Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har STORA problem. Jag saknar drivrutiner till detta ljudkort

Creative SoundBlaster Audigy EAX ADVANCED HD Model SB0370.

Första gången jag installera den så kommer jag ihåg att ja hade inte så mycket problem med att få fram ljud. Men nu när jag ska installera den för andra gången så vill det inte komma ljud.

Jag gjorde samma saker som första gången men inget hjälper.

Och varje gång ja startar datorn så kommer det upp Lägg till ny maskinvara och så står det att problemet är Ljudstyrenhet för multimedia. Kan någon hjälpa. Jag har varit utan ljud i 1 månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har STORA problem. Jag saknar drivrutiner till detta ljudkort

Creative SoundBlaster Audigy EAX ADVANCED HD Model SB0370.

Första gången jag installera den så kommer jag ihåg att ja hade inte så mycket problem med att få fram ljud. Men nu när jag ska installera den för andra gången så vill det inte komma ljud.

Jag gjorde samma saker som första gången men inget hjälper.

Och varje gång ja startar datorn så kommer det upp Lägg till ny maskinvara och så står det att problemet är Ljudstyrenhet för multimedia. Kan någon hjälpa. Jag har varit utan ljud i 1 månad.

Oj, en månad. :) Stackare..

Har du försökt på Creatives hemsida... ;)

Dom om någon har ju drivrutiner...

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett helt sjukt problem, har aldrig sett något liknade!

Min dator fungerade perfekt igår, men när jag startade nu i morse får jag ett felmedelande där det står:

NTLDR SAKNAS

PRÖVA ATT STARTA OM DATORN???

Har aldrig hört talas om NTLDR?

Någon som kan ha en ide om vad jag skall göra? Det fungerar inte att starta om datorn eftersom detta bara leder till utgångsläget. :)

Måste ha den fixad under dagen!

!!*Panik*!!

Tack på förhand/Vice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett helt sjukt problem, har aldrig sett något liknade!

Min dator fungerade perfekt igår, men när jag startade nu i morse får jag ett felmedelande där det står:

NTLDR SAKNAS

PRÖVA ATT STARTA OM DATORN???

Har aldrig hört talas om NTLDR?

Någon som kan ha en ide om vad jag skall göra? Det fungerar inte att starta om datorn eftersom detta bara leder till utgångsläget. :)

Måste ha den fixad under dagen!

!!*Panik*!!

Tack på förhand/Vice.

NTLDR är en av dom filerna som krävs för att starta om datorn (ligger på C:).. Vet inte om du kan fixxa det på nått annat sätt än att installera om..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yello.

Har nu 2 Skärmar och en TV inkopplad till grafikkortet, problemet är att jag kan inte ha alla 3 igång samtidigt för grafikkortet stödjer inte det eller något åt det hållet. Så jag får gå in i Nview inställningarna och byta från Skärm 1 och Skärm 2 till Skärm 1 och TV varje gång jag ska titta på film, vilket är rätt ofta. Finns det något program som gör detta lite enklare som ligger i meddelande fältet eller liknande?

nvm. Hittade det själv ^^ Konstigt att man kan leta hur länge som helst efter det och direkt när man har gjort en post om felet så hittar man det.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det såhär att jag får en bluescreen lite nu och då.

Ibland så hinner datorn vara i gång någon minut så kommer bluescreenen.

Och i bland så kommer den när jag ska börja spela.

Och ibland går det väldigt trögt att få igång datorn.

Har för mig att det är hårddisken, kan det bero på den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...