Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ok, men vilken processor är bäst, Fujitsuns AMD:S Mobile Turion 62 X2 TL50 Processor, eller Dellens ?

Rent spontant tror jag Dellens. Den har som sagt två kärnor och fyra Mb cache-minne, av vilket det är bra att ha mycket.

Enligt en sida på google så har F:ns processor endast 2x256 Kb cache, 256 Kb på vardera processor. Dellens slår det mest hästalängder, även om dess fyra Mb delas på två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent spontant tror jag Dellens. Den har som sagt två kärnor och fyra Mb cache-minne, av vilket det är bra att ha mycket.

Enligt en sida på google så har F:ns processor endast 2x256 Kb cache, 256 Kb på vardera processor. Dellens slår det mest hästalängder, även om dess fyra Mb delas på två.

Ok, då gör jag en satsning på Dellen, synd bara att man bara kan beställa Dell datorer på nätet, så jag måste vänta några dagar innan den kommer :/

Men tack för all din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett problem efter det andra... :/

När jag installerade om XP så försvann nForce Networking controller som jag hade.. jag lade in installationen på skiva och skulle installera det på min dator eftersom det försvann, Installern ploppar upp men sen försvinner den bara :S Vad ska jag göra ?

Det går inte heller att lyssna på musik som det gjorde innan.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh! Det funkar inte att byta skin för mig. :P Jag har lagt in dom nya som jag vill ha på "C: ---> WINDOWS---> Resources ---> Themes." Såhär: post-10629-1157884099_thumb.jpg

För det var väl så man skulle göra, right? :P

Och om jag fattat det rätt så ska man då kunna ändra till dom här sen: post-10629-1157884151_thumb.jpg

Fast det funkar ju inte. :lol: Är bra nog till oerfaren på sånt här... Så jag har säkert gjort fel någonstans. ;) Så snälla hjälp. :'(

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh! Det funkar inte att byta skin för mig. :P Jag har lagt in dom nya som jag vill ha på "C: ---> WINDOWS---> Resources ---> Themes." Såhär:

För det var väl så man skulle göra, right? :P

Och om jag fattat det rätt så ska man då kunna ändra till dom här sen:

Fast det funkar ju inte. :lol: Är bra nog till oerfaren på sånt här... Så jag har säkert gjort fel någonstans. ;) Så snälla hjälp. :'(

prova att starta om datorn så att datan kan läsa in den nya themen som sitter i THemes mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

prova att starta om datorn så att datan kan läsa in den nya themen som sitter i THemes mappen.

Mm, men det var igår kväll jag la in dem. ;) Så datorn har ju varit av några timmar sen dess, fast att knäppa av den kanske inte är samma effekt som att starta om den?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag installerade om XP så försvann nForce Networking controller som jag hade.. jag lade in installationen på skiva och skulle installera det på min dator eftersom det försvann, Installern ploppar upp men sen försvinner den bara :S Vad ska jag göra ?

Nån som vet hur jag ska göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom dåliga batterierna har bytts ut nu dock.

Tjoho, det låter skitbra.

Jag beställde en Dell idag, fast jag bytte ut lite standardgrejjor mot lite bättre saker.

Standarn RAMminnet på Dellen var 512 :) , den höjde jag till 1024 istället.

Sedan bytte jag grafikkort till ett bättre.

Plus lite andra ändringar jag inte kommer ihåg, längtar tills den kommer ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå. Problem. Firefox dissar mig.

Såhär var det va. Jag var inne fridfullt på internet och surfade på sidvågorna. Sen helt pltsligt fick jag för mig att kryssa en sida. Och då fastnade Firefox, hakade upp sig. Då kryssade jag ner allting för att börja om igen. Jag började om. Tryckte på min Firefox-knapp för att få upp Firefox. Men då står det "Firefox körs redan, men svarar inte. För att kunna öppna ett nytt fönster måste du först avsluta den existerande Firefox-processen, eller starta om systemet." Jag menar, vad göra jao? Jag klickar på loggan men samma ruta kommer upp hela tiden. Nu sitter jag på IE och börjar snart gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå. Problem. Firefox dissar mig.

Såhär var det va. Jag var inne fridfullt på internet och surfade på sidvågorna. Sen helt pltsligt fick jag för mig att kryssa en sida. Och då fastnade Firefox, hakade upp sig. Då kryssade jag ner allting för att börja om igen. Jag började om. Tryckte på min Firefox-knapp för att få upp Firefox. Men då står det "Firefox körs redan, men svarar inte. För att kunna öppna ett nytt fönster måste du först avsluta den existerande Firefox-processen, eller starta om systemet." Jag menar, vad göra jao? Jag klickar på loggan men samma ruta kommer upp hela tiden. Nu sitter jag på IE och börjar snart gråta.

Gå in i aktivitetshanteraren och stäng ner firefox.exe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla, kan du inte formatera en dator, så ger du fan i det.

Fixa Graffe, ljud, moderkort, nätverks drivrutiner.

Så ska vi se hur det funkar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...