Boomer Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Hur tar man bort den irriterande "Du har tryckt på shift 5 gånger" grejen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Hehe, jag beställde de samtidigt på Gtech, så jag kunde ju inte kolla innan? förutom att på infon om chassit stod det ATX. Och på nätagget stod det ATX 2.0 Trodde inte det var nån speciell skilnad. Testa flippa agget uppochner, kanske funkar då.. ATX 2.0 tror jag är kontakten till moderkortet 20/24pin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Nu har jag verkligen otur. Otur otur. Försökte starta våran gamla skräpiga Dell och så kommer felmeddelande upp om att filen "Windows\System32\Config\System" fattas. Så jag testar med att reparera med hjälp av Återinstallations-CD:n, jappedappdapp, den hänger sig när den ska logga in på Windows-enheten. Bajs och blä, så testar jag med att starta installations-programmet för WindowsXP men där hänger sig datorn när den söker efter gamla Windows-enheter. Antar att den hänger sig, har inget rörligt föremål man kan kolla på datorn om ifall den har det, men fläkten slutar snurrar totalt och det blir inget resultat alls. Behöver extremt mycket hjälp då det är mina föräldrars dator och dom blir galna på MIG om något är fel. Tack på förhand! Hur tar man bort den irriterande "Du har tryckt på shift 5 gånger" grejen? Tryck shift fem gånger, sen inställningar, och sen kan du du nog hitta, ska trycka på "inställningar" för tröga tangenter och sen klicka ur "Aktivera kortkomande för...", hittar det inte på Kontrollpanen, men orkar inte heller att leta. men det var iallafall så jag stängde av det. Redigerad 14 september, 2006 av Maimstream Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Tryck shift fem gånger, sen inställningar, och sen kan du du nog hitta, ska trycka på "inställningar" för tröga tangenter och sen klicka ur "Aktivera kortkomande för...", hittar det inte på Kontrollpanen, men orkar inte heller att leta. men det var iallafall så jag stängde av det. Ååååh... Det där har jag behövt bra länge!!! Underbart!! O just det tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Tryck shift fem gånger, sen inställningar, och sen kan du du nog hitta, ska trycka på "inställningar" för tröga tangenter och sen klicka ur "Aktivera kortkomande för...", hittar det inte på Kontrollpanen, men orkar inte heller att leta. men det var iallafall så jag stängde av det. Det är bara det att det händer inget när jag trycker på inställningar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Testa flippa agget uppochner, kanske funkar då.. ATX 2.0 tror jag är kontakten till moderkortet 20/24pin Nawww Tackar=) Fan det här med att byta chassi var svårare än jag trodde Alla dessa skitsmå grejer man ska sätta på moderkortet så displayen osv får el, vart och vilka av alla ska jag sätta? Kanske inte är så lätt för er att säga rakt till mig utan foto osv, men ni kan ju förklare hur jag ska gå till väga! ---- Donkeey: du har antagligen inte installerat det nya oprativsystemet över det gammla. formatera? Redigerad 14 september, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Donkeey: du har antagligen inte installerat det nya oprativsystemet över det gammla. formatera? FAN orkar inte göra det igen :/ och nu har jag fått en massa spyware, även fast jag har NOD32 :S det står att jag har en massa virus men NOD32 hittar inga :S Redigerad 14 september, 2006 av Donkeey Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) FoxtroT Antar att det är frontportar för ljud/USB/Firewire du ska dit med, i moderkortsmanualen står det var sånna kontakter ska, och displayen ska nog kopplas in i en USB och en molex kontakt tror jag, har ju ganska lite information.. ' BTW det var så lite så... Redigerad 14 september, 2006 av DimpZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 FAN orkar inte göra det igen :/ och nu har jag fått en massa spyware, även fast jag har NOD32 :S det står att jag har en massa virus men NOD32 hittar inga :S Jaha, du litar på dom där popuprutorna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jaha, du litar på dom där popuprutorna? Nae men hur får jag bort dom då ? :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Nae men hur får jag bort dom då ? :S Popupblocker ftw ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) FoxtroT Antar att det är frontportar för ljud/USB/Firewire du ska dit med, i moderkortsmanualen står det var sånna kontakter ska, och displayen ska nog kopplas in i en USB och en molex kontakt tror jag, har ju ganska lite information.. ' BTW det var så lite så... Yay! Thx mate! fan va nice. Tyckte väl det var lite lustigt att en Firewire kabel kom ut ur fronten Men lite dåligt med ljudingångarena på fronten, det kommer ut en högtalar och mic kabel , och på fronten finns det en högtalaringång och en mic ingång, man måste väl inte koppla in dom kablarna på "baksidan" av moderkrtet för att kunna lyssna från fronten? behövde jag inte förut iaf Lite dåligt förklarat men det ä svårt guuuuud vad jobbigt! i manualen finns det ingen engelsk eller svensk text, bara tyska italenska osv Redigerad 14 september, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Om det är vanliga hörlurspluggar så måste du in med dom där bak, är det små kontakter så ska de sitta på moderkortet. Ang manualen så är det ju bara att titta på bilderna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Mitt Norton har blivit konstigt. Det står att man ska köra "Live Update", men när den kört det så hämtar den inte alla filer som ska hämtas. Och på det står att den ska förnyas "1899 - 12 -30." Jaja, så här ser det ut; Och om jag fattat rätt är det så här jag ska göra; d.v.s säga gå in i hjälp/support -- "Renewal center" Fast det där "Renewal Center" finns inte när jag klickar mig in där... Utan det ser bara ut så här; Någon som har svaret på hur jag ska göra då? Redigerad 15 september, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hjelmen Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Detta är säkert skitlätt, o jag e noob o allt det där bla bla, Men hur lägger man in en ljudfil so spelas när man startar windows? vet att jag har gjort det förru, men kommer inte ihåg det.. Redigerad 15 september, 2006 av Hjelmen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 vet att jag har gjort det förru, men kommer inte ihåg det.. brukar låta så ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) 10 sekunder @ Google EDIT: Sorry, var tydligen till ME xD Redigerad 15 september, 2006 av DimpZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Nu är datorn helt nerdampad med virus Använder Norton 2006 Söker genom datorn, finns inge virus. Sen kommer det popups som står att det finns över 200 virus. Nu undrar jag vilket virusprogram man ska köpa: F-Secure 2006 Win antivirus pro 2006 Errorsafe. Formaterar nog om när man köpt nytt virusprogram Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Nod32 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Nod32 Har haft nod32 också Tyckte inte det fungerade så bra, fast jag hade ju den nerladdade versionen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts