R2D2 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Men varför märker jag ingen skilland då ? min morsas dator är alltså en fujitsu siemens med 3 Ghz processor, Ati Radeon 9000/9100 PRO IGP series.. tycker jku att man borde märka skilland... Grafikkortet har inte så stor betydelse för själva snabbheten. Processorn är nog ungefär samma, AMD's siffror är lite väl optimistiska. Kör PCmark eller nåt sånt och se om det är skillnad. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Tack för hjälpen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Tack för hjälpen Se till att du har Catalyst 6.8 installerat; www.ati.com Utan drivrutiner är ditt X1900XT lika bra som mitt förra geforce3. Och om du vill märka skillnad, bara att sätta på spel som FEAR, Oblivion eller annat nytt spel - skillanden finns där, jag lovar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 (redigerad) Se till att du har Catalyst 6.8 installerat; www.ati.com Utan drivrutiner är ditt X1900XT lika bra som mitt förra geforce3. Och om du vill märka skillnad, bara att sätta på spel som FEAR, Oblivion eller annat nytt spel - skillanden finns där, jag lovar. Känns lite jobbigt att säga det här nu när ni har skrivit så mycket.. men jag har XFX Geforce 7900 GT skrev fel Redigerad 30 augusti, 2006 av Donkeey Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Okej... Saken är den att i Ljudispelaren så har jag innan kunnat spela in ljud som spelas upp i Windows Media Player, men nu går det inte mer! Jag har ingen mikrofon eller något sånt. Det har alltid gått innan, men inte nu! HELP! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Okej... Saken är den att i Ljudispelaren så har jag innan kunnat spela in ljud som spelas upp i Windows Media Player, men nu går det inte mer! Jag har ingen mikrofon eller något sånt. Det har alltid gått innan, men inte nu! HELP! Du har väl valt att ljudinspelning skall gå via mikrofon. Pröva att dubbel-klicka på den där högtalarliknande saken nere i hörnet. Allternativ > egenskaper. Inspelning > Ok Ställ om lite där tills det fungerar. Skulle gissa att det är Stereo som ska vara på när man ska köra inspelning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Måste va otrevlig å avbryta med en ny fråga . Går det att koppla ihop 2 (bara 2 inte mer) datorer med endast en nätverkskabel och isåfall hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Måste va otrevlig å avbryta med en ny fråga . Går det att koppla ihop 2 (bara 2 inte mer) datorer med endast en nätverkskabel och isåfall hur? Korsad kabel funkar. Vet inte exakt hur man gör men det går. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kling66 Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 (redigerad) Måste va otrevlig å avbryta med en ny fråga . Går det att koppla ihop 2 (bara 2 inte mer) datorer med endast en nätverkskabel och isåfall hur? Jag och min brorsa spelade Medal of Honor: Allied Assault mot varandra på det sättet innan vi fick bredband. Så det borde gå. Redigerad 30 augusti, 2006 av kling66 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Tjo. Hur vet jag att mitt grafikkort är maxat? Jag har knappt märkt någon skillnad mot GeForce 3 och GeForce 6200. Drivrutiner är såklart fixat och PCmark svarar inte på det jag vill veta. Kommer strax lägga upp ett screenshot från Just Cause som kanske kan hjälpa er att hjälpa mig ... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2006 Tjo. Hur vet jag att mitt grafikkort är maxat? Jag har knappt märkt någon skillnad mot GeForce 3 och GeForce 6200. Drivrutiner är såklart fixat och PCmark svarar inte på det jag vill veta. Kommer strax lägga upp ett screenshot från Just Cause som kanske kan hjälpa er att hjälpa mig ... Prova 3dmark. Pcmark är snarare processor/minne. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Jag och min brorsa spelade Medal of Honor: Allied Assault mot varandra på det sättet innan vi fick bredband. Så det borde gå. Ok kan inte va så svårt med andra ord Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 (redigerad) Har ett problem med nya datorn :/ det står att hela norman virusprogram ska finnas med, inkl. licens. Men jag hittart inte inte cd-keyn till den... nån som vet var den kan vara ? Redigerad 31 augusti, 2006 av Donkeey Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Prova 3dmark. Pcmark är snarare processor/minne. Vad gör 3dmark? Mäter den bara kraften m.m. eller kan den förbättra något? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Jävlar! Varje gång jag klickar på en direkt-musik-länk så blir det såhär: http://img490.imageshack.us/img490/484/fanqo9.th.jpg Alltså, de öppnas med quicktime istället för att ta fram rutan där jag kan välja om jag vill spela upp eller spara till disken. Det här irriterar mig något otroligt, och jag skulle bli väldigt glad om någon vet vad det handlar om, samt vill berätta för mig hur jag ska göra för att bli av med skiten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 (redigerad) Använd IE Redigerad 31 augusti, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Jävlar! Varje gång jag klickar på en direkt-musik-länk så blir det såhär: Alltså, de öppnas med quicktime istället för att ta fram rutan där jag kan välja om jag vill spela upp eller spara till disken. Det här irriterar mig något otroligt, och jag skulle bli väldigt glad om någon vet vad det handlar om, samt vill berätta för mig hur jag ska göra för att bli av med skiten. Gå in i kontroll-panelen. Klicka på quicktime. Ta fliken browser och klicka på knappen mime-settings. Bocka av mp3. Använd IE Men åh, håll käften. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 (redigerad) Använd IE Äsch, det funkade ju finfint för bara några dagar sedan. Hoppsan, var visst ett tag sen jag refreshade den här sidan. Ska testa nu! Redigerad 31 augusti, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Gå in i kontroll-panelen. Klicka på quicktime. Ta fliken browser och klicka på knappen mime-settings. Bocka av mp3. Men åh, håll käften. å fylla datorn me virus nej tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2006 Men åh, håll käften. Sug kuk Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts