Alle090 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Tjena, jag har en liten fråga. Min pappa har en laptop han skaffat till jobbet, problemet är att ljudkortet i den är helt fucked up, allt ljud blir metallic-liknande, och det blir skit om man ska t ex lyssna på musik på hans dator. Så, han fyller år om några månader, men jag har kommit på dne ultimata presenten redan nu, ett nytt ljudkort till honom. Men, jag har två frågor. 1: Är det lätt att montera in ett ljudkort, eller bör man lämna in datorn för sånt ? 2: Ungefär hur mycket ska ett ljudkort kosta, det ska inte vara något omghax-kort så att säga, utan ett normalbra, så man kan lyssna på musik på datorn. 1. Tror det är rätt så svårt. P.g.a att allt är så komakt... 2. Sök själv.. Bara det heter nåt med Mobile så är det till Labtops Tror ja Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Tjena, jag har en liten fråga. Min pappa har en laptop han skaffat till jobbet, problemet är att ljudkortet i den är helt fucked up, allt ljud blir metallic-liknande, och det blir skit om man ska t ex lyssna på musik på hans dator. *text* Det bästa är ett PCMIA-kort eftersom det har alla laptops uttag för. Annars funkar USB också, inte bra om han ska jobba ute på ställen men på skrivbordet och sånt duger det. Om det låter skumt, kolla så att det inte är några EAX-effekter på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 (redigerad) Det bästa är ett PCMIA-kort eftersom det har alla laptops uttag för. Annars funkar USB också, inte bra om han ska jobba ute på ställen men på skrivbordet och sånt duger det. Om det låter skumt, kolla så att det inte är några EAX-effekter på. Ok. Han reser mycket i sitt jobb, så jag vet inte riktigt om usb är den rätta grejen. Hur kollar jag EAX-effekter då ? Aler700, anledningen till att jag inte söker är för att jag inte vet hur bra ljudkortet är om jag läser informationen, eftersom jag inte kan så mycket om det, och därav vet jag inte hur mycket de ska kosta, så att jag får rätt pris för rätt sak så att säga. Redigerad 29 augusti, 2006 av x_simpa_x Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Ok. Han reser mycket i sitt jobb, så jag vet inte riktigt om usb är den rätta grejen. Hur kollar jag EAX-effekter då ? Aler700, anledningen till att jag inte söker är för att jag inte vet hur bra ljudkortet är om jag läser informationen, eftersom jag inte kan så mycket om det, och därav vet jag inte hur mycket de ska kosta, så att jag får rätt pris för rätt sak så att säga. Kolla om det på startmenyn finns Creative, isf bara letar du där lite. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Kolla om det på startmenyn finns Creative, isf bara letar du där lite. Ok, jag tror att han har kollat runt i Creative, jag är inte säker, är inte ens säker på om han har creative. Men jag ska kolla det på fredag, då kommer han hem. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(kalle.b @ Aug 29 2006, 07:25) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Hej är det nån som kan förklara vad en Socket är? Asså e.x jag ska köpa en ny processor så finns det en massa sockets att välja mellan. Processorfästet på moderkortet ungefär. Du måste titta vad ditt moderkort har först. Ok. Och hur ser jag det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 --> QUOTE(kalle.b @ Aug 29 2006, 19:16) <{POST_SNAPBACK}> Ok. Och hur ser jag det Kolla vad ditt moderkort heter bara så ska det vara lätt att kolla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Aler700, anledningen till att jag inte söker är för att jag inte vet hur bra ljudkortet är om jag läser informationen, eftersom jag inte kan så mycket om det, och därav vet jag inte hur mycket de ska kosta, så att jag får rätt pris för rätt sak så att säga. Ok, Aja.. Hoppas att du söker vad du önskas hitta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Bra skärm! 2ms respons, de e riktigt bra! synd att de va en 17" Vadå synd?! Tycker att 17 är skönast, hade 21-22 innan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Vadå synd?! Tycker att 17 är skönast, hade 21-22 innan Tack för din åsikt! Någon mer som har lite spammarlust när vi ändå är igång? Min dator har börjat låta..HÖGT, Kan det vara fläkten eller så? Det låter isf bara i några sekunder då&då men det låter verkligen högt. Så jag vet faktiskt inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Tack för din åsikt! Någon mer som har lite spammarlust när vi ändå är igång? Min dator har börjat låta..HÖGT, Kan det vara fläkten eller så? Det låter isf bara i några sekunder då&då men det låter verkligen högt. Så jag vet faktiskt inte Kan likagärna vara din hårddisk, dom brukar väsnas en hel del. --- diarrehampus: lol jag har 19", asskön. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Tack för din åsikt! Någon mer som har lite spammarlust när vi ändå är igång? Vadå tack för din åsikt, jag svarade på foxtrots kommentar diarrehampus: lol jag har 19", asskön. Tycker inte 19 är lika skönt, sitter så nära datorn Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 diarrehampus: lol jag har 19", asskön. Men smaksak förihlvete. SMAKSAK! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Vadå tack för din åsikt, jag svarade på foxtrots kommentar Vilket var ett ganska komplett onödigt inlägg? @FoxTrot: Kan man fixa ljudet på något sätt då? Skruva i datorn ser jag som en sista utväg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Har en winrar fil, och den kräver ett lösenord för att öppna. Men nu har jag ju inte lösenordet. Vet någon man kan ändra lösenordet till ett eget om man vill ? Eller knäcka den på något sätt ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Har en winrar fil, och den kräver ett lösenord för att öppna. Men nu har jag ju inte lösenordet. Vet någon man kan ändra lösenordet till ett eget om man vill ? Eller knäcka den på något sätt ? Nej. Och sen kan du leta på google efter ett program som skriver allt det går med alla tecken, men det tar ju en viss tid, Winrar password nånting heter det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 (redigerad) Kan man fixa ljudet på något sätt då? Skruva i datorn ser jag som en sista utväg Mjo, ljuddempningsmatrial, finns bla. under huven på de flesta bilar. Det kan vara för flera grejer, den kan jobba sig varm, krävs det kylning. Rekommenderar att du sätter en vanlig 80x fläckt i fronten på datorn, brukar finnas plats där. Men då får du ju setill att det är en tyst fläckt med Kan också vara grafikkortsfläckten, den låter asmkt på endel graffekort. ------ T-Ryder: Klart det är en smaksak, och ingen har sagt nått annat. Redigerad 29 augusti, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Har köpt en ny dator då, Den som Siana rekommenderade Till saken. Det är ett grafikkort som heter XFX GeForce 1900Xt 256 Mb, Den har en processor på 2,4 Ghz Det står X2 betyder det att det är 2 processorer eller ? alltså processorn heter AMD Athlon 64 X2 4600+.. och en sak till, Jag märker ingen skilland på mamma dator och den här :S bara att det är bättre grafik.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 Har köpt en ny dator då, Den som Siana rekommenderade Till saken. Det är ett grafikkort som heter XFX GeForce 1900Xt 256 Mb, Den har en processor på 2,4 Ghz Det står X2 betyder det att det är 2 processorer eller ? alltså processorn heter AMD Athlon 64 X2 4600+.. och en sak till, Jag märker ingen skilland på mamma dator och den här :S bara att det är bättre grafik.. X2 betyder 2 kärnor, att om man kör 2 tunga program får dom lika mycket kraft. Ungefär. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 29 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2006 X2 betyder 2 kärnor, att om man kör 2 tunga program får dom lika mycket kraft. Ungefär. Men varför märker jag ingen skilland då ? min morsas dator är alltså en fujitsu siemens med 3 Ghz processor, Ati Radeon 9000/9100 PRO IGP series.. tycker jku att man borde märka skilland... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts