skivan, sätt i datorn, starta om datorn, välj att du ska starta med skivan. Sedan ska du helt enkelt formatera NTFS. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Ta Windows-skivan, sätt i datorn, starta om datorn, välj att du ska starta med skivan. Sedan ska du helt enkelt formatera NTFS. Okej, så man ska inte krångla med massa inställningar i typ bios eller liknande? Allt ska fungera som det ska om jag gör som du skrev? Edit: Är det denna skiva jag ska använda mig av? Sorry för dålig kvalité. Tog med mobilen. Vill du veta exakt vad som står, säg till så skriver jag av. Redigerad 16 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Ja, det ser ut att vara rätt skiva. Inget krångel i BIOS, men du måste välja rätt alternativ när du ska formatera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Okej, så man ska inte krångla med massa inställningar i typ bios eller liknande? Allt ska fungera som det ska om jag gör som du skrev? Edit: Är det denna skiva jag ska använda mig av? Sorry för dålig kvalité. Tog med mobilen. Vill du veta exakt vad som står, säg till så skriver jag av. Det verkar inte vara en riktig XP-skiva utan bara en Ghost-image. Du slipper installationen, den formaterar hela hårddisken och installerar om som den var när du fick den ny. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Det verkar inte vara en riktig XP-skiva utan bara en Ghost-image. Du slipper installationen, den formaterar hela hårddisken och installerar om som den var när du fick den ny. Jag har en likadan och det går att använda den som en riktig skiva Windowsskiva på alla datorer, inte bara fujitsu. Som en köpt orginalskiva alltså. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 (redigerad) Ja, det ser ut att vara rätt skiva. Inget krångel i BIOS, men du måste välja rätt alternativ när du ska formatera. Okej, och vilket/vilka alternativ måste jag välja rätt på? Det verkar inte vara en riktig XP-skiva utan bara en Ghost-image. Du slipper installationen, den formaterar hela hårddisken och installerar om som den var när du fick den ny. Okej, vad menas med Ghost-image? Edit: Tror att jag väntar med att formatera tills min bror kommer hem, då får han hjälpa mig Redigerad 17 september, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Jag har en likadan och det går att använda den som en riktig skiva Windowsskiva på alla datorer, inte bara fujitsu. Som en köpt orginalskiva alltså. Åhå. Men det går väl fortfarande bara att aktivera på en dator? 1Okej, och vilket/vilka alternativ måste jag välja rätt på? 2Okej, vad menas med Ghost-image? Edit: Tror att jag väntar med att formatera tills min bror kommer hem, då får han hjälpa mig 1. Du måste välja att formatera partitionen (den ända du har?) som NTFS. Har du sparat dina viktiga filer på en annan partition får du se till så att du formaterar rätt också. 2. Att dom tog en kopia av hårddisken när datorn var nyinstallerad. Sen när du kör in skivan kopierar den tillbaka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Hade tänkt köpa en trådslös D-Link. Kan man koppla sladdar i en sån också eller är det bara trådlöst som gäller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Hade tänkt köpa en trådslös D-Link. Kan man koppla sladdar i en sån också eller är det bara trådlöst som gäller? Kollade lite snabbt. "Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch med Auto MDI/X". Tolkar det som att det finns vanliga sladdar. Har jag fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Kollade lite snabbt. "Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch med Auto MDI/X". Tolkar det som att det finns vanliga sladdar. Har jag fel? Vet inte tänkte på denna: (från www.kjell.com) D-link DI-524 - W-LAN router 54 Mbps / trådlös / brandvägg DI-524 trådlös 54 Mbps router. Inbyggd brandvägg. Enkel konfigurationsguide vid installation. Standard: IEEE 802.11b/g. Funktioner: 10/100Mbps WAN-port. Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch. NATbrandvägg med VPN pass-through. Innehållsfiltrering med URL-blockering och tidsschema. Trådlös WEP- och WPA-kryptering. Löstagbar antenn (omvänd SMA-kontakt, hona). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Vet inte tänkte på denna: (från www.kjell.com) D-link DI-524 - W-LAN router 54 Mbps / trådlös / brandvägg DI-524 trådlös 54 Mbps router. Inbyggd brandvägg. Enkel konfigurationsguide vid installation. Standard: IEEE 802.11b/g. Funktioner: 10/100Mbps WAN-port. Inbyggd 4-portars 10/100Mbps switch. NATbrandvägg med VPN pass-through. Innehållsfiltrering med URL-blockering och tidsschema. Trådlös WEP- och WPA-kryptering. Löstagbar antenn (omvänd SMA-kontakt, hona). 4 portar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Multiple Libraries Build your collection over multiple libraries, and keep them on different hard drives to save space. Hur göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Åhå. Men det går väl fortfarande bara att aktivera på en dator? 1. Du måste välja att formatera partitionen (den ända du har?) som NTFS. Har du sparat dina viktiga filer på en annan partition får du se till så att du formaterar rätt också. 2. Att dom tog en kopia av hårddisken när datorn var nyinstallerad. Sen när du kör in skivan kopierar den tillbaka. 1. Okej. Kan jag välja att jag bara vill formatera C:? Eller måste jag formatera båda mina hårddiskar? Jag kan lägga allt det jag vill spara på min externa hdd, om båda formateras. 2. Okej, då vet jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 1. Okej. Kan jag välja att jag bara vill formatera C:? Eller måste jag formatera båda mina hårddiskar? Jag kan lägga allt det jag vill spara på min externa hdd, om båda formateras. Mja det kan du. Jag vet inte om dom visas som C: och D: dock, kolla innan hur stor C: är så att du har något att gå på. Båda måste inte formateras men det kan ju vara smart att lägga på externa också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts