Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe, jag beställde de samtidigt på Gtech, så jag kunde ju inte kolla innan?

förutom att på infon om chassit stod det ATX.

Och på nätagget stod det ATX 2.0

Trodde inte det var nån speciell skilnad.

Testa flippa agget uppochner, kanske funkar då.. ATX 2.0 tror jag är kontakten till moderkortet 20/24pin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag verkligen otur. Otur otur.

Försökte starta våran gamla skräpiga Dell och så kommer felmeddelande upp om att filen "Windows\System32\Config\System" fattas. Så jag testar med att reparera med hjälp av Återinstallations-CD:n, jappedappdapp, den hänger sig när den ska logga in på Windows-enheten. Bajs och blä, så testar jag med att starta installations-programmet för WindowsXP men där hänger sig datorn när den söker efter gamla Windows-enheter.

Antar att den hänger sig, har inget rörligt föremål man kan kolla på datorn om ifall den har det, men fläkten slutar snurrar totalt och det blir inget resultat alls. Behöver extremt mycket hjälp då det är mina föräldrars dator och dom blir galna på MIG om något är fel.

Tack på förhand! :huh:

Hur tar man bort den irriterande "Du har tryckt på shift 5 gånger" grejen?

Tryck shift fem gånger, sen inställningar, och sen kan du du nog hitta, ska trycka på "inställningar" för tröga tangenter och sen klicka ur "Aktivera kortkomande för...", hittar det inte på Kontrollpanen, men orkar inte heller att leta. men det var iallafall så jag stängde av det.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck shift fem gånger, sen inställningar, och sen kan du du nog hitta, ska trycka på "inställningar" för tröga tangenter och sen klicka ur "Aktivera kortkomande för...", hittar det inte på Kontrollpanen, men orkar inte heller att leta. men det var iallafall så jag stängde av det.

Ååååh... Det där har jag behövt bra länge!!! Underbart!!

O just det tack :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara det att det händer inget när jag trycker på inställningar :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa flippa agget uppochner, kanske funkar då.. ATX 2.0 tror jag är kontakten till moderkortet 20/24pin

Nawww :huh:

Tackar=)

Fan det här med att byta chassi var svårare än jag trodde :lol:

Alla dessa skitsmå grejer man ska sätta på moderkortet så displayen osv får el, vart och vilka av alla ska jag sätta? -_-

Kanske inte är så lätt för er att säga rakt till mig utan foto osv, men ni kan ju förklare hur jag ska gå till väga!

----

Donkeey: du har antagligen inte installerat det nya oprativsystemet över det gammla.

formatera?

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Donkeey: du har antagligen inte installerat det nya oprativsystemet över det gammla.

formatera?

FAN :huh: orkar inte göra det igen :/ och nu har jag fått en massa spyware, även fast jag har NOD32 :S det står att jag har en massa virus men NOD32 hittar inga :S

Redigerad av Donkeey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FoxtroT

Antar att det är frontportar för ljud/USB/Firewire du ska dit med, i moderkortsmanualen står det var sånna kontakter ska, och displayen ska nog kopplas in i en USB och en molex kontakt tror jag, har ju ganska lite information.. :huh: '

BTW det var så lite så... -_-

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FoxtroT

Antar att det är frontportar för ljud/USB/Firewire du ska dit med, i moderkortsmanualen står det var sånna kontakter ska, och displayen ska nog kopplas in i en USB och en molex kontakt tror jag, har ju ganska lite information.. :wub: '

BTW det var så lite så... :)

Yay!

Thx mate!

fan va nice.

Tyckte väl det var lite lustigt att en Firewire kabel kom ut ur fronten :wub:

Men lite dåligt med ljudingångarena på fronten, det kommer ut en högtalar och mic kabel , och på fronten finns det en högtalaringång och en mic ingång, man måste väl inte koppla in dom kablarna på "baksidan" av moderkrtet för att kunna lyssna från fronten? behövde jag inte förut iaf :wacko:

Lite dåligt förklarat men det ä svårt :)

guuuuud vad jobbigt! i manualen finns det ingen engelsk eller svensk text, bara tyska italenska osv :(

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt Norton har blivit konstigt. Det står att man ska köra "Live Update", men när den kört det så hämtar den inte alla filer som ska hämtas. :wub:

Och på det står att den ska förnyas "1899 - 12 -30." :wub:

Jaja, så här ser det ut; post-10629-1158324644_thumb.jpg

Och om jag fattat rätt är det så här jag ska göra; d.v.s säga gå in i hjälp/support -- "Renewal center" post-10629-1158324864_thumb.jpg

Fast det där "Renewal Center" finns inte när jag klickar mig in där... :wacko: Utan det ser bara ut så här;

post-10629-1158325168_thumb.jpg

Någon som har svaret på hur jag ska göra då? :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...