Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Hur står det till med din webbläsares tollerans mot cookies? Om du väljer att behålla cookies så behöver du inte logga in gång efter gång på flera hemsidor. (Jag antar att du valt alternativet "remember me" när du loggar in?) Jag har gjort allt det men det funkar inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag har gjort allt det men det funkar inte. Vad har du för webbläsare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad har du för webbläsare? Firefox. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Se till så att du loggar in med http://www.gtasajten.com/forum istället för http://gtasajten.com/forum Hade det problemet innan och detta löste det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Firefox. Jag kom just på att jag är jättedålig på sådant här Jag tror inte att jag kan hjälpa dig alltför väl, men om jag vore du så skulle jag leka runt lite med cookies-inställningarna och mängden cache-minne som datorn använder. Lycka till! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vilken dator skulle ni välja ? http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=sv&s=dhs Eller Fujitsu Siemens PA1510 15,4" bredbildsskärm med Crystal view ger mycket bra bild. AMD:s Mobile Durion 62 X2 TL50 processor 100gb hårddisk 1Gb internminne gör datorn snabb att jobba med. Minneskortläsare och inbyggd DVD-brännare. 3 års fri uppdatering av antivirusprogrammet och 1 års fria musikvideos via internet ingår. Logitech högtalare på köpet. Som sagt, vilken tycker ni verkar bäst ? Jag gillar inte att quota mig själv, men eftersom jag ska in imorgon och köpa en ny så vore jag tacksam för snabb hjälp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag gillar inte att quota mig själv, men eftersom jag ska in imorgon och köpa en ny så vore jag tacksam för snabb hjälp Jag är inte säker, eftersom det är rätt dåligt med info på Fujitsu-datorn, men jag skulle välja Dell-datorn, tyvärr. Visserligen så har Dell bara 40 Gb hårddisk då Fujitsu har 100 Gb, och det talar ju för Fujitsu... Men, men. Vad skall du ha datorn till? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag är inte säker, eftersom det är rätt dåligt med info på Fujitsu-datorn, men jag skulle välja Dell-datorn, tyvärr. Visserligen så har Dell bara 40 Gb hårddisk då Fujitsu har 100 Gb, och det talar ju för Fujitsu... Men, men. Vad skall du ha datorn till? Nej jag vet, det var riktigt dålig information från Fujitsun, men den är från en tidning så det stod inte mer :/ Jag ska väl mest ha den till internet, och några spel, musik och msn ungefär. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Nej jag vet, det var riktigt dålig information från Fujitsun, men den är från en tidning så det stod inte mer :/ Jag ska väl mest ha den till internet, och några spel, musik och msn ungefär. Åh, vad svårt. De är i samma prisklass, antar jag? Köper du Dell så är nog kompenserat för den lilla hårddisken, men du kan ju köpa en extern hårddisk om 40 Gb är för lite. Jag säger Dell *EDIT* Men Dell gör ju batterier som sprängs Redigerad 9 september, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Åh, vad svårt. De är i samma prisklass, antar jag? Köper du Dell så är nog kompenserat för den lilla hårddisken, men du kan ju köpa en extern hårddisk om 40 Gb är för lite. Jag säger Dell *EDIT* Men Dell gör ju batterier som sprängs Priset spelar ingen roll, jag vill att du/ni bedömmer efter delarna Jo, dell har ju en liten hårddisk, men jag kan konfigurera Dellen lite så att jag får större hårddisk osv. Är du fortfarande säker på Dell:en, fastän batterierna sprängs? Edit:; Själv har jag ingen aning om vilken jag ska ta, beslutsångest ftw :/ Redigerad 9 september, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Priset spelar ingen roll, jag vill att du/ni bedömmer efter delarna Jo, dell har ju en liten hårddisk, men jag kan konfigurera Dellen lite så att jag får större hårddisk osv. Är du fortfarande säker på Dell:en, fastän batterierna sprängs? Edit:; Själv har jag ingen aning om vilken jag ska ta, beslutsångest ftw :/ Tja, båda har dubbelkärniga processorer, men Dells är något långsammare. Skärmarna är lika stora, de har bara olika coola specifikationer. Hårddiskutrymmer känner vi till: Dell har 60 Gb mindre. Fujitsun har 1 Gb i RAM, men Dellen har bara 512 Mb. Det är allt vi vet om Fujitsun. För övrigt har Dell trådlöst nätverk, fyra stycken USB 2.0-portar, FireWire och en kortläsare. Än så länge skulle jag köpa en Dell, och en extern hårddisk. Ta reda på mer om Fujitsun och jämför på plats, så kanske du kan bestämma dig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Tja, båda har dubbelkärniga processorer, men Dells är något långsammare. Skärmarna är lika stora, de har bara olika coola specifikationer. Hårddiskutrymmer känner vi till: Dell har 60 Gb mindre. Fujitsun har 1 Gb i RAM, men Dellen har bara 512 Mb. Det är allt vi vet om Fujitsun. För övrigt har Dell trådlöst nätverk, fyra stycken USB 2.0-portar, FireWire och en kortläsare. Än så länge skulle jag köpa en Dell, och en extern hårddisk. Ta reda på mer om Fujitsun och jämför på plats, så kanske du kan bestämma dig Jo, jag ska in och kolla på fujitsun imorgon, för att få reda på mer om den. Men problemet är att jag inte är så jättebra på datordelar, så jag vet ju inte vilken som är bäst, sedan när det väl kommer till kritan, jag får väl lita på pappas kunskaper. Men Fujitsun har ju 1 GB RAM, medans Dell bara har 512 mb. Vi har 512 på den datorn jag använder nu som är den bästa i huset för tillfället, och jag tycker inte riktigt det räcker, så 1gb är något bättre att satsa på om man ska spela lite nyare spel då 512 inte är tillräckligt enligt min mening ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vi har 512 på den datorn jag använder nu som är den bästa i huset för tillfället, och jag tycker inte riktigt det räcker, så 1gb är något bättre att satsa på om man ska spela lite nyare spel då 512 inte är tillräckligt enligt min mening ? Nej, det är det verkligen inte. Du får ju ha i åtanke att det är en bärbar dator, och att du inte kan kräva alltför mycket av den, men 1 Gb antar jag är det minsta acceptabla om man vill köra nyare spel. Vart skall du köpa datorn? Köper du den i en butik så kan du ju alltid fråga personalen, om det är en kunnig sådan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Nej, det är det verkligen inte. Du får ju ha i åtanke att det är en bärbar dator, och att du inte kan kräva alltför mycket av den, men 1 Gb antar jag är det minsta acceptabla om man vill köra nyare spel. Vart skall du köpa datorn? Köper du den i en butik så kan du ju alltid fråga personalen, om det är en kunnig sådan. Nej jag vet att bärbara inte är riktigt lika långt framme som sstationära, men om det finns en bärbar med 1gb så tycker jag att det är riktigt bra, det var mer så jag menade. Jo, jag får fråga peronalen, det är förövrigt expertsom annonsen kommer ifrån, men vi kunde inte hitta datorn på deras hemsida. Hittade info från en annan sida om fujitsun http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE91352 Redigerad 9 september, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 På Dell'en kan man ju uppgradera till 2 GB. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 På Dell'en kan man ju uppgradera till 2 GB. Det kan man på Fujitsun med , men jag vill bara ha 1gb, jag nöjer mig med det, annars stiger väl kostnaden lite mer va ? Jag tar det igen tomtefar, http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE91352 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) På Dell'en kan man ju uppgradera till 2 GB. Det är F:en också (orkar inte stava Fujitsu). Men som sagt, den har ju 1 Gb från början. Till saken igen: Om det är den F:en du skall köpa som du länkande till, så gör det inte. Den F:en har en mycket sämre processor: Det är en sempron mobile. Tänk dig att du har en bra AMD-processor och gör den mycket sämre. Då har du en Sempron. Gör den ännu sämre igen, då har du en Sempron Mobile. Dellen hade en tvåkärning Centrino-processor. Det är alltså mycket bättre. Är för trött för att förklara, men så skall det vara Grafikkortet är intregrerat och stjäl minne från RAM-minnet, så att det kommer bli jobbigt att köra krävande spel. Det är iallafall en hyffsat GPU, det vill säga grafikkortsprocessorn. *EDIT* Om jag ljuger så rätta mig. Redigerad 9 september, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Så du håller fortfarande på Dellen ? I sånna fall får det nog bli den. Det är inte samma processor i annonsen i annonsen står det: AMD:s Mobile Turion 62 X2 TL50 Processor. Äsch, vad fan, jag kollar imorgon vad som finns i datorn och sedan bestämmer jag, eftersom det inte stog samma på siba. Redigerad 9 september, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad får datorn max kosta? Du kan ju ta den bästa verisonen av Dellen för 11 490:-. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Vad får datorn max kosta? Du kan ju ta den bästa verisonen av Dellen för 11 490:-. Den får max kosta 15k för jag har bara 23k och resten ska jag spara till PS3 och diverse tillbehör ^^ Redigerad 9 september, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts