Bubba Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 De e ju kasst av telia.,, Men om jag bara kan ha max 5 mbit så bode jag inte kunna beställa 24 mbit.. Gränsen för mig skulle vara 8 mbit i sånna fall... Men på lappen står det om man vill ha typ bäst prestanda ska man ha ett adsl2+ modem som stöder antec M.. Skulle det gå snabbare på internet för mig med ett sådant modem?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Men på lappen står det om man vill ha typ bäst prestanda ska man ha ett adsl2+ modem som stöder antec M.. Skulle det gå snabbare på internet för mig med ett sådant modem?? adsl2? Är det någon nyare version av adsl? Om du har ett adsl1-modem så kan detha något med det att göra. Har du testat att koppla in sladden i datorn direkt i datorn, utan att använda routern? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Hur länge har det varit på detta vis? Sen jag skaffade nya routern. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Sen jag skaffade nya routern. Zé brandvägg.. http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Zé brandvägg.. http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm Nix, har för ny version av routern, så det gick inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Nix, har för ny version av routern, så det gick inte. Vad för router? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Vad för router? Netgear DG834G, märkte nu att inte DC heller funkar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Jo, nu är det så att när jag har igång någon bittorrent-program t ex Azureus så är det som om att det tar upp hela bandbredden även ifall jag bara laddar i t ex 100 kb/s (Jag har 8 Mbit). Internet går alltså skitsegt! Kan man åtgärda detta på något sätt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Jo, nu är det så att när jag har igång någon bittorrent-program t ex Azureus så är det som om att det tar upp hela bandbredden även ifall jag bara laddar i t ex 100 kb/s (Jag har 8 Mbit). Internet går alltså skitsegt! Kan man åtgärda detta på något sätt? Om man laddar upp i maxhastighet brukar det slöa ner hemladdning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Om man laddar upp i maxhastighet brukar det slöa ner hemladdning. MEn det är samma sak även ifall jag laddar upp i t ex 100 kb/s. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 MEn det är samma sak även ifall jag laddar upp i t ex 100 kb/s. 100kb/s _är_ din maxhastighet upp.. Ställ in de på att ladda upp i högst 70kb/s så ska du se satt det går bättre.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) 100kb/s _är_ din maxhastighet upp.. Ställ in de på att ladda upp i högst 70kb/s så ska du se satt det går bättre.. What? Kan man ställa in i vilken hastighet man vill ladda upp? Redigerad 3 september, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 What? Kan man ställa in i vilken hastighet man vill ladda upp? Indeed. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Indeed. Hur då? Jag använder uTorrent och RevConnect. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Utorrent = Högerklicka på utorrent ikonen i taskbaren --> uppladdningsgräns --> välj hastighet Tror inte man kan ställa in uppladdningshastighet i RevConnect, utan du får använda Netlimiter (google it) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Utorrent = Högerklicka på utorrent ikonen i taskbaren --> uppladdningsgräns --> välj hastighet Tror inte man kan ställa in uppladdningshastighet i RevConnect, utan du får använda Netlimiter (google it) Ehm.. taskbaren? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 100kb/s _är_ din maxhastighet upp.. Ställ in de på att ladda upp i högst 70kb/s så ska du se satt det går bättre.. Tack! Det funkar. Nu i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ehm.. taskbaren? Där nere vid klockan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Där nere vid klockan Taskbaren är det bredvid. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Där nere vid klockan Det var väl det jag tänkte.. Men: http://img522.imageshack.us/img522/7392/mehpf2.png Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts